کد خبر : 42305
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 سپتامبر 2015 - 17:11

معدن مس انجرد در آستانه تعطیلی قرار گرفته است

معدن مس انجرد در آستانه تعطیلی قرار گرفته است

زین العابدین امامی در گفتگو با خبرنگار اهروصال، با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال در شهرستان اهر باید از زمینه ها و ظرفیت های مختلف کشاورزی، دامداری، گردشگری و معادن استفاده شود، اظهار داشت: با حمایت از صنایع کوچک و بزرگ که در این شهرستان وجود دارد زمینه ایجاد شغل برای جوانان محیا می

زین العابدین امامی در گفتگو با خبرنگار اهروصال، با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال در شهرستان اهر باید از زمینه ها و ظرفیت های مختلف کشاورزی، دامداری، گردشگری و معادن استفاده شود، اظهار داشت: با حمایت از صنایع کوچک و بزرگ که در این شهرستان وجود دارد زمینه ایجاد شغل برای جوانان محیا می شود.

وی به ظرفیت های دامداری شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: برای استفاده از ظرفیت های دامداری درجهت ایجاد اشتغال احداث کشتارگاه های صنعتی و مکانیزه و صنایع چرم سازی ضرورت دارد.

امامی با بیان اینکه فروش ۷۰ درصد محصولات کشاورزی این شهرستان وابسته به حضور گردشگران است، افزود: برخی از محصولات کشاورزی مانند سیب قره قرمز و بلال که مختص به اهر است توسط گردشگران خریداری شده و برای جوانان درآمدزایی می کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهر با تاکید بر لزوم حمایت و ایجاد صنایع جنبی در کنار معادن مس، اضافه کرد: با حمایت از تولید خالص مس در منطقه ارسباران زمینه صادرات به ۵ کشور مختلف ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه جایگاه بازار مس در جهان مشخص است، بیان داشت: اگر اهالی منطقه با درنظر گرفتن موقعیت خاص ارسباران که سرشار از معادن مس است و حمایت از صنایع پایین دست و ایجاد اشتغال پایدار تلاش شود.

این مقام مسئول سرمازدگی باغات طی سال های گذشته را مهم ترین عامل بیکاری کارگران فصلی در شهرستان اهر دانست و گفت: کارگرانی که در همه مراحل باغداری و کشاورزی صاحب شغل بودند بر اثر سرمازدگی باغات بیکار شده و هیچگونه درآمدی نداشتند.

امامی موفقیت کشور در جنگ اقتصادی را وابسته به اشتغال پایدار عنوان کرد، اظهار داشت: امروز بیکاری بیشتر از آمریکا کشور را تهدید می کند، استفاده از ظرفیت و پتانسیل های جوانان در راستای ایجاد اشتغال پایدار این فرصت ها را به نعمت تبدیل کنیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر با بیان اینکه فاز نخست معدن مس انجرد برای ۴۰۰ نفر ایجاد اشتغال می کند، عنوان کرد: کارخانه کنسانتره معدن مس انجرد با برگزاری آزمون استخدام خواهد کرد.

وی همچنین گفت: درحال حاضر  معدن مس انجرد با مشکلات اجتماعی روبرو شده، اهالی روستاهای انجرد و زندآباد با عدم همکاری در جهت فروش اراضی این معدن را با مشکلات زیادی روبرو کرده است.

امامی با تاکید براینکه معدن مس انجرد در صورت توسعه همانند معدن مس سونگون خواهد شد، افزود: برخی از مشکلات اجتماعی این معدن را در آستانه تعطیلی قرار داده که اگر تعطیل شود آینده شغلی خیلی از جوانان به خطر خواهد افتاد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر از روستائیان خواست تا با عوامل معدن مس انجرد در خصوص احداث جاده بین کارخانه کنسانتره و معدن همکاری کنند.

وی از پیشرفت فزیکی بالای ۹۵ درصدی معدن مس خبر داد و گفت: با بهره برداری از فاز اول تنها برای بیش از ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۱۰۰ نفر غیرمستقیم برای جذب بیکاران موثر است.

امامی بیان کرد: اگر این معدن تعطیل شود حتی جوانانی که برای آماده سازی معدن مس انجرد مشغول اند نیز بیکار خواهند شد، تاکنون مسئولان شهرستان اهر برای این مسئله در تلاش هستند تا از مشکلات پیشرو جلوگیری کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اهر در پایان یادآور شد: تاکنون برای بهره برداری از معدن مس انجرد ۴۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۳
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
مرتضی عبادی یکشنبه , 6 سپتامبر 2015 - 22:34

یعنی روزنه امید جوانان اهر بسته می شود!!!!
با آن همه هزینه ؟؟؟
تا دیروز که میگفتن به زودی افتتاح؟؟!!!
اجرد سنه نولدی؟

صابر نجفی پنج‌شنبه , 10 سپتامبر 2015 - 8:14

۴۸۰ میلیارد تومان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نه خبردی؟؟؟؟؟؟؟؟
تا دیروز آقای نماینده! می گفت برای ۳۰۰۰ نفر شغل ایجاد میشه!!!!

آرش دوشنبه , 28 سپتامبر 2015 - 18:18

روستائیان عزیز توجه داشته باشند که با طمع خودشان ریشه به تیشه آینده حوانان خودشان میزنند. متاسفانه در مورد تمام محدوده های معدنی این مشکل را با بومی ها داریم.

نظرات بسته شده است.