کد خبر : 33286
تاریخ انتشار : شنبه 11 جولای 2015 - 11:57

آرایش میدان نامزدهای انتخاباتی مجلس دهم در اهر

آرایش میدان نامزدهای انتخاباتی مجلس دهم در اهر

به گزارش اهروصال، جابجایی های یک شبه و ضربتی در واحد های دانشگاه آزاد چیز عجیبی نیست بالاخص اگر دانشگاه آزاد تبریز باشد. با اجرایی شدن طرح تجمیع ۲ دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان شرقی، قبل از اینکه اوراق این طرح به تبریز برسد جواد انگجی با حذف شدن پست معاونت امور بین الملل

به گزارش اهروصال، جابجایی های یک شبه و ضربتی در واحد های دانشگاه آزاد چیز عجیبی نیست بالاخص اگر دانشگاه آزاد تبریز باشد. با اجرایی شدن طرح تجمیع ۲ دانشگاه آزاد اسلامی در استان آذربایجان شرقی، قبل از اینکه اوراق این طرح به تبریز برسد جواد انگجی با حذف شدن پست معاونت امور بین الملل دانشگاه آزاد، در اولین فرصت خود را به تبریز رساند تا میز ریاست بزرگترین واحد دانشگاهی استان را از علی رضایی تحویل بگیرد. هرچند اگر پست انگجی هم در تهران حذف نمی شد و میرزاده بالاجبار او را به تبریز نمی فرستاد باز هم سیستم سیاسی حاکم بر استان و دانشگاه آزاد اجازه نمی داد مدیریت کل واحد های استان در دستان یک اهری باقی بماند و دیر یا زود جانشینی برای علی رضایی پیدا می کرد.

اما با رفتن رضایی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اولین شوکی که بر اساس قاعده باید به بدنه دانشگاه وارد می شد با سرعتی عجیب به میدان انتخابات مجلس در حوزه انتخابی اهر و هریس شیفت پیدا کرد. این شوک را بیش از هر چیز می توان در آرایش میدان رقابت بین نامزدهای احتمالی این انتخابات مشاهده کرد. آرایشی که تا قبل از خروج رضایی از اتاق ریاست دانشگاه آزاد تبریز، کم و بیش همان آرایشی بود که در اولین روزهای بعد از انتخابات دوره قبل شکل گرفته بود.

برای درک بهتر شرایط حاضر و شناخت دقیق از آرایش میدان رقابت انتخاباتی در اهر نگاهی اجمالی می اندازیم به موقعیت نامزدهای احتمالی انتخابات اسفند ۹۴٫

عباس فلاح اگر در زبان هم بگوید که علاقه چندانی به حضور دوباره در مجلس ندارد، قطعاً در باطن هنوز از صندلی سبز رنگش در مجلس قطع امید نکرده و از کوچکترین کورسویی برای حفظ این صندلی استفاده خواهد کرد.

شهریار ممی خانی اگر در انتخابات دوره قبل مجلس بی تجربه بود و خود را از داشتن ستاد نیز بی نیاز می دید و تا قبل از روز رای گیری تصور می کرد؛ پیروز میدان است، حالا دیگر آن سیاست پیشه ی بی تجربه ۴ سال پیش نیست و گام هایش را دقیق و محکم و حساب شده بر می دارد. آنچنان که از همین حالا خیلی از بازیگران میدان سیاست در اهر تخم مرغ هایشان را در سبد او سرمایه گذاری کرده اند.

مهدی حسینیان هم که در عین جوانی و در اولین حضورش در انتخابات مجلس نهم با یازده هزار رای در جایگاه چهارم ایستاد زنگ خطر را برای رقبای خود به صدا درآورد و در انتخابات پیش رو هم به راحتی از میدان بدر نخواهد شد. در کنار حسینیان، احمدمحرم زاده هم اگر کار خاصی از دستش برنیاید حداقل می تواند رای دوره گذشته خود را تکرار کند. ارسلان کاظم پور هم همچنان با چراغ خاموش حرکت می کند تا اینکه روزنه ای برای تایید صلاحیت مجدد پیدا کند که اگر چنین باشد به تنهایی کم از محرم زاده و حسینیان ندارد. در کنار گزینه های فعال شناخته شده در دوره های قبل؛ صولت همت جو بیش از دیگر چهره های جدید فعال تر می نماید و به نظر می رسد با حساب و کتاب وارد این عرصه شده است. باقی افراد حاضر در میدان نیز می توانند روی ده، بیست هزار رأی باقی مانده مانور بدهند و برای آتیه خود اعتبار کسب کنند.

از میان گزینه های مطرح با نظر داشتن موقعیت و وزن هر کدام از ایشان و جامعه و سابقه رای مردم اهر و هریس در ادوار گذشته، می توان شانس ممی خانی برای تصاحب کرسی مجلس را بیش از سایرین دانست. عباس فلاح با توجه به وضعیت و موقعیت فعلی، مقبولیت انتخابات گذشته را ندارد و سنت شکل گرفته در چند دوره اخیر مبنی بر  عدم اعتماد در دو دوره متوالی به یک نفر، شانس فلاح در مقابل ممی خانی را کم کرده است، با این وجود اما فلاح هنوز هم شانس کمی ندارد و در صورت بروز کوچکترین لغزشی از سوی رقبا می تواند همه را شگفت زده کند.

محرم زاده هم هرچند در دوره ی گذشته جایگاه سوم را کسب کرده اما موقعیت و فعالیت های فعلی اش در حدی نیست که شانس بیشتری برای او در نظر گرفته شود.

حسینیان در این میان اما شرایط ویژه ای دارد. نفر چهارم دور گذشته در همان تجربه اول نشان داده که شناخت خوبی از زوایای مختلف میدان رقابت دارد و با تیم مجربی که در اختیار اوست جامعه هدف اش را خوب انتخاب کرده است. حسینیان خوب می داند که رای کدام طبقه می تواند او را شگفتی ساز این انتخابات کند. همین که او یک سال مانده به انتخابات با برگزاری جلسات خانگی به یارگیری از میان فرهنگیان پرنفوذ اهر می پردازد و در این جلسات توان خود را بیش از هر چیز بر نقد ممی خانی متمرکز می کند، نشان از هوش سیاسی این فرد دارد.

اما در این عرصه از کنار سه اسم دیگر نمی توان به سادگی عبور کرد؛ علی رضایی، ولی اله دینی و غلامحسین مسعودی ریحان. مسعودی ریحان خود بهتر از هر کسی می داند که تنها شانس او برای بازگشت به عمارت بهارستان، استانی شدن انتخابات مجلس و رای او در میان قره داغی های مقیم تبریز است. اما همین که وی نامه می نویسد و فلاح را به مناظره می خواند و نماینده مجلس را مجبور به واکنش می کند؛ نشان از تمایل او برای (حداقل) تاثیر گذاری در انتخابات آتی است.

تا قبل از اجرایی شدن طرح تجمیع ۲ دانشگاه آزاد، رضایی و دینی هم تقریباً موضع مشترکی در قبال انتخابات آتی مجلس در حوزه اهر و هریس داشتند. علی رضایی بر کرسی ریاست بزرگترین واحد دانشگاهی آزاد در استان تکیه زده و بیشترین توجه اش به انتخابات مجلس در حد حمایت از نامزد مورد نظرش بود. ولی اله دینی هم با توجه به سابقه و تجربه حضور در مجلس و هشت سال حضور در سطح بالای سیستم اجرایی کشور یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای نمایندگی مجلس بوده و هست اما جامعه اهر برعکس انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان در انتخابات مجلس به هیچ عنوان دید کلان و آینده نگری به کار نمی گیرد و سوابقی از این دست یخ اهری ها را آب نمی کند. در چنین شرایطی تمایل و رای دوباره مردم اهر به دینی کمی بعید به نظر می رسد و دینی هم در کنار رضایی چاره ای جز حمایت از نامزدی خاص ندارد.

شاید هیچکدام تا به امروز مستقیماً در این باب سخنی بر زبان نرانده باشند اما با در نظر داشتن موقعیت نامزدهای احتمالی و با توجه به قراین و شواهد نظر مساعد رضایی و دینی متوجه ممی خانی خواهد بود.

حال با کنار رفتن رضایی از ریاست دانشگاه آزاد تبریز موقعیت ترسیم شده از میدان رقابت انتخاباتی در اهر چه تغییری بر خود خواهد دید؟

کنار رفتن یکباره رضایی از ریاست دانشگاه آزاد تبریز خواه ناخواه چینش نامزدهای فوق الذکر و تحلیل های پیرامون آن را بهم خواهد ریخت. علی رضایی بدون شک سابقه درخشانی هم در مدیریت دانشگاه آزاد اهر و هم در مدیریت دانشگاه آزاد تبریز دارد و محبویت او در میان طبقه متوسط و قشر فرهیخته اهر قابل کتمان نیست. همین سابقه و محبویت همواره رضایی را به یکی از گزینه های مطرح انتخابات مجلس در اهر بدل ساخته است هرچند که او هیچگاه نشانه ای از تمایل برای حضور در این عرصه بروز نداده است اما امروز شرایط کاملاً تغییر کرده است. رضایی دیگر در سطح عالی مدیریت دانشگاه آزاد حضور ندارد و با اینکه جایگاه علمی او محفوظ است اما جایگاه مدیریتی و اجرایی او در هاله ای از ابهام قرار دارد. همین ابهام می تواند او را مجاب کند که بجای حمایت از نامزدی مشخص، خود پا به میدان بازی گذاشته و سرنوشت و آینده کاری خود را خود رقم بزند.

اگر این پیش بینی تحقق پیدا کند و رضایی وارد عرصه انتخابات شود آرایش این میدان رقابت کاملاً بهم خورده و پیش بینی نتیجه انتخابات بسیار دشوار خواهد شد.

حمایت رضایی از ممی خانی شرایط او در مقابل فلاح و حسینیان را بهبود می بخشد و عدم این حمایت، او را از این امتیاز بی بهره می سازد. همانطور که گفته شد محبوبیت و مقبولیت رضایی در میان طبقه متوسط و قشر فرهیخته اهر کاملاً مشهود است و او می تواند با حمایت علنی از ممی خانی رای او در میان این قشر را افزایش دهد. تمرکز حسینیان روی این طبقه و نقد صریح ممی خانی در میان آنها، نشان می دهد که وی دریافته است که برای شکست دادن ممی خانی باید این طبقه را از رای دادن به او منصرف کند.

حال با حضور رضایی در انتخابات، رایی که می تواند فقط به ممی خانی یا فقط به رضایی تعلق گیرد میان این دو نفر تقسیم خواهد شد و در این میان شانس به فلاح و حسینان رو خواهد آورد. هرچند این احتمال هم وجود دارد که حتی با حضور همزمان ممی خانی و رضایی یکی از این دو نفر پیروز این رقابت باشد.

روزها و ماه های باقی مانده تا انتخابات آتی مجلس آبستن حوادث مهمی است و هر تصمیم و حرکتی از سوی این افراد تاثیر مستقیمی در نتیجه انتخابات پیش رو خواهد داشت. ضمن اینکه در این نوشتار عمدتا بر چهره های شناخته شده در دوره های گذشته انتخابات مجلس توجه و تکیه شد وگرنه ورود هر چهره جدید پرتوان می تواند بر انتخابات مورد بحث تأثیر گذاشته و نتیجه آن را دگرگون سازد.

منبع: وبلاگ شخصی مرتضی خضوعی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 46 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
قومی شنبه , 11 جولای 2015 - 12:55

………. که مخالف فلاح هستند از نوشته های برادرش کاملا مشهود است که اقای …………را کاملا تخریب کرده اند وقتی این مطلب را با شوق میخواندم در اخر که متوجه اسم ……………….شدم استعاره……… مشهود شد که دیدم ………….. را پیروز انتخابات دیدن و …………..را شکست خورده

بایگوز شنبه , 11 جولای 2015 - 14:34

فعلا اطلاعات کافی نداری بازارگرمی می کنید

اهری شنبه , 11 جولای 2015 - 20:45

بسیار جالب است .
در این میان باتوجه به کارنامه موفق و مدیریتی خوب دکتر …. میشود صحنه دیگری ورق زد . . .

بصیر یکشنبه , 12 جولای 2015 - 0:28

با سلام
بسیار سطحی نگرانه به موضوع نگاه شده است.
افراد بسیار زیادی هستند که فعالیت هایی با چراغ خاموش و سیاستمدارانه انجام میدهند.
باید منتظر افراد جدی با تفکرات سیاسی بود.
این دوره ، رقابت بین جبهه حقوق دان ها و جبهه دکتر ها ( با گرایش های علمی مختلف)خواهد بود.
ولی از نظر سواد سیاسی و تخصصی من به شخصه به حقوق دان ها بیشتر اعتقاد دارم.

جاوید یکشنبه , 12 جولای 2015 - 7:25

نقد جالبی است.

ميرزاده یکشنبه , 12 جولای 2015 - 12:40

سلام.منبعش را اگر در اول مطلب مینوشتید بهتر میشد.
جناب آقای خضوعی وبلاگ یوخا از همان روز به جای از دست گرفتن از پای ……………..کشیده است . بدگویی اش اینجا نیز مشخص است.
ایشون بهتره نظرش ………………رو شخصی نگه داره

شوركندي یکشنبه , 12 جولای 2015 - 13:46

خواهشمندم غوغا سالاری نکنید شهرمان ……………………..میخواهد یا …………………….. ؟
به خاطر خدا که نه به خاطر شهرمان هم که شده کمی بیندیشیم
ممنون

طهماسبي یکشنبه , 12 جولای 2015 - 13:49

با سلام و عرض ادب/فرد چهار سال قبل شاید پی برده باشد که نباید ……………………………. بفرستد.نمیدانم تا این حد استاد شده یا نه

سيد احمد یکشنبه , 12 جولای 2015 - 13:53

به این خاطره که شهرمان عقب مونده .همینکه کاندیدی نماینده شد تخریب ها در اهر شروع میشود و پدر نماینده را در می آوردند آخر سر هم میگند فتحی پور ۴ دوره نماینده مجلس شد.نماینده ای که شناخت پیدا کرده است رو میگذارن کنار تا فرد جدیدی بیاد نماینده بشه و همنیکه اونم شناخت پیدا کرد تخریب میکنند.و همینطور دور باطل.

اهری تهران دوشنبه , 13 جولای 2015 - 9:30

سلام همشهریان گرانقدر
همین اندازه که یادداشتی مربوط به انتخابات را می خوانید واظهار نظر می کنید نشان شعور سیاسی اهالی وتوجه به اوضاع شهر می باشد.اما عزیزان اینجانب که بیش از سه دهه در تهران هستم وشما نمایندگان مختلفی را به مجلس فرستادید به غیر از یک دوره که البته آن دوره هم قابل نقد است نماینده واجد شرایطی که بتواند در قلب حاکمیت ودولتها ولو با گرایش مخالف جا پیدا کند نفرستادید رای دادن ها متاسفانه بدون توجه به کار آیی افراد وصرفا بر اساس طرفداری قومی وصنفی بوده وبه همین دلیل است که امروز بناب ،شبستر ، مراغه وحتی کلیبر توسعه یافته تر از اهر هستند .چگونه کسی را انتخاب می کنید در حالیکه حتی یک سابقه اجرایی ومدیریتی ندارد .کسی که هیچگونه آشنایی با ساختار قوای سه گانه ندارد چطوری می خواهد با آنها برای توسعه منطقه ارتباط برقرار کند .معلم ماهر ،پزشک متبحر ، مهندس در رشته های مختلف ممکن است صاحبنظر در رشته خود باشند ولی دلیل نمی شود که به درد نمایندگی هم بخورد تقاضا دارم به کسی رای دهید که خیابانهای تهران مخصوصا آدر س وزارتخانه ها را بداند .سابقه اجرایی مدیریتی در سطح استان یا کشور داشته باشد وابستگی افراطی به جناح خاصی نداشته باشد،بامخارج غیر متعارف به جمع کردن رای نپردازد و…….. توفیق حق یارتان

سرقين دوشنبه , 13 جولای 2015 - 10:28

من که به شخصه برای اولین بار از این ۴ سال عملکرد نماینده راضی ام نسبت به دوره های قبلی خوب بود.حداقلش تو صحن مجلس سخنرانی کرد تا ما هم نماینده مون رو ببینیم اون بالا.

عادل دوشنبه , 13 جولای 2015 - 22:14

برین عملکردهای نماینده ها رو بذارین کنار هم ببینیم کی عملکردش بهتره اونیکه.

احمداز مرکز سه‌شنبه , 14 جولای 2015 - 11:39

آقا نزدیک چند دهه تهران هستم آرزو به دل ماندم تا نماینده واجد شرایط را هم دیاری های عزیز به مجلس بفرستند تا زمانیکه تفکر در شهرستان این باشد که از نماینده معرفی فرزند به ادارات برای اشتغال،درخواست وام بانکی ،و…….خواسته شود طبعا افراد واجد شرایط رای نمی آورند وکاندیدا نیز نا خواسته به دلیل تبعیت از تفکر منطقه قول دهد شغل پیدا می کند ، وام میگیرد و….آنوقت اهر بجای توسعه یافتگی عقب مانده میشود از این اسامی که در یادداشت آمده با توجه به اطلاعاتی که دارم فقط دونفرشان که سوابق اجرایی ،اداری ومدیریتی دارند می توانند در عرصه رقابت شرکت کنند.به هر حال هر اهری دلسوز باید به دور از احساسات براساس واقعیات رای دهد عزیزان کاری کنید که ما در تهران وقتی اسمی از نماینده شهرمان مطرح میشود سرمان را بلند کنیم

رحمان سه‌شنبه , 14 جولای 2015 - 14:55

این‏ ‏نوشته‏ ‏در‏ ‏صدد‏ ‏تخریب‏ ‏فلاح‏ ‏بود‏ ‏ولی‏ ‏فلاح‏ ‏نسبت‏ ‏به‏ ‏دوره‏ ‏های‏ ‏قبل‏ ‏در‏ ‏این‏ ‏دوره‏ ‏نسبتا‏ ‏موفق‏ ‏بود‏ .‏ ‏برادران‏ ….. معلوم‏ ‏نیست‏ ‏چرا‏ ‏به‏ ‏نماینده‏ ‏موفق‏ ‏گیر‏ ‏داده‏ ‏اند.

علیرضا چهارشنبه , 15 جولای 2015 - 14:22

با سلام
جناب خضوعی عزیز در مورد جناب مهندس دینی ایشان بکرات عدم تمایلشان را اعلام کرده و تا موعد مقرر نیز استعفا ندادند پس کاندید نخواهند شد در مورد دکتر رضایی نیز اگر در فکر نمایندگی بودند باید تا چهارم تیر استعفا میدادند که ایشان تا شانزده تیر در مسند ریاست دانشگاه بودند و کاندید شدنشان منع قانونی دارد و در مورد حمایتشان از فردی دیگر اینجوری افراد به علت تبعات احتمالی بعد از انتخابات و بالفعل بودنشان برای دوره های بعد از فرد خاصی حمایت نمیکنند

شفاجو پنج‌شنبه , 16 جولای 2015 - 0:43

سلام.شنیدیم اونایی که تا دیروز توی تبریز سرمایه گذاری کرده بودند و کارخانه هاشو برده بودن تبریز الان به فکر رای گرفتن از اهریها افتادن.جالبه والله
شما اگر دلسوز این مردم بودی کارخونه ات اهر بود نه تبریز

شریفی پنج‌شنبه , 16 جولای 2015 - 0:46

دورد به همشهریان عزیز
تو خلوتمون کلاهمان را قاضی کنیم من از فلاح و عملکردهاش راضی ام…

اهری پنج‌شنبه , 16 جولای 2015 - 18:06

آقای اهر وصال شما هم تمام نظرات رو تائید نمیکنی ها .

m جمعه , 17 جولای 2015 - 3:06

اگر همه این کاندیداها به فکر خودشان باشند و نمایندگی را فقط برای خود بودن بخواهند شاید فردی گمنام و یا از هریس نماینده شود آن وقت پشیمانی این نامبردگان سودی نخواهد داشت پس از حالا به فکر شهرستان باشند در ضمن مردم عادی و حتی خواص شهر نیز باید از روی فکر انتخاب کنند نه از روی احساساتی و یا شاید به خاطر مادیات که بعد از ۴ سال پشیمانی سودی نخواهد داشت….. چرا که بهترین فرصت در دست خود مردم است و می توانند بهترین را انتخاب و مثل مناصب دولتی نیست.

عاشق اهر دوشنبه , 20 جولای 2015 - 11:12

با سلام به همه باتوجه به شناختی که از منطقه ونیاز ها وضرورت توسعه همه جانبه آن دارم به نظرم وقتش رسیده تا بزرگان وفرهیختگان شهرها وروستاها دور هم جمع شده واز افراد توانمند مقیم مرکز کشور واستان برای کاندیداتوری دعوت بعمل بیاورند این پیشنهاد منافاتی با شایستگی اهالی منطقه ندارد ولیکن در بین افراد مطرح فعلی کسی که بتواند به توسعه اهر کمک کند دیده نمی شودبنده چند نفر از آنها را نام میبرم نسبتی با آنها ندارم وبا فرض نماینده شدن هریک از آنها چیزی عاید من نمی شود .دکتر جعفر سرقینی- دکتر حسن عباسی معروفان – مهندس حسن مهری-مهندس ولی الله دینی-حجت الاسلام دکتر محمدیان-

بهمن اهری پنج‌شنبه , 23 جولای 2015 - 10:24

باسلام واقعا عجیبه دوستان! یک عده ازبزرگواران گرمی وسردی اهر رانمیچشند بدی ها وخوشی های شهروندان رانمیبینند تمام نفع وسود خودرا به مرکز استان یاپایتخت میدهند زمان انتخابات ظاهر شده ومیفرمایندمیخواهند الام دردهای مردم باشند ازطرفی ارای واقعی منطقه را متلاشی میکنندازوسط یکنفرفرصت طلب آرا رامیبرد ریش سفیدان شهرمان بایستی فکراساسی بکنندافرادی که امکان توفیق ندارند تذکر بدهند که فرصت را به افرادی بدهند که امکان توفیق دارد هرچند که نماینده محترم دربروشور عمکردسه ساله خود عنوان نموده اند دراهر ریش سفید نداریم ولی چنین نیست اهر مهد ادب وعرفان وبزرگان است

قاراداغلی پنج‌شنبه , 23 جولای 2015 - 14:34

نظر من ثبت نگردید

فدا پنج‌شنبه , 23 جولای 2015 - 16:47

کامنت شفاجو خیلی منطقی و عادلانه ست . یکی از اون کاندیداها “…………” چند ساله ساکن تبریزه الان اومده اهر کاندید شده.این الان چه معنی میده……..

غریبی پنج‌شنبه , 23 جولای 2015 - 23:30

تا کی آزمایش بکنیم فرد جدیدی رو؟ به یه ………………………………… پیگیری کنه

عاشق اهر شنبه , 25 جولای 2015 - 12:23

جناب آقای بهمن اهری نظر شما را خواندم وچون دقیقا ذیل اظهار نظر قبلی حقیر ارسال فرمودید پس نظر من مورد نقد شما قرار گرفته است اما عباراتی که بکار بردید در شأن مردم نجیب ومودب اهر نیست اینکه اهری های مقیم تهران را فرصت طلب خطاب فرمودید به نظر شما استفاده از امکان توفیق خدمت به شهر خود فرصت طلبی مناسبی نیست مگر قران کریم نفرموده که در انجام امور خیر از هم سبقت بگیریدو……….همشهری گرامی همینکه قبول دارید این افراد فرصت طلب موجب تفرقه آراء میشوند نشانگر این است که افراد با بصیرتی در شهرها وروستا ها وجود دارند که با مزایای پایتخت نشینی وکسب تجارب آن آشنایی دارند. ومی خواهند از این فرصت با رأی دادن به نفع شهر خود استفاده کنند .پس فرصت طلب با دیدگاه شما شد دو نفر هم رأی دهنده وهم رأی گیرنده. واما این که فرمودید ریش سفیدان جمع شوند کاری کنند آنان که توفیق دارند رأی بیاورند این حرف ظاهر درستی دارد اما به شرطی که به دست آوردن توفیق بر اساس احساسات وهم محلی وهم روستایی وآشنایی های صنفی نباشد بلکه براساس شناخت وصلاحیتها باشد واین وجه مشترک عرض بنده با نظر شماست واینجا متخصص مقیم اهر با مقیم تهران ویا تبریز وشیراز فرقی نمی کند .دوست عزیز مردم کرمان در دوره قبل رفتند وآقای باهنر را از تهران بردند کرمان تا نماینده آنها شود واین به نفع منطقه شد در اهر پزشک خوب ، مهندس لایق،معلم تواناو….وجود دارد وتعدادشان هم کم نیست ولی آیا صرف خوب بودن شغلی دلیل توانایی برای نمایندگی است آیا اسامی که برای نمونه معرفی کردم و سالها در دولتهای مختلف با سمت قایم مقام وزیر،معاون وزیر،مدیرکلی ،عضویت در هیأت مدیره شرکتهای کلان ملی ومدیریت های دیگر مختلفی کار کرده اند بیشتر می توانند به توسعه اهر کمک کنند یا فردی که صرفا پزشک یا مهندس ویا معلم خوبی بوده است. هم دیار عزیز این اسامی که من برای شما معرفی کردم اصلا خبر ازاین پیام ندارند افراد متعهد ومجرب دیگری در سطح کشور باز هم وجود دارند دوباره هم تمنا می کنم در این فرصت باقیمانده بجای احساس با منطق تصمیم گرفته وسراغ افراد کاردان مجرب بروید از مدیر محترم سایت نیز تقا ضا میکنم بعنوان کرسی آزاد اندیشی به صورت مستقل این موضوع رابه بحث بین کاربران بگذاردتا شاید بانی خیری شود این بار اهر نماینده واجد شرایطی به خود ببیند.عزت زیا دوتوفیق فقط از خداست

بهمن اهری شنبه , 25 جولای 2015 - 18:05

عاشق اهرعزیز بنده به هیچیک ازعزیزانی که اسم بردیدجسارتی نکردم به نوبه خودافتخار اهر واهری هستند بنده قصد مجادله ندارم فقط نظرم براین است که ایکاش نغعی به اهر واهری هم داشتند مثالا زمانی مدیر کل ومعاون اداره راه استان اهری بود بایستی قدم موثری به راه ولایتشان برمی داشتند انصافا مهندس دینی وسایر بزرگوارانی که اسم بردید همگی به نوبه خودعزیزندمنظورم زمان نداری وزمان زلزله که مردم چشم به راه بزرگان مرکز نشین بودن بایستی درصحنه بودند انهایی که امدند دستبوسم ولی انهایی که نیومدن متاسفم که نتوانستند دین خود را ادانمایندوالان این حق روندارن بیاین صحنه ودراخر
کس نخارد پشت من جزناخن انگشت من

عاشق هر شنبه , 25 جولای 2015 - 18:58

جناب آقای بهمن اهری ضمن تشکر از نوع پاسخ شما که نشان از همان نجابت وادب اشاره ای اینجانب در خصوصیت مردم اهر دارد فقط به یک نکته اشاره واز اطاله کلام پوزش می طلبم وآن اینکه تا جایی که اطلاع دارم برخی از این افراد ودوستانشان در هدایت اجناس وکالاها به منطقه زلزله زده با ارزش میلیونها تومان نقش د اشتند خودمن باحضور در منطقه بیش از سیصد قطعه عکس تهیه کردم .اقامت در تهران دلیل کاهش عشق ما به اهر نمی شود. فقط به بیت زیر اشاره وبرنظریات قبلی تأکید دارم که صنددلی اهر درمجلس را این بار به یک اهری کاردان ومجرب خارج از اهر بسپارید باور کنید به امتحانش می ارزد
ماو مجنون همسفر بود یم در دشت جنون
اوبه مقصدها رسیدوما هنوز آواره ایم

امیر دوشنبه , 27 جولای 2015 - 13:39

دوستان منتقد توجه کنند که تا همین اواخر میدان نقد نماینده چون میدان مین ترسناک می نمود و نزدیک شدن به آن غیر ممکن، اما با پشتکار و کاردانی و شجاعت افرادی خضوعی در جایگاه یک روزنامه نگار در طول نمایندگی چندین تن از نمایندگان مجلس امروز انتقاد و نقد از عملکرد نماینده و فرماندار و … کاری سهل و امکان پذیر شده است،اگر امروز نوشته ها و نظراتی حول انتخابات نوشته میشود مرهون فضا و بستری است که توسط برخی ایجاد و آماده شده است .لذا فارغ از موضوع این نوشته برخورد و اظهار نظر با پیش داوری و غیر صادقانه و از سر کینه توزی و قدر ناشناسانه با افرادی چون برادران خضوعی کمی بی انصافی و دور از شان یک انسان فهمیده و آگاه خواهد بود.

علی حسنی دوشنبه , 27 جولای 2015 - 14:08

اقا امیر، خضوعی زمان ریحانی هم بود هم زمان دینی چرا زمان آنها نقد نبود با اون عملکردشان ، عزیز دل برادر الان که مسیولان صد برابر مسیولان قبلی عملکرد دارند نقد را شروع کرده اند/
منتشر کنید لطفان

امیر سه‌شنبه , 28 جولای 2015 - 8:33

احتمال میدهم اون زمان یا شما نبودید یا اگر بودید اهل مطالعه و پیگیر مسائل نبوده اید.چند نکته:
در دوره نمایندگان گذشته فضای مجازی به وفور و گستردگی امروز نبود و دیگر اینکه نمایندگان پیشین در مقال نقدها چون جناب ….. سر و صدا و نمیکردند و فریاد نمیزدند لذا صدای منتقدان زیاد انعکاس عمومی نمیافت.یک نمونه اینکه هیچ نماینده و مسئولی تا کنون به خود اجازه نداده بود به منتقدان خود تهمت و القابی چون کمونیست و … بدهد این خود گواه بسیار روشنی از میزان نقد پذیری و مردمی بودن یک مسئول دارد.
نکته آخر و اساسی اینکه یک مراجعه کوتاه به آرشیو سایت های موجود در آن دوره و نشریه گویا میزان نقد و راهکار ارئه شده توسط آقای ……. و دیگر منتقدان نمایندگان سابق را روشن میکند و نیازی اطاله کلام ندارد.

توفيقي چهارشنبه , 29 جولای 2015 - 10:51

جناب آقای امیر محترم یا شما تحصیل کرده نیستید یا سواد کافی برای نظر دادن یا نظر شنیدن را ندارید.به نظر شما تهمتی که شما نسبت به …… زدید قابل اثبات است؟
اگر میتوانستید اثبات بکنید که …… افرادی را کمونیست خوانده است حتما سندش را در سایت و وبلاگ منتشر میکردید.باز هم دیر نشده است و میتوانید روشنگری بکنید.

امیر چهارشنبه , 29 جولای 2015 - 11:28

سلام بر توفیقی و توفیقیان عزیز
رفتار و منش هیچ کس مخصوصآ آنکه در مرکز توجهات مردم است قابل پنهان کردن و بزک کردن نیست،همه ما و همه مردم اهر خلق و خوی دوست شما را میبینند و میدانند لذا این نیازی به تحصیلات ندارد..مجلس نهم که دوست شما یکی از نمایندگان آن است یک مجلس خاص بر آمده از شرایطی خاص است هر چند قانونآ نمایندگان آن نماینده مردم محسوب میشنود اما اندکی مداقه در میزان مشارکت و آرای منتخبین آن نشان میدهند که اینان بر آمده از رای چند درصد از واجدین شرایط رای دهی در هر حوزه انتخابیه هستند.فراموش نکنیم که امثال کوچک زاده و رسایی بهترین نماد و مقیاس برای سنجش مجلس نهم هستند.در ضمن بیشتر گفته های من در کامنت قبلی که شما را برآشفته کرده معطوف به فضای ایجاد شده برای نقد و گفتگو ست که نباید تلاش افراد را در به وجود آوردن این فضا نادیده گرفت

توفيقي چهارشنبه , 29 جولای 2015 - 13:36

آقای امیر محترم اولاحداقل شما از رفتار و منش صحبت نکنید که تمامی گفته هایتان بزک شده میباشد.لطفا سر بسته صحبت نکنید اینکه میگویید (همه ی ما) منظور همه ی اهر است یا چند نفر که نفع شخصیشان به خطر افتاده است؟ پس بهتر از در مورد خلق و خوی افراد نظر شخصیتان را اعمال نفرمایید چون رفتار هر کس بر اساس روابط متقابلی است که شکل گرفته است.
دوما اینکه شما بنده را نشناخته منسوب به نماینده محترم نمودید نشان گر عجول بودن شماست که این امر در تمامی نوشته هایتان نمود پیدا کرده است.
سوما اینکه فرمودید مجلس بر آمده از رای چند درصد از واجدین شرایط رای دهی در هر حوزه انتخابیه هستند به طرز تفکر شخصی خود شما مربوط است و بنده به نظر شما احترام میگذاریم اما مقایسه نمایندگانی همچون رسایی و کوچک زاده که مثالی از تهران میباشد برای اهر قابل تعمیم نیست.(قیاس مع الفارق)
جوابیه قسمت آخر جنابعالی در مورد آشفتگی بنده:اینکه افرادی به خاطر در خطر دیدن مصالحشان سعی در ایجاد فضای آلوده هستند امری طبیعی میباشد.حداقل برای شما دوست عزیز

بصیرت پنج‌شنبه , 30 جولای 2015 - 0:09

شهید مطهری میفرماید یکبار میگوییم علی ع را چه کسی کشت ویکبار هم میگوییم علی ع را چه کشت ؟خوب همه میدانند علی ع را ابن ملجم لعنت الله علیه شهید کرد ولی چه کشت ؟جمود .خشکه مغزی و مقدس مابی

بصیرت پنج‌شنبه , 30 جولای 2015 - 23:47

سانسور نکن بزن

مهندس حبیب شوره کندی - از تهران چهارشنبه , 5 آگوست 2015 - 21:26

باسلام حضور مردم شریف منطقه اهر ارسباران
لازم دیدم دیدگاه خودم رادرخصوص شرایط یک نماینده ایده آل مسئولیت پذیر را خدمت شما عزیزان تشریح نمایم:
علاوه بر داشتن هوش و دانش سرشار مذهبی علمی ؛ سوابق اجتماعی ؛مسئولیتهای اداری و عدالت و تقوی، وجود خویش را به کمالات انسانی و فضائل اخلاقی آراسته باشد. او که منادی حق و عدالت و آزادی و استقلال هست، با هرگونه تبعیض ناروا و امتیازطلبیهای غیرقانونی شدیدا مخالفت نماید.

قناعت و ساده زیستی، عفو و اغماض، اجتناب از کینه ورزی، شهامت و شجاعت، قاطعیت و تدبیر، فصاحت و بلاغت کم نظیر، تیزبینی و دور اندیشی، مناعت طبع و عزت نفس، صبر و استقامت، ظلم ستیزی و ظالم گریزی، اخلاص و تواضع، نظم و انضباط، قانونمداری، عظمت و استقلال خواهی برای کشور، بی اعتنائی به فرهنگ منحط استعمارگران و بیگانگان، عشق به مناجات و عبادت و عرفان، رسیدگی به محرومان و مستمندان، رسیدگی جدی به مشکلات حوزه انتخابی ؛سعه صدر و حسن تدبیر، صداقت در رفتار و گفتار، برخی از صفات برجسته نماینده مردمان ایران اسلامی باید یاشد .
ومن ا… التوفیق

بصیرت چهارشنبه , 5 آگوست 2015 - 21:56

سلام خسته نباشید
کسی به درد شهر میخورد که درکنار مردم اهر زندگی کرده بچه هایش بی پارکی اهر را لمس کرده وبسیار ی از بدبختی دیگر ولی شهرش را رها نکرده .نماینده باید زرنگ و باهوش و باسواد و تیز و سخنور وسریع اطرافیانش را بشناسد .مگسان دور شیرینی را رها کند وبه مخالفان نادان و غرض ورز باج ندهد و اعتماد نکند .ببینیم آیا اینهایی که میایند در شغلشان چقدر به مردم خدمت کرده اند…………………………….خیانت نیست ؟ چه کسانی و به چه منافعی هستند ؟برای چه آمده آمده اند؟
سانسور نکن بزن

بهزاد پنج‌شنبه , 6 آگوست 2015 - 9:02

سلام منم با نظر اهری تهران موافقم.

دوست طلب شنبه , 8 آگوست 2015 - 21:50

بی پارکی چه ربطی به نماینده داره؟
والا بیچاره نماینده ها تو اهر فرصت نداره برای شهرش فکر کنه.شنیدم مردم کم مونده بره دعوای زن و شوهریشو هم به نماینده بگه

اصغر جمعه , 28 آگوست 2015 - 15:51

آقای اردشیر مظفری هم تو صحنه انتخابات دهم هم هستن

عبداله سه‌شنبه , 15 سپتامبر 2015 - 12:18

به نظرم این اردشیر مظفری که در بیمه تهران سابقه مدیریتی دارد از همه افراد ذکر شده گزینه خوبی برای اهر است چه از لحاظ علمی و مدیریتی و چه از لحاظ نزدیک بودن به تیم های قدرت و شناخت از ساختار نظام و قدرت و ارتباطات وسیع که در منطقه یک تهران کسب کرده است یک استاد دانشگاه

فرهاد شنبه , 19 سپتامبر 2015 - 11:15

با سلام و احترام کاندیدای احتمالی شهرستان های کلیبر، خداآفرین و هوراند
– مهندس ارسلان فتحی پور
– مهندس نور الهی
– اله قلی زاده
– دکتر علی علیزاده
– دکتر علی حمادی

فرهاد یکشنبه , 4 اکتبر 2015 - 13:32

دکتر رضایی تنها چشم امید اهر است فردی که ذاتا مدیر است ما پیشرفت اهر راه به دستان توانمند ایشان خواهیم سپرد درود بر شرافتت فرزند غیور ارسباران.من ساکن اصفهان هستم وقتی به وطنم باز میگردم فقط و فقط تلاش های دکتر رضایی امیدوارم می کند.و آوازه دانشگاه شهرم را به همه جای ایران میرساند .اگر دکتر رضایی نماینده ی ما باشد چه ها که خواهد شد…تاریخ اهر به احترام دکتر رضایی خواهد ایستاد

Ahsan جمعه , 25 دسامبر 2015 - 23:55

تنها کسی که میتواند شهر اهر را زنده نگه دارد، فقط اردشیرمظفری است، زنده باد مرد میدان، رای ما اردشیر مظفری.

حسن دوشنبه , 4 ژانویه 2016 - 11:04

با سلام، خدمت دوستان عرض کنم
نظر بنده این است که جناب آقای خضوعی و بهمن اهری و … لطفاً نظرات شخصی و جهت دار خود را در وب سایت اعلام نکنند بلکه همانند نظر شخص “عاشق اهر” نظر کلی و سیستمی ارائه بدهید. در نظرات ایشان نکات مهم و حکیمانه ای نهفته است، از همه همشهریها خواهشمندم برای آبادی شهر خود تا زمانی که رأی گیری با پول و شام و نهار و وعده کار و پست و چرب زبانی همراه است دور آن شخص خط بکشید و کاری بکنیم که به جای اینکه کاندید یا نامزد دنبال مردم برای جمع آوری رأی باشد مردم و گروهها جمع بشوند و شخص سالم (از لحاظ مالی، اخلاقی، اجتماعی)، کاردان و دلسوز را به مجلس بفرستند و البته اشخاصی بودند که خدمتهای شایانی در چندین دوره قبل به شهر انجام دادند ولی کسری قدرش را ندانست، الحمداله الان دیگر مثل قدیم نیست و می توان از طریق اینترنت، بزرگان شهرهای اطراف، نمایندگان مجلس غیره استعلام نمود.

Ahsan جمعه , 22 ژانویه 2016 - 3:40

شهراهر نیاز به یک مدیر توانمند ونیرومند همانند اردشیرمظفری دارد،

نظرات بسته شده است.