شماره : 95536
13 / 11 / 2016 - 14:12

بازارچه‌ صنایع‌دستی در اسکو، اهر و منطقه آزاد ارس راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی به افتتاح بازارچه‌های منطقه‌ای در ۱۰ شهرستان استان را یادآور شد و گفت: در سه شهرستان استان از جمله اسکو، اهر و منطقه آزاد ارس شهرک صنایع دستی خواهیم داشت.

به گزارش اهروصال، مرتضی آبدار اظهار داشت: ۱۰ مرکز و منطقه اقتصادی انتخاب شده که در هشتاد رشته ۱۰ هزار هنرمند مشغول هستند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: برش استانی در جهت ترویج و گسترش اهمیت به صنایع دستی باعث شد با عمل به شعار هر روستا یک شغل، شاهد ۶۳ برنامه در استان باشیم.

وی بیان کرد: در بازارچه صنایع دستی تبریز هنرمندان در ۱۸ رشته و در ۲۸ باب مغازه فعال هستند و آثار دستی خود را به نمایش عموم قرار داده‌اند.

آبدار با اشاره به اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی و توسعه منبع دو برنامه ویژه داریم، تشریح کرد: یکی از برنامه‌ها در جهت آموزش راهبردی و موثر و دیگری در جهت آموزش تکمیلی است.

وی، اقدام دیگر را برندسازی تولیدات استان عنوان کرد و گفت: برخی از تولیدات دستی استان در شهرهای دیگر به فروش می‌رسد و برای جلوگیری از این امر تمامی تولیدات دستی استان شناسنامه‌دار خواهد شد و در کنار آن بستر مناسبی برای بازاریابی نیز فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: تا زمانی که برای هنرمندان محلی برای فروش و امکانی برای عرضه محصولات خود نباشد، مشکلات تولید کننده و تقاضا کننده وجود خواهد داشت.

این مسؤول همچنین به افتتاح بازارچه‌های منطقه‌ای در ۱۰ شهرستان استان را یادآور شد و گفت: در سه شهرستان استان از جمله اسکو، اهر و منطقه آزاد ارس شهرک صنایع دستی خواهیم داشت.

آبدار با تأکید بر اینکه صنایع دستی در تبریز ۲۰۱۸ اهمیت و جایگاه بالایی دارد، مطرح کرد: صنایع دستی در حوزه توریسم و صنعت توریسم و ارائه محصولات بومی نقش به سزایی داشته و می‌تواند جشنواره بزرگ صنایع دستی در تبریز ۲۰۱۸ را ظهور دهد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه امروزه نسبت به سالهای گذشته اهمیت صنایع دستی هر چه بیشتر شده است، گفت: سازمان برای عمل به منویات مقام معظم رهبری برنامه‌هایی گسترده در زمینه اقتصاد بدون نفت دارد.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 95536 توسط قربان موحد و در روز یکشنبه 13 نوامبر 2016 ساعت 14:12:13
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر