شماره : 95810
17 / 11 / 2016 - 0:03

شهرستان اهر به عنوان قطب ورنی‌بافی به شمار می‌آیند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: شهرستان اهر به عنوان قطب ورنی‌بافی، جلفا به عنوان قطب منبت‌کاری، خداآفرین به عنوان قطب صنایع دستی و چرمی و شبستر به عنوان قطب سفال‌گری به شمار می‌آیند.

به گزارش اهروصال، مرتضی آبدار در نشست مشترک کمیته‌ی راهبردی و کارگروه توسعه‌ی روستایی و عشایری آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی دارای ۲۱ شهرستان است که در تمامی آن‌ها برنامه‌ریزی‌ها بر سه اصل استوار است.

وی افزود: صنایع، گردشگری و سرمایه‌گذاری و میراث فرهنگی از جمله‌ی این اصول است که سعی در توجه هر چه بیشتر به این امر داریم.

وی عنوان کرد: به این منظور ۱۷ برش استانی در نظر گرفته شده است که دو روستا به منظور توسعه‌ی صنعتی، ۱۳روستا برای توسعه‌ی گردشگری و سرمایه‌گذاری و سه روستا با هدف فعالیت در میراث‌فرهنگی تعیین شده است.

آبدار با اشاره به اقدامات در حوزه‌ی آموزش گفت: آموزش‌های دانش‌محور و مهارت محور در بالا بردن و ارتقای سطح فنی و زیرساخت‌های گردشگری نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و اعطای تسهیلات بانکی به کارگروه‌های صنایع دستی نیز از جمله مزیت‌های ورود میراث فرهنگی به حوزه‌ی توسعه‌ی روستایی است.

وی افزود: در ۴۲روستا از ۵۷ روستای قابلیت‌دار در حوزه‌ی صنایع دستی، آموزش مربوطه به مردم داده شده است و ۱۰ شهرستان نیز به عنوان قطب صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

وی خبر داد: شهرستان اهر به عنوان قطب ورنی‌بافی، جلفا به عنوان قطب منبت‌کاری، خداآفرین به عنوان قطب صنایع دستی و چرمی و شبستر به عنوان قطب سفال‌گری به شمار می‌آیند.

آبدار خاطرنشان کرد: این شهرستان‌‎ها نیازمند حمایت خوب و دایمی برای فروش محصولات در بازار هستند و با توجه به تبریز ۲۰۱۸ باید در راستای رفع هر چه سریع‌تر مشکلات تلاش کنیم. همچنین ۵۲ روستا به عنوان هدف گردشگری در نظر گرفته شده‌اند که در ۳۱ مورد آن در حال احداث راه‌های دسترسی و کمپ‌های گردشگری هستیم.

انتهای پیام/ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 95810 توسط قربان موحد و در روز پنج‌شنبه 17 نوامبر 2016 ساعت 00:03:14
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر