شماره : 90193
27 / 9 / 2016 - 8:37

جاده اهر – هریس – تبریز از سال ۸۶ تاکنون تکمیل نشده است!

به نظر می‌رسد به کار بردن لفظ «جاده مرگ» به راه ارتباطی «اهر- هریس- تبریز» در آذربایجان شرقی، بی‌ربط هم نباشد، چرا که این جاده سالانه باعث مرگ حدود ۲۰۰ نفر از مردم منطقه و مسافران عبوری می‌شود.

به گزارش اهروصال، سید مسلم یگانه /  این جاده٩٠ کیلومتری که در سال ۸۶ کلنگ‌زنی شده، بخشی از آن، دوبانده و امن است، اما مابقی، از آن سال تاکنون به بهانه‌های مختلفی چون کمبود اعتبار تکمیل نشده و اتمام آن آرزوی مردم دیار ارسباران شده است. گفته می‌شود، اگر مسئولان دست اندرکار از آن سال تاکنون تنها سالانه ۱۰ کیلومتر از این جاده را که روزانه ۲۵ تا ۳۰هزار دستگاه خودرو میان شهرهای اردبیل، تبریز، اهر، هریس، ورزقان، کلیبر، هوراند و مشکین‌شهر تردد می‌کنند، تعمیر ‌کرده بودند، الان این جاده تکمیل شده بود. چندی پیش هم «اسماعیل جبارزاده»، استاندار آذربایجان‌شرقی با اظهار تأسف از اینکه در زمانی که اعتبارات کافی وجود داشت به این جاده توجهی نشده، ساماندهی این جاده را جزو اولویت‌های عمرانی این استان دانسته و گفته که این مسأله با جان انسان‌ها سر و کار دارد. وی با دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این طرح، از نیروی انتظامی آذربایجان‌شرقی نیز خواسته با افزایش نیروهای خود در این مسیر و تشدید برخورد با متخلفان جلوی بخشی از تصادفات رانندگی را بگیرد.
در همین حال، جمعی از مردم شهرهای اهر، هریس و بخش‌های تابعه با ارسال طوماری به «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی که نسخه‌ای از آن هم به «ایران» ارسال شده، خواستار تکمیل این اتوبان شدند که هرازگاهی باعث وقوع حوادث ناگوار و دلخراش رانندگی در این منطقه می‌شود.
شایان ذکر است، با وجود اینکه جاده تبریز- هریس- اهر از پرترافیک‌ترین جاده‌های شمال غرب کشور محسوب می‌شود و حجم ترافیکی آن در تعطیلات تا چند برابر هم افزایش می‌یابد، اما مسئولان نسبت به رفع مشکلات دوبانده کردن آن با جدیت عمل نمی‌کنند. مردم این منطقه امیدوارند، با نگاه ویژه مسئولان این مسیر نه چندان طولانی هرچه زودتر تکمیل شود، تا شاهد تصادفات مرگبار این جاده که خانواده‌ها را داغدار عزیزان از دست رفته‌شان می‌کند، نباشند.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 90193 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 27 سپتامبر 2016 ساعت 08:37:26
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر