شماره : 96180
20 / 11 / 2016 - 20:47

میدان جدید دوآب اهر از روز دوشنبه آغاز به‌کار می‌کند/ انتقال میدان جدید دام به کیلومتر ۵ اول جاده اهر – کلیبر

اهروصال: فرماندار شهرستان اهر از آغاز به کار میدان جدید خرید و فروش دام (میدان دوآب) شهرستان اهر از روز دوشنبه خبر داد، گفت: میدان جدید دوآب اهر یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و سند تدبیر و توسعه شهرستان تحقق یافت.

سید محمد عابدی فرماندار اهر در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: میدان دوآب سابق شهرستان اهر به دلیل نبود زیرساخت‌های کافی و خرید و فروش دام به‌صورت سنتی انجام می‌شد به محل جدید انتقال‌یافته و از فردا (دوشنبه یکم آذرماه) در محل جدید خرید و فروش انجام خواهد شد.

فرماندار اهر با تأکید بر اینکه میدان جدید دوآب اهر از جاده مشکین‌شهر به کیلومتر ۵ اول جاده اهر – کلیبر انتقال‌یافته است، افزود: میدان خرید و فروش دام قدیم شهرستان اهر به لحاظ این‌که سلامت مردم را تهدید می‌کرد و در فاصله نزدیک شهر اهر قرارگرفته بود در هنگام بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام برای مردم خطرآفرین می‌شد به محدوده خارج از شهر منتقل شد.

وی اضافه کرد: پروژه میدان دوآب جدید اهر جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی و سند تدبیر و توسعه شهرستانی بوده که در برش استانی و شهرستان مورد تأکید بیش از پیش ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی قرارگرفته است.

هزینه بیش از ۴ میلیارد تومانی برای احداث پروژه میدان جدید دوآب اهر

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر بابیان اینکه برای پروژه میدان جدید دوآب اهر بیش از ۴ میلیارد تومان هزینه شده است، اظهار کرد: پروژه میدان خرید و فروش دام شهرستان اهر توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی احداث و در اختیار مردم این شهرستان قرارگرفته است.

عابدی با اشاره به امکاناتی که در میدان جدید دوآب شهرستان اهر تهویه شده است، خاطرنشان کرد: سرویس‌های بهداشتی، احداث سوله جهت نگهداری دام‌های سبک و سنگین، تخلیه دام، حوضچه‌های ضدعفونی خودروهای حامل دام و خود دام، اماکن جداسازی دام‌های سبک و سنگین، مرکز خدماتی و ایجاد ساختمان استقرار اداره دامپزشکی شهرستان اهر ازجمله امکانات و خدمات در میدان جدید دوآب این شهرستان است.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 96180 توسط قربان موحد و در روز یکشنبه 20 نوامبر 2016 ساعت 20:47:08
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر