شماره : 9842
6 / 3 / 2015 - 13:38

ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه کشاورزی و اشتغال منطقه را با خطر مواجه کرده است

به گزارش اهروصال، خلیل ساعی عصر امروز در جلسه کار گروه آب و کشاورزی شهرستان بناب با اشاره به اینکه در اثر انتشار ریزگردهای نمکی وضعیت کشاورزی و اشتغال به خطر می‌افتد، اظهار داشت: مسئولان باید در این خصوص بیش از پیش اهتمام کنند. وی افزود: حفاظت از منابع زیرزمینی مهم‌تر از حفاظت از دریاچه

به گزارش اهروصال، خلیل ساعی عصر امروز در جلسه کار گروه آب و کشاورزی شهرستان بناب با اشاره به اینکه در اثر انتشار ریزگردهای نمکی وضعیت کشاورزی و اشتغال به خطر می‌افتد، اظهار داشت: مسئولان باید در این خصوص بیش از پیش اهتمام کنند.

وی افزود: حفاظت از منابع زیرزمینی مهم‌تر از حفاظت از دریاچه ارومیه است.

ساعی تصریح کرد: اگر روند استفاده از منابع زیرزمینی به همین شکل ادامه یابد، در آینده نزدیک آب شرب هم به مخاطره می‌افتد.

مدیرکل ستاد بحران استانداری آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: برای احیای دریاچه ارومیه ۲۶ برنامه در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین آنها آبیاری نوین، لایروبی مسیر رودخانه‌ها و تغییر الگوی کشت هستند.

ساعی گفت: دولت قول داده است اعتبارات مورد نیاز در این بخش سال آینده تحقق یابد.

گزارش فارس حاکی است، بر اساس اعلام کارشناسان کشاورزی هم اکنون شهرستان بناب دارای ۲ هزار و ۳۶۶ حلقه چاه دارای پروانه و قابل بهره‌برداری است که سالانه ۲۳ میلیون مترمکعب آب از آنها برداشت می‌شود و این درحالی است که از ۴ هزار و ۸۱۹ حلقه چاه غیرمجاز موجود در این شهرستان سالانه ۳۶ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز برداشت می‌شود.

انتهای پیام/ خبرگزاری فارس

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 9842 توسط قربان موحد و در روز جمعه 6 مارس 2015 ساعت 13:38:46
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر