کد خبر : 123670
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 سپتامبر 2021 - 14:14
چاپ خبر دیدگاه‌ها برای تولید محصول سیب در ۸۵ درصد از سطح باغات شهرستان اهر بسته هستند

تولید محصول سیب در ۸۵ درصد از سطح باغات شهرستان اهر

تولید محصول سیب در ۸۵ درصد از سطح باغات شهرستان اهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از اختصاص یافتن ۶۲۰۰ هکتار معادل ۸۵ درصد از سطح باغات این شهرستان به محصول سیب خبر داد. به گزارش پایگاه خبری اهروصال، محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه اهر قطب تولید سیب قره قرمز در کشور است گفت: از مهم‌ترین گونه‌های بومی باغی این شهرستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر از اختصاص یافتن ۶۲۰۰ هکتار معادل ۸۵ درصد از سطح باغات این شهرستان به محصول سیب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اهروصال، محمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه اهر قطب تولید سیب قره قرمز در کشور است گفت: از مهم‌ترین گونه‌های بومی باغی این شهرستان می‌توان به سیب قره قرمز اهر یا قزل در سطح ۵۰۰ هکتار که در بین باغداران به رقم شکی آلماسی نیز شهرت دارد.

وی افزود: سیب قره قرمز دارای عطر و طعم و رنگ و بوی خاص و بسیار مطلوب هستند و یک سیب کاملاً تابستانه بوده و برداشت آن از اواسط مرداد در منطقه ورگهان شروع می‌شود و تا اوایل شهریور در حومه اهر ادامه دارد و اغلب مصرف تازه خوری داشته و تا حدود کمی در تهیه مربا و سرکه سیب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اسدی با بیان اینکه میانگین عملکرد این محصول در شهرستان ۳۵ تن در هکتار و در برخی باغات باغداران پیشرو این شهرستان تا ۱۴۰ تن در هکتار نیز برداشت شده است، گفت: در حال حاضر این محصول به با توجه به تولید سالیانه مازاد بر مصرف شهرستان به کشورهای همسایه صادر می‌شود و همچنین به شهرستان‌ها و استان‌های هم جوار عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر ادامه داد: از مزایای سیب قره قرمز بالا بودن عملکرد در واحد سطح نسبت به سایر ارقام کشت شده، سازگاری بالای این رقم به آب و هوا و اقلیم شهرستان و مقاومت این محصول در برابر شرایط نامساعد محیطی از جمله خطر سرمازدگی و غیره است. 

وی با بیان این‌که شهرستان اهر دارای ۷۲۵۰ هکتار باغ از انواع درختان سیب، گردو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل و سایر گونه‌ها با تولید سالیانه بالغ بر ۱۵۰ هزار تن محصول سردرختی است، گفت: از جمله عوامل محدود کننده تولید سیب شهرستان بالا بودن هزینه کارگری و سایر نهاده‌های تولید مانند سبد میوه، کودها و سموم شیمیایی و همچنین هزینه سردخانه، ظرفیت کم سردخانه‌های شهرستان که پاسخگوی تولید نبوده و مشکل بازاریابی و صادرات به سایر کشورها است.

سایت خبری تحلیلی اهروصال

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.