کد خبر : 33818
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 جولای 2015 - 21:39

همچنان حکایت مناره شرقی بقعه شیخ شهاب الدین اهری

همچنان حکایت مناره شرقی بقعه شیخ شهاب الدین اهری

اهر- وبلاگ یوخا نوشت: مناره های بقعه شیخ شهاب الدین اهری تا میانه دهه چهل هر دو فیروزه ای بودند. مناره شرقی در ادامه اما آجرهای فیروزه ای رنگ خود را از دست داد. زمان پیش آمد تا این که حداقل طی یک دهه اخیر این نقص از سوی فعالان فرهنگی بارها در مطبوعات تذکر

اهر- وبلاگ یوخا نوشت: مناره های بقعه شیخ شهاب الدین اهری تا میانه دهه چهل هر دو فیروزه ای بودند. مناره شرقی در ادامه اما آجرهای فیروزه ای رنگ خود را از دست داد. زمان پیش آمد تا این که حداقل طی یک دهه اخیر این نقص از سوی فعالان فرهنگی بارها در مطبوعات تذکر داده شد تا صورت این اثر ملی از ناهمگونی بیرون آید.

سرانجام در آخرین روز اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۲ پروژه ی جایگزینی آجرهای فیروزه ای کلید خورد اما اندکی بعد متوقف شد و این توقف به دلائلی که اعلام نشده است؛ همچنان ادامه دارد. انگار وضعیت جدید نیز می خواهد سال های سال طول بکشد.

در شرایطی که اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از مسئولان شهرستان می خواهد تلاش لازم را برای آماده سازی مجموعه تاریخی شیخ شهاب الدین برای ثبت جهانی انجام دهند، خود نیز باید پیشقدم در این معنا باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
همشهری سه‌شنبه , 18 آگوست 2015 - 7:01

واقعا مشکل فرهنگی عظمایی است انشا الله که با از راه رسیدن آجرهای فیروزه ای باری از روی دوش فرهنگ سازان برداشته شود! و بدینگونه فر هنگ در اهر تقویت گردد.

جواد پورفتحی فرد پنج‌شنبه , 17 سپتامبر 2015 - 12:53

ما کمپین ثبت جهانی شیخ شهاب الدین را راه اندازی نمودیم تا دلسوزان اهری و منطقه به داد این اثر برسند ولی مشارکت نکردند

نظرات بسته شده است.