شماره : 96482
26 / 11 / 2016 - 12:05

تمامی دستگاه‌ها برای پیشگیری از بحران برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند

اهروصال: فرماندار شهرستان اهر با ذکر اینکه هر مصالح ساختمانی قابل‌فروش نیست، گفت: تمامی دستگاه‌ها بایستی در خصوص پیشگیری از هرگونه بحران برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار اهروصال، سید محمد عابدی در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان اهر با اشاره به اینکه بحران تنها به زلزله و یا سیل و طوفان منتهی نمی‌شود، اظهار داشت: بحران زمینه و موضوعات مختلفی دارد که در صورت بروز و عدم مدیریت صحیح به بحران تبدیل می‌شود و برخی از بحران‌ها تنها مختص به برخی از شهرستان‌ها و استان‌هاست که بیشتر به‌موقعیت جغرافیای بستگی دارد.

وی بابیان اینکه تمامی دستگاه‌ها بایستی در خصوص پیشگیری از هرگونه بحران برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشند، افزود: هر چیزی می‌تواند به بحران تبدیل شود مگر این‌که برای پیشگیری از آن برنامه‌ریزی نکرده باشیم و در بحث ساخت‌وسازها اگر اصول ایمنی رعایت نشود شاید با تبدیل به بحران باعث تلفات جانی نیز شود.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر اینکه اکنون بیش‌ازپیش سیل و زمین‌لرزه مردم و شهرهای کشور را تهدید می‌کند و برای جلوگیری و کاهش خسارات بایستی برنامه‌ریزی مهندسی‌شده صورت گیرد، گفت: یکی از روش‌هایی که می‌توان از خسارت‌های احتمالی زلزله انجام داد رعایت اصول مهندسی در ساختمان‌سازی و استفاده از مصالح درجه‌یک است.

عابدی با ذکر اینکه هر مصالح ساختمانی قابل‌فروش نیست، گفت: دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط بایستی به نحوه تولید و فروش مصالح ساختمانی نظارت کافی داشته باشند درحالی‌که اگر در حین ساخت‌وساز از مصالح فاقد کیفیت استفاده شود در هنگام وقوع بلایای طبیعی بحران می‌آفریند.

رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان اهر با اشاره به اینکه به دلیل رعایت اصول مهندسی و فنی در ساختمان‌سازی در برخی کشورها، هنگام وقوع زلزله خسارت چندانی را به بار نمی‌آورد، تصریح کرد: متأسفانه با ساخت‌وسازهای غیرمجازی که در شهرستان‌ها و شهرهای کشورمان صورت می‌گیرد حتی در مقابل زمین‌لرزه ۴ ریشتری مقاومت نکرده و آوار می‌شود.

وی بابیان اینکه دانشمندان ایرانی برای جلوگیری از خسارت‌های جانی و مالی زلزله امکاناتی را به وجود آورده‌اند، گفت: تاکنون فکر کرده‌ایم که اگر خدای‌ناکرده آتش‌سوزی در برج‌های تازه‌ساخت اهر اتفاق بی افتد و بخواهیم ساکنین را نجات دهیم امکانات داریم یا خیر؟ درحالی‌که قبل از صدور مجوز جهت ساخت آپارتمان‌های بالای ۴ طبقه بایستی در قدم اول امکانات و تمامی جوانب در نظر گرفته شود.

فرماندار شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از تجربیات زلزله سال ۹۱ شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس برای پیشگیری و جلوگیری از تهدیدهای زلزله در آینده ضروری و لازم است.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 96482 توسط قربان موحد و در روز شنبه 26 نوامبر 2016 ساعت 12:05:19
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر