شماره : 96500
23 / 11 / 2016 - 10:29

ورود و خروج کالا و مبارزه با قاچاق در مناطق آزاد ‌باید ‌جدی گرفته شود

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید دغدغه تولیدکنندگان و مردم مبنی بر کنترل مبادی ورودی و خروجی مرزها رفع شود، گفت: در مناطق آزاد هم به عنوان مرز باید ورود و خروج کالا و مبارزه با قاچاق جدی گرفته شود.

به گزارش اهروصال، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مأموریتی که مقام معظم رهبری برای مبارزه با قاچاق بر عهده مدیران و مردم گذاشته‌اند، باید به صورت جدی در استان پیگیری شود، اظهار داشت: عملکرد دستگاه‌ها در جهت افزایش حجم و ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده جای قدردانی دارد و باید برای حمایت از تولید داخلی این روند ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق برای حمایت از تولید داخلی، سلامت مردم و توسعه پایدار است، افزود: سلامت مردم با برخی کالاهای قاچاق به خطر می‌افتد، لذا باید کنترل‌های لازم بر روی کالاها انجام شود و سلامت مردم تضمین شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه، با بیان اینکه سامانه گمرک و منطقه آزاد باید به یکدیگر متصل شوند، گفت: زیرساخت‌های لازم آن آماده است و باید دستگاه‌های مرکزی دستور لینک با گمرک را صادر کنند تا خدمات گمرکی به‌صورت الکترونیکی ارائه شود.

وی بر ساماندهی انبارهای سازمان اموال تملیکی تاکید کرد و گفت: به خاطر شرایط ویژه این سازمان، هر امکانی برای کمک به اموال تملیکی لازم است ارائه شود، از طرفی گمرک هم از فضاهای اضافی در اختیار اموال تملیکی قرار دهد.

جبارزاده با تاکید بر اینکه موظفیم تا لحظه صدور حکم محکومیت یا برائت و یا حتی انهدام از این اموال به صورت امانت نگهداری کنیم، ابراز داشت: اموال مکشوفه باید در نهایت امانتداری و در فضای مناسب نگهداری شود و پس از تعیین تکلیف از انبارها خارج شوند.

وی با بیان اینکه باید دغدغه تولیدکنندگان و مردم مبنی بر کنترل مبادی ورودی و خروجی مرزها رفع شود، تصریح کرد: در مناطق آزاد هم به عنوان مرز باید ورود و خروج کالا و مبارزه با قاچاق جدی گرفته شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز امر مقدسی است، افزود: این اقدام برای حمایت از تولید داخل و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری است تا نتیجه مثبت آن نیز در عرصه اقتصاد به وضوح لمس شود.

وی با بیان اینکه رسیدگی به پرونده‌های قاچاق باید تسریع شود، گفت: هرچقدر سرعت در رأی صادره دادگاهی مبارزه مؤثرتر خواهد شد که صدور بخشنامه توسط دادگستری استان برای رسیدگی ویژه، اقدام مؤثری است.

جبارزاده با اشاره به اینکه در موضوع فروشگاه‌های مجازی باید صنعت ومعدن فروشگاه‌های مجاز و معتبر را تشویق کند تا فروشگاه مجازی را در کنار فروشگاه واقعی خود راه‌اندازی کنند، خاطر نشان کرد: اصناف معتبر باید وارد این پروسه شوند تا از خلا موجود در فضای مجازی سوء استفاده نشود.

وی افزود: برای بازار تبریز «بازار تبریز الکترونیکی» ایجاد شود تا علاوه بر بهبود فروش و رفع خلا موجود در فضای مجازی، نیاز جامعه را تأمین کنیم چراکه اگر ما این نیاز را مدیریت نکنیم، خلافکاران مدیریت می‌کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان، با تاکید بر اینکه صادرات کالاهای مکشوفه قاچاق در صورت عدم انهدام و وجود کالای مشابه داخلی باید جدی گرفته شود، گفت: باید کمیته‌ای از صادرکنندگان و تعزیرات و… تشکیل شود تا صادرات اموال تملیکی که فروش آن به تولید ملی ضربه می زند، صورت گرفته و عواید آن به بیت‌المال بازگردد.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 96500 توسط قربان موحد و در روز چهارشنبه 23 نوامبر 2016 ساعت 10:29:49
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر