کد خبر : 15575
تاریخ انتشار : جمعه 10 آوریل 2015 - 14:30

صحبتی با امین حسین پور؛ برگزیده برتر جشنواره پژوهش دانشجویی

صحبتی با امین حسین پور؛ برگزیده برتر جشنواره پژوهش دانشجویی

به گزارش اهروصال، امین حسین پور یکی از این جوانان گمنام است . وی متولد سال ۱۳۶۵ در شهرستان اهر است  . تحصیلات دبستان تا متوسطه را در اهر گذرانده و پس از اخذ دیپلم وارد دانشکده فنی پسران شهرستان بروجن شده و نیز تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه آزاد اهر ادامه داده و

به گزارش اهروصال، امین حسین پور یکی از این جوانان گمنام است . وی متولد سال ۱۳۶۵ در شهرستان اهر است  . تحصیلات دبستان تا متوسطه را در اهر گذرانده و پس از اخذ دیپلم وارد دانشکده فنی پسران شهرستان بروجن شده و نیز تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه آزاد اهر ادامه داده و هم اینک لیسانس مهندسی معماری دارد.

او از زندگی خود می گوید، از آموزه های به یادماندنی که از پدرش آموخته، می گوید: «پدرم همواره به من گوشزد کرده نسبت به مسائل جامعه و محیط زندگی ام بی توجه نباشم» حسین پور حس ورودش را در پژوهش انواع مشکلات اجتماعی جامعه حاصل همان آموزه های اصیل خانوادگی می داند. در اولین سال تحصیل در مقطع کاردانی، پروژه پژوهشی ارائه شده توسط او در موضوع کارآفرینی در نمایشگاه توانمندی های آموزشکده های فنی کشور که به میزبانی شهرکرد برگزار شده موفق به اخذ رتبه ممتاز شده است. در سال دوم تحصیل دانشگاهی حسین پور با ارسال مقاله دیگری در حوزه کارآفرینی به جشنواره سراسری پژوهش دانشجویی رتبه دوم جشنواره را از آن خود ساخته است.
با بازگشت به اهر و تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اهر، کارهای تحقیقی و پژو هشی حسین پور رنگ و بوی اجتماعی گرفته و در مباحث مختلف اعم از خودکشی، جرائم اجتماعی، طلاق، اعتیاد، تهاجم فرهنگی و … وارد پژوهش شده است. او می گوید: «در ریشه یابی و مطالعات میدانی ،عوامل خانوادگی و اجتماعی، اثرات بر جامعه در مبحث خودکشی وارد تحقیق شدم و مجموعه جمع آوری شده ام با حمایت حوزه مقاومت بسیج قدس شهری سپاه اهر به چاپ رسید و در تمامی پایگاه های بسیج تابعه شهرستان توزیع شد. در مبحث جرم و جرائم اجتماعی و کاهش آن به بررسی علل وقوع، عواملات کاهش و ترغیب به قانون مداری جامعه نیز مجموعه ای پژوهشی مهیا کردم که با همکاری دادسرای عمومی و انقلاب و حمایت فرماندهی انتظامی شهرستان اهر به چاپ رسید و در از طرق نیروی انتظامی استان به واحد های تابعه جهت بهره برداری های لازم فرستاده شد. در مبحث طلاق و اعتیاد هم در دو گردهمائی کاهش آسیب های اجتماعی در سال های ۹۲ و ۹۳ ارائه مقاله کرده ام» نمونه های مجلدی که از کارهای تحقیقاتی بدست امین حسین پور تدوین شده را ورق زدم و نکته بارز و قابل تأمل در مجموعه های او، اشاره فصلی خاص به شهرستان اهر و بررسی موضوعی اهر و ارسباران در مقوله های مختلف بود.مجوعه های پژوهشی وی با عنوان «ادیب» منتشر شده است.
امین حسین پور با گلایه هایی از کم توجهی برخی مسئولین سخنش را ادامه داد. او ارزش کارهای پژوهشی را در چشم برخی مسئولین در حد مسخره و استهزا عنوان می کند و می گوید:«در مواردی متعدد که از کارگزاران امورات مختلف اجتماعی در تحقیقاتم آمارهایی خواسته ام و راهنمائی هایی درخواست کرده ام،جز عینک بدبینی و مسخره کردن کار تحقیقی ،چیزی در چهره شان ندیده ام». هم او که از برخی مسئولین دیگر؛ همچون شهبازپور دادستان عمومی و انقلاب اهر، سرهنگ محمدی فرماندهی انتظامی و سروان پاسدار اسکندری فرمانده حوزه قدس ناحیه مقاومت بسیج اهر که با حوصله و گشاده رویی در جمع آوری تحقیقات همراهی اش کرده اند به نیکی یاد می کند.
حسین پور در افق آرزو هایش مسئولینی چون رئیس دانشکده فنی بروجن را برای شهرش اهر آرزو می کند و می افزاید: «پارسا رئیس دانشکده مان بود در بروجن، انسانی که شب و روز در خدمت دانشجویان بود. هیچ گاه او را از جواب دادن به سئوالی هرچند بی ربط خسته و ملول نمی یافتی».


برای امین و جوانانی امثال او که سکون را نمی پذیرند و همیشه در حرکت هستند، آرزوی کامیابی و موفقیت روز افزون دارم.

 

گفتگو: مهدی شنابی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
فرهاد امیری شنبه , 11 آوریل 2015 - 7:03

باسلام
امین عزیز امیدوارم در سایه ی ایزد یکتا موفق و سالم باشی و پشت کارت را از دست ندهی چون با شناختی که من ازت دارم از سنت خیلی بزرگتری و درد و مشکل را خوب می فهمی پس از بی مهریها دلگیر نشو و از تعاریف مغرور نشو .

سعید شایان فر شنبه , 11 آوریل 2015 - 9:45

سلام علیکم

واقعا امین با شناختی که من دارم توصیف ناپذیر است که قادر در تمامی مسایل روز جامعه علوی،اسلامی به بحث و گفتگو می باشد اما متاسفانه در اهر شهری بن بست که بخاطر تعصب وطنیش نمیتواند به غیربومی بودن خود و افتخار دیگران و دیگر جاها اقدامی کند که در این باره هم مسولین کم لطف شهرستانی و استانی و هموطنانش تنهایش گذاشته که هیچ بلکه بجای ازدست گرفتن از پا میکشن.

اما امین فردی باتجربه و باانرژی که هیچ زمان …بلکه طبیعت هم نمیتواند متوقفش کند.

خداوندا همانا که پیامبر را درمعراج به مولا علی سپردی من هم از امین تشکر کرده و اورا به تو خداوند خالق ومولاناامیرالمومنین سپرده و آرزوی سلامتی و سربلندی بر امین حسین پور بزرگ مرد افتخارآفرین مملکتم را دارم.

یاعلی

نظرات بسته شده است.