شماره : 95514
13 / 11 / 2016 - 10:05

کشت محصولات گلخانه‌ای و زعفران در قالب اقتصاد مقاومتی در اهر حمایت می‌شود

فرماندار شهرستان اهر گفت: در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی شهرستان اهر، از کشت محصولات گلخانه‌ای و زعفران و سایر محصولاتی که با آب‌وهوای منطقه سازگار بوده و به آب کمتری نیاز دارند، حمایت می‌شود.

به گزارش اهروصال، سید محمد عابدی فرماندار اهر در دیدار با اهالی روستای آذغان شهرستان اهر، اظهار داشت: روستاهای اذغان و خونیق شهرستان اهر جزء دو روستا از ۱۰۰ روستای پایلوت توسعه روستایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در آذربایجان شرقی انتخاب‌شده‌اند.

وی ادامه داد: از دستگاه‌های مربوطه انتظار می‌رود نسبت به معرفی طرح‌هایی که در این دو روستا دارای توجیه اقتصادی، نوآورانه و دارای خلاقیت که منجر به‌تولید و اشتغال شود اقدام کنند و در پرداخت تسهیلات به این طرح‌ها اعم از انفرادی، مشارکتی و تعاونی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه تصریح کرد: روستاهای آذغان و خونیق به علت نیروی انسانی و پتانسیل‌های کشاورزی و گردشگری به‌عنوان پایلوت توسعه روستایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی، جزء ۱۰۰ روستا در استان آذربایجان شرقی هستند.

وی بر ارائه آموزش‌های مهارتی مرتبط با مشاغل و طرح‌های مورد نظر در روستاها تأکید کرد و گفت: با توجه تغییرات جوی و بارش تگرگ، به مزارع و باغات شهرستان اهر خسارت وارد می‌شود از روستائیان انتظار داریم نسبت به تجهیز باغات به دستگاه‌های ضد تگرگ اقدام کنند و در جهت خرید این دستگاه می‌توانند از این تسهیلات نیز استفاده کنند.

عابدی در پایان گفت: در راستای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی شهرستان اهر، از کشت محصولات گلخانه‌ای و زعفران و سایر محصولاتی که با آب‌وهوای منطقه سازگار بوده و به آب کمتری نیاز دارند، حمایت می‌شود.

تنظیم خبر از حسین عبادی

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 95514 توسط قربان موحد و در روز یکشنبه 13 نوامبر 2016 ساعت 10:05:08
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر