کد خبر : 133631
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 15 سپتامبر 2022 - 14:48
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت ریزی محلات محروم و بازآفرینی اهر نیاز است بسته هستند

۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت ریزی محلات محروم و بازآفرینی اهر نیاز است

۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آسفالت ریزی محلات محروم و بازآفرینی اهر نیاز است

رئیس شورای اسلامی شهر اهر از اجرای طرح نهضت آسفالت ریزی به معابر محلات این شهر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که طبق برنامه برای اتمام این طرح بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، جلیل کاظم

رئیس شورای اسلامی شهر اهر از اجرای طرح نهضت آسفالت ریزی به معابر محلات این شهر خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است که طبق برنامه برای اتمام این طرح بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، جلیل کاظم زاده در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در طرح نهضت آسفالت برخی محلات شهر اهر از جمله مهدیه، پشت سپاه، فلکه شهرک، شهید امیرخانی، گلباد و غیره آسفالت ریزی شده است که بقیه محلات نیز در حال انجام بوده و این نهضت آسفالت ریزی تا بارش برف ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در راستای کمک به محلات محروم و بازآفرینی این شهرستان تاکنون به طول ۲۵۰۰ متر جدول گذاری، ۳۰۰ تن شن ریزی، ۱۰۰۰ متر پیاده راه و ۱۰ هزار تن آسفالت در محلات محروم و بازآفرینی این شهرستان انجام شده است. 

کاظم زاده در ادامه از ساماندهی پارک بازی پشت ترمینال اهر نیز خبر داد و گفت: در این راستا طی جلسه ای که با سرمایه گذار این طرح انجام شد، در صورت عقد قرارداد با قیمت مناسب پارک بازی به زودی ساماندهی و آماده ارائه خدمات برای همشهریان می باشد.

وی همچنین به عقد قرارداد با سرمایه گذاری برای ساماندهی پارک ولایت در کمربندی اهر، مشگین شهر نیز اشاره کرد و گفت: این پارک در زمینی با مساحت ۱۷ هکتار برای ایجاد پارک، شهربازی، و غیره توسط سرمایه گذار آماده بوده و امیدواریم تا سال آینده علاوه بر بهره برداری از این پارک با امکانات مناسب تفریحی و ورزشی در ادامه شاهد ایجاد آلاچیق بوم گردی توسط یک سرمایه گذار دیگر نیز باشیم.

رئیس شورای اسلامی اهر در خصوص پرداخت حقوق کارکنان و کارگران شهرداری نیز گفت: هم اکنون کلیه حقوق ها غیر از چند مورد به روز رسانی شده است و اضافه حقوق کارگران و مستخدمین شهرداری نیز طبق قانون کار که ۵۷/۵ درصد و برای کارمندی ۱۰ درصد می باشد پرداخت می گردد.

وی  در خصوص سوالی مبنی بر ساماندهی کمپ گردشگری سد ستارخان اهر که در حال تخریب می باشد نیز افزود: شهرداری همواره آماده همکاری با اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهر می باشد و برای تبدیل شهر اهر از مسیر گردشگری به هدف و مقصد گردشگری آماده هستیم. 

کاظم زاده گفت: شهرستان اهر در حوزه گردشگری دارای پتانسیل های زیاد بوده که تقویت این حوزه ها می تواند در توسعه و پیشرفت این شهرستان نقش مهم ایفا کند.

وی کمپ گردشگری سد ستارخان اهر را یکی از پتانسیل های قوی در حوزه گردشگری این شهرستان عنوان کرد و افزود: متاسفانه تاکنون هیچ تفاهم نامه و مستنداتی مبنی بر تحویل این کمپ به شهرداری اهر ارائه نشده است، ولی در صورتی که مسئولان و اداره میراث فرهنگی حمایت خود را برای بازسازی کمپ گردشگری انجام دهند شهرداری نیز آمادگی همکاری برای بازسازی و تجهیز این مکان گردشگری دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر همچنین در خصوص وضعیت فعلی و نامناسب کیچیک چای اهر نیز گفت: متاسفانه در برخی از مسیرهای این رودخانه که از داخل شهر می گذرد قسمتی از فاضلاب شهری وارد مسیر رودخانه شده و باعث نارضایتی اهالی منطقه می شود، انتظار داریم ادارات ذیربط در خصوص حل این مشکل به شهرداری کمک کنند و شهرداری نیز علاوه بر مرمت دیواره برخی نقاط که احتمال فرو نشینی دارد انجام داده و خواهد داد. 

وی در خصوص لایروبی و سنگ فرش کردن دیواره کیچیک چای نیز افزود: با توجه به اینکه لایروبی در فصل گرم سال باعث انتشار بوی تعفن زباله خواهد شد لذا بهترین زمان لایروبی فصل سرد سال است که حتما با کمک اداره آب و فاضلاب اهر نسبت به پاکسازی و ساماندهی این رودخانه اقدام خواهیم کرد.

کاظم زاده در خصوص سنگ فرش کردن دیواره رودخانه کیچیک چای نیز گفت: طبق قولی که نماینده مردم اهر و هریس در مجلس برای تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی از سازمان برنامه و بودجه داده اند در صورت تحقق این امر حتما سنگ فرش دیواره ها عملی خواهد شد.

وی در ادامه از تکمیل کانال نیمه ساخت شیله بران نیز خبر داد و گفت: در صورت تخصیص اعتبارات لازم با کمک سپاه و بسیج عملیات ساخت و تکمیل این کانال به زودی انجام خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اهر از تعمیر جوی های آب و پاکسازی زباله های داخل شهر نیز خبر داد و افزود: با توجه به جذب سرمایه گذار از طریق اپلیکیشن، در صورت حضور شرکت سرمایه گذار و اعطای مجوزهای لازم به این شرکت در اسرع وقت برای جمع آوری زباله های تر و خشک، پاکسازی جوبها و غیره اقدام خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت نامناسب فضای سبز و درختان سطح شهر اهر نیز گفت: با توجه به نیروی کم شهرداری و کاهش منابع آب تمام تلاش مان را انجام دادیم تا درختان را از خشک شدن نجات دهیم و با آنکه قسمتی از فضای سبز خشک شد، ولی درختان با تلاش همکاران پارکبان که هر روز از ۸ شب تا ۷ صبح با ۴ تانکر آب پاش نسبت به آبیاری درختان خیابان ها، بلوار ها و کوچه ها اقدام می کردند زنده و سبز نگهداشته شدند. 

کاظم زاده ادامه داد سعی خواهیم کرد برای زیباسازی چهره شهر در مهرماه نسبت به هرس و جایگزینی درختان مثمر بجای درختان خشکیده و بی ثمر اقدام نموده تا هموطنان نیز در نگهداری این درختان که به صورت باغ شهر خواهد بود به شهرداری کمک کنند.

وی در رابطه با المان شهری نیز گفت: در آینده نزدیک جلسه ای با برخی از افراد که مشاوران المان شهری می باشند برگزار خواهیم کرد که امیدواریم مثمر ثمر باشد. 

کاظم زاده همچنین افزود: با توجه به فرا رسیدن جشنواره ورنی و معرفی این شهرستان به عنوان پایتخت ورنی، برنامه هایی به همین مناسبت در سطح شهرستان برگزار و در صورت حضور سفیران و وزرا در این جشنواره برنامه های دیگری نیز در مرکز استان یا تهران اجرا خواهد شد تا وزنی این محصول منحصر به فرد که از هنرهای صنایع دستی این منطقه می باشد بیشتر در سطح کشور معرفی و شناسانده شود.

وی در ادامه از بازسازی کارخانه قیر شهرداری اهر نیز خبر داد و گفت: طبق نشستی که با مسئولان ذیربط داشتیم در صورت اتمام عملیات آسفالت ریزی در سال جاری، بازسازی و فیلتر گذاری کارخانه آغاز و دیگر مسئله آلایندگی این کارخانه را نخواهیم داشت.

کاظم زاده در پایان از برنامه های پیش روی شهرداری اهر را حل روشنایی ورودی و خروجی جاده اهر_ کلیبر با همکاری اداره برق این شهرستان، مسیرگشایی برخی نقاط شهر برای روان سازی ترافیک شهری، مطالعه عمرانی میدان شورا و حل مشکل آن و آسفالت ریزی تمام کوچه های خاکی شهر بدون دریافت ریالی از خودیاری مردم و غیره عنوان کرد. ایسنا

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.