شماره : 85698
26 / 8 / 2016 - 11:53

جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ظرفیت ارتقا به سطح بین‌المللی را دارد

اهروصال: معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تأکید بر اینکه ظرفیت و قدرت جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر در جهت ارتقاء سطح به بین‌المللی مشهود است، گفت: جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران با حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد استمرار خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اهروصال، علی مرادخانی در آیین اختتامیه دهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران)، بابیان اینکه در هنر تئاتر هم‌کلام و هم سکوت وجود دارد و سکوت بخشی از تئاتر به شمار می‌رود، اظهار داشت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر، نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مناسب‌تری است تا بتوانیم این جشنواره را به‌صورت گسترده‌تر برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای دعوت از گروه‌های نمایش دیگر کشورها به جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران لازم است تا به مباحث جانبی این جشنواره بپردازیم، افزود: با برخی دستگاه‌ها و هنرمندان در خصوص ایجاد زیرساخت‌ها در شهرستان اهر برای برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کوتاه ارسباران تفاهم‌نامه‌هایی خواهیم داشت.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به امنیت موجود در کشورمان گفت: باورها، سنت‌ها و منویات ما در طول سالیان سال در کشورمان اصلاح شده و امیدواریم با تکیه بر آنها این جشنواره روزبه‌روز بالنده‌تر و باشکوه‌تر شود و امروزه ما با داشتن کشوری امن، برای تأمین امنیت و اقتدار آن، بسیاری از جان خود گذشتند.

وی با تأکید بر اینکه مهم‌ترین بخش هنرهای نمایشی کشور در بخش تئاتر کوتاه خلاصه می‌شود، افزود: تئاتر کوتاه در زمان معینی صورت می‌گیرد و توانسته است در این زمان کوتاه مفهوم نمایش را به مخاطبان برساند و اکنون بایستی تئاتر کوتاه اهر بتواند در سطح کشور اثر خوبی از خود بر جای بگذارد.

مرادخانی با اشاره به اینکه می‌توانیم مفاهیم اساسی را در حوزه‌های هنری با استفاده از تئاتر کوتاه برگزار کنیم، یادآور شد: جشنواره تئاتر کوتاه اهر الگویی بسیار مناسب برای اجرای نمایش‌های تئاتر باکیفیت در کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمام تلاش خود برای تداوم جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران استفاده خواهد کرد و باید بتوانیم در دوره‌های بعدی آثار با کیفیتی برای اجرای نمایش در این جشنواره انتخاب شود.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) قدرت و ظرفیت قابل توجهی برای بین‌المللی شدن را دارد.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 85698 توسط قربان موحد و در روز جمعه 26 آگوست 2016 ساعت 11:53:23
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر