کد خبر : 133623
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 13 سپتامبر 2022 - 13:52
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای کاهش جمعیت جوان و پیری جامعه، تهدیدی برای توسعه و اشتغال کشور بسته هستند

کاهش جمعیت جوان و پیری جامعه، تهدیدی برای توسعه و اشتغال کشور

کاهش جمعیت جوان و پیری جامعه، تهدیدی برای توسعه و اشتغال کشور

امام جمعه اهر کاهش جمعیت جوان و افزایش سن پیری در جامعه را تهدیدی جدی برای توسعه، اشتغال و… کشور عنوان کرد. به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، حجت الاسلام جواد حاجی زاده در جلسه ستاد حمایت از خانواده ها و جوانی جمعیت شهرستان اهر، با ابراز نگرانی از کاهش فرزندآوری و افزایش جمعیت پیری در

امام جمعه اهر کاهش جمعیت جوان و افزایش سن پیری در جامعه را تهدیدی جدی برای توسعه، اشتغال و… کشور عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری #اهروصال، حجت الاسلام جواد حاجی زاده در جلسه ستاد حمایت از خانواده ها و جوانی جمعیت شهرستان اهر، با ابراز نگرانی از کاهش فرزندآوری و افزایش جمعیت پیری در جامعه گفت: عدم توجه به این موضوع باعث تهدید جدی به توسعه کشور و در نتیجه ایجاد مشکلات غیر قابل جبران برای جامعه خواهد بود.

وی افزود: متاسفانه در جامعه اکثر خانواده ها و جوانان مسائل و مشکلات اقتصادی را برای عدم تشکیل خانواده و تمایل نداشتن به فرزندآوری بیان می کنند و این در حالی است که افرادی هم هستند، با وجود تمکن مالی به نوعی از تشکیل خانواده و داشتن فرزند دوری می کنند.

حجت الاسلام حاجی زاده بر حمایت جدی دولت برای تشویق خانواده ها و جوانان به تشکیل خانواده و داشتن فرزند تاکید کرد و از دولت خواست برای بهبود وضعیت اقتصادی و مهار گرانی که از دغدغه های اصلی خانواده ها است تلاش مضاعف نمایند.

 

پیری جمعیت تهدیدی برای رشد و بالندگی جامعه

فرماندار اهر نیز در این جلسه گفت: پیری جمعیت تهدیدی برای رشد و بالندگی جامعه بوده و اگر در خانواده ای به یک فرزند اکتفا شود سیر نزولی جمعیت جامعه به تاریکی محض هدایت می شود.

#اهروصال، ابوالفضل غنی زاده افزود: دستگاه های اجرایی مکلف هستند به منظور تشویق در فرزند آوری با مشارکت بخش خصوصی نسبت به تامین زیرساخت های مناسب در حوزه آموزش کودکان و تربیت فرزندان شاغل اقدام کنند.

وی در ادامه بستر سازی طرح افزایش جمعیت در حوزه حمایت از خانواده ها به منظور تحقق و اجرای ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه با استقرار سامانه نظام بانکی و طرح تشویق فرزندآوری تاکید کرد.ایسنا و ایکنا

خبر از: مصطفی قربان موحد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.