شماره : 97795
6 / 12 / 2016 - 9:29

دانشگاه ها به باشگاه های سیاسی تبدیل نشوند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دانشگاه ها به باشگاه های سیاسی تبدیل نشوند.

به گزارش اهروصال به نقل از مهر، حجت الاسلام مجتبی نظری عصر دوشنبه در مراسم روز دانشجو در دانشگاه پیام نور بناب با تاکید بر اینکه دانشگاهی که قبله گاه نداشته باشد دانشگاه نیست و باشگاه سیاسی است، ابراز داشت: دانشجویان در عرصه های مختلف باید نقش خود را ایفا کنند.

وی سپس با اشاره به اینکه امروز جنبش دانشجویی باید در راستای رسالت خود قدمی در پیچ تاریخی بردارد، ادامه داد: روز ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ نقطه آغاز جنبش دانشجویی در کشور بود.

مسئول اسبق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های آذربایجان شرقی با بیان اینکه اساتید و دانشجویان در جنگ تحمیلی نیز نقش خود را به خوبی ایفا کردند، افزود: مطالبه گری، تحصیل علم، ارتقای بینش و منش اسلامی و مشارکت در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از وظایف اصلی دانشجویان است.

حجت الاسلام نظری سپس با بیان اینکه همچنین با تاکید بر نقش جنبش دانشجویی در تحقق ارزش های دینی ابراز داشت: تشکل های مختلف دانشجویی در دانشگاه ها ظرفیت خوبی هستند که می توان از آنها برای تحقق ارزش های دینی استفاده کرد.

وی سپس به حضور دانشجویان در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: دانشجویان امسال نیز مثل سال های گذشته حضور پررنگی در مراسم اربعین داشتند.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 97795 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 6 دسامبر 2016 ساعت 09:29:15
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر