کد خبر : 136422
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مارس 2023 - 14:54
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال از تجهیزات مخابراتی استان به سرقت رفته است بسته هستند

سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال از تجهیزات مخابراتی استان به سرقت رفته است

سال گذشته ۸۰ میلیارد ریال از تجهیزات مخابراتی استان به سرقت رفته است

مدیر عامل مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود محدودیت در تأمین اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌ها؛ تجهیزات ارتباطی به سرقت می‌رود در این راستا سال گذشته ۸ میلیارد تومان از تجهیزات ارتباطی مخابرات به سرقت رفته است که هزینه مضاعفی به شرکت مخابرات وارد می‌کند. به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، سیاوش شهبازی در آیین تجلیل از

مدیر عامل مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی گفت: با وجود محدودیت در تأمین اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌ها؛ تجهیزات ارتباطی به سرقت می‌رود در این راستا سال گذشته ۸ میلیارد تومان از تجهیزات ارتباطی مخابرات به سرقت رفته است که هزینه مضاعفی به شرکت مخابرات وارد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، سیاوش شهبازی در آیین تجلیل از بازنشستگان مخابرات منطقه شهرستان اهر با اشاره به این‌که روستاهای مرزی آذربایجان‌شرقی از خدمات اینترنت پُرسرعت تلفن همراه محروم هستند، گفت: در سطح استان ۲۷۰۰ روستا وجود دارد که برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی آذربایجان‌شرقی تنها برای ۲۹۰ روستا مجوز داده‌اند. 

شهبازی با اشاره به کم‌لطفی به شرکت مخابرات و عدم تزریق نقدینگی به این شرکت ارتباطاتی گفت: سال ۱۴۰۰ شرکت مخابرات آذربایجان‌شرقی متحمل ضرر ۱۶۰ میلیارد تومانی بود و در سال ۱۴۰۱ ضرر مخابرات استان ۱۱۱ میلیارد تومان برآورد شد از طرفی بازنشستگان مخابرات ۵۲ میلیارد تومان مطالبات دارند که با فروش یکی از ساختمان‌ها به ارزش ۲۸ میلیارد تومان، بخشی از مطالبات بازنشستگان را پرداخت کردیم.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی با ذکر این‌که عدم افزایش تعرفه خدمات مخابرات، زیان مالی به این شرکت و مردم تحمیل می‌کند، افزود: در کشورهای همسایه زیرساخت‌های ارتباطی و پوشش تلفن همراه و اینترنت به قدری قوی است که برخی از هم‌وطنان با خرید سیم‌کارت از خدمات اینترنت و آنتن‌دهی آن استفاده می‌کنند و این امر از نظر امنیتی برای کشورمان زیان‌بار است.

وی گفت: مجموع درآمد مخابرات شهرستان اهر در سال گذشته تنها ۷ میلیارد تومان بود، اما هزینه‌های مخابرات اهر به ۲۲ میلیارد تومان رسید با این‌حال درآمد مخابرات شهرستان جوابگوی هزینه‌ها نیست و با توجه به ضعف شبکه اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه در شهرستان اهر؛ امکان توسعه زیرساخت‌ها با ناترازی درآمد و هزینه‌ها فراهم نمی‌شود.

شهبازی، تحریم‌ها و نبود اعتبارات را عامل اصلی عدم توسعه زیرساخت‌های ارتباطی عنوان کرد و گفت: تحریم‌ها مانع تأمین تجهیزات ارتباطی می‌شود.

مدیر مسئول پایگاه خبری اهروصال: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.