کد خبر : 42736
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 - 17:18
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تأثیر منفی گلخانه‌های صیفی در کلان شهرها بر کشت خارج از فصل هرمزگان بسته هستند

تأثیر منفی گلخانه‌های صیفی در کلان شهرها بر کشت خارج از فصل هرمزگان

تأثیر منفی گلخانه‌های صیفی در کلان شهرها  بر کشت خارج از فصل هرمزگان

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تاکید بر اینکه کشاورزان با هوشیاری محصولات خارج از فصل را کشت کنند گفت: کشت گلخانه‌ای در کلان شهرها سبب شده تا تولید خارج از فصل مثل گذشته در اختیار هرمزگان نباشد. به گزارش اهروصال، سید رضا امیری زاده ظهر امروز طی نشستی اظهار داشت: ۵۰هزار هکتار از





مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تاکید بر اینکه کشاورزان با هوشیاری محصولات خارج از فصل را کشت کنند گفت: کشت گلخانه‌ای در کلان شهرها سبب شده تا تولید خارج از فصل مثل گذشته در اختیار هرمزگان نباشد.

به گزارش اهروصال، سید رضا امیری زاده ظهر امروز طی نشستی اظهار داشت: ۵۰هزار هکتار از اراضی کشت محصولات سبزی و صیفی بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در طرح الگوی کشت قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴هزار هکتار از این اراضی  زیر طرح الگوی کشت قرار گرفته است افزود: تا پایان سال تمام اراضی طبق برنامه ریزی تحت پوشش  طرح الگوی کشت قرار می‌گیرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اهداف اجرای این طرح؛ استفاده بهینه از منابع آب؛ تولید محصول با کیفیت براساس نیاز بازار  و رونق اقتصادی در بخش کشاورزی از مهمترین اهداف طرح بر شمرد.

۵۰هزار هکتار سطح زیرکشت خارج از فصل در طرح الگوی کشت هرمزگان

وی، سطح زیرکشت محصول خارج از فصل سبزی وصیفی را ۵۰هزار هکتار ذکر کرد و بیان داشت: سالیانه بیش از ۱میلیون و ۶۰۰هزارتن محصول برداشت می‌شود.

امیری زاده، پیاز، گوجه، سیب زمینی، خیار، هندوانه و بادمجان را ازمهمترین محصولات خارج ازفصل در هرمزگان نام برد و گفت: عمده محصولات خارج از فصل در شهرستانهای بندرعباس ، میناب ، رودان ،پارسیان، خمیر وجاسک کشت می شود.

وی، همچنان اضافه کرد: محصولات تولید شده علاه بر نیاز استان به استان های فارس ، کرمان، یزد، تهران و آذربایجان نیز ارسال می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان به نقش صادرات در رونق اقتصادی بخش کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: محصولات خارج از فصل هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عمان ، امارات و عراق صادر می‌شود.

امیری زاده، استفاده از ارقام زودرس سبزی وصیفی، کاهش تولید محصولات آبر ازجمله هندوانه، تجهیز مزارع به سیستم آبیاری نوین ذرت و استفاده از  نشاءهای اصلاح شده را مهمترین راهکار برای مدیریت مصرف آب عنوان کرد.

توسعه سطح زیر کشت  شهرستان جاسک 

وی همچنین، توسعه و گسترش کشت محصول پنبه در ۱۰۰هکتار از اراضی جاسک، افزایش سطح زیرکشت داربستی تا ۷۸هکتار و توسعه کشت سبزیجات برگی از جمله نعناع، پونه، ترخون را از مهمترین برنامه‌های سالجاری سازمان جهاد کشاورزی درحوزه زراعت برشمرد.

امیرزاده  گفت: بذر سبزیجات برگی بطور رایگان در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت وبهره برداران می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در سراسراستان برای دریافت بذر مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی در ادامه یادآور شد: با ایجاد گلخانه ها در کلان شهرها از جمله تهران واصفهان تولید محصول خارج از فصل دیگر مثل گذشته در اختیار هرمزگان نیست بنابراین کشاورزان با هوشیاری محصولات خارج از فصل را کشت کنند.

امیرزاده، اذعان داشت: فصل کشت از مرداد ماه آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد و فصل برداشت از اسفند ماه شروع وتا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.