شماره : 85556
23 / 8 / 2016 - 13:33

بی‌مقدار خواستار تخصیص بودجه برای تکمیل بزرگراه اهر – تبریز شد

نماینده مردم تبریز در مجلس خواستار توجه به بافت حاشیه‌ای تبریز با ۴۰۰ هزار نفر سکنه، اتصال راه‌آهن شوروی سابق به آذربایجان که مطالعات آن انجام شده، تخصیص بودجه به دریاچه ارومیه، تخصیص بودجه راه تبریز اهر، تسریع پرداخت وام به واحدهای تولید و تامین شکر موردنیاز کارخانه‌های بیسکوئیت و شکلات شد.

به گزارش اهروصال، شهاب‌الدین بی‌مقدار در نطق میان‌دستور خود در جلسه امروز مجلس ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: وقتی دوران مجلس اول و دوم را با این زمان مقایسه می‌کنم احساس می‌کنم قانون‌گرایی کمرنگ شده است. لابی‌گری، اقدامات فردی و گروهی جایگزین قانون‌مداری و شایسته‌سالاری شده است و به ضابطه و قانون کم‌توجهی می‌شود.

او ادامه داد:‌ به عنوان کسی که قبل و بعد از انقلاب را دیده است،‌ درخواست می‌کنم بیاییم قانون را حاکم کنیم. شفافیت و رابطه را حاکم کنیم و رابطه را به زباله‌دان تاریخ بسپاریم. می‌توانیم با تنقیح قوانین، شفاف‌سازی و قوانین اجرایی را به جامعه هدیه بدهیم.

این نماینده مجلس ضمن تشکر از دولت برای احیای سازمان اداری و امور استخدامی سازمان برنامه گفت:‌ آمایش سرزمین را جدی بگیریم تا به توسعه متوازن دست پیدا کنیم.

نماینده تبریز همچین با اشاره به تاسیس رشته آموزش زبان ترکی در دانشگاه این شهر از رئیس‌جمهور تشکر کرد و افزود: رئیس‌جمهور بارها اجرایی شدن اصل ۱۵ قانون اساس را در سخنرانی‌های خود مورد تاکید قرار داده‌اند. ضمن تشکر از ایشان یادآور می‌شوم این قدام تحسین‌برانگیز تنها گام اول در راستای اجرای اصل ۱۵ قانون اساسی و تدریس زبان ترکی در مدارس مناطق ترک‌نشین و تاسیس فرهنگستان زبان ترکی و موسیقی آذربایجانی که غایت نهایی این وعده‌هاست می‌باشد.

بی‌مقدار افزود: امیدوارم این‌بار که مسئولین گام اول را برداشته‌اند همین طور مصمم گام‌های بعدی را شامل افزایش آموزش ترکی به مقطع ابتدایی و دبیرستان و تدوین کتب مربوطه و برنامه‌ریزی مورد نیاز جهت تاسیس فرهنگستان بردارند و برگ زرین دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زنند.

او به سال اقدام و عمل نیز اشاره و تاکید کرد: اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی وقتی اتفاق می‌افتد که نقش مردم پررنگ شود؛‌ برای این منظور باید زمینه آگاهی و فرهنگ‌سازی فراهم شود که در این رابطه صداوسیما و مطبوعات نقش اساسی خواهند داشت، البته اگر اقدام نمایند. همچنین نباید از نقش آموزش و پرورش در توسعه کشور غافل بود و با حفظ کرامت معلمان بستر توسعه پایدار کشور را فراهم نمود.

این نماینده مجلس متذکر شد: نباید نقاط مثبت فراوان برجام نظیر فروش نفت، بیمه کشتی‌ها، ‌گشایش ال‌سی و توجه سرمایه‌گذاران به ایران را از نظر دور داشت. در این رابطه از رئیس‌جمهور،‌ وزیر امور خارجه و تیم همراه تشکر می‌کنم و اعلام می‌کنم آمریکا نیز بالاخره مجبور به تمکین خواهد شد.

بی‌مقدار همچنین گفت:‌ در اکثر محافل وقتی صحبت از انتخابات سالم است، انتخابات حزبی مورد تاکید قرار می‌گیرد. بیایید با تاکید بر احزاب و تشکل‌ها، ‌انتخابات سالم و منطقی را تجربه کنیم و از موقعیت و آبروی احزاب برای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه کشور استفاده نماییم.

او در بخش دیگری از نطق خود عنوان کرد: بیکاری خصوصا بیکاری فارغ‌التحصیلان مشکل بزرگی است که حتی امنیت جامعه را تهدید می‌کند. بیایید با اختصاص چند درصد از درآمد ملی به جای کارهای جزئی، ریشه بیکاری را بخشکانیم. جذب گردشگر خارجی هم راهی آسان برای کاهش بیکاری است.

نماینده تبریز با تاکید بر این‌که “آمارها نشان از پسرفت آذربایجان شرقی دارد، خواستار دو خطه و برقی شدن راه‌آهن تهران تبریز،‌ حل مساله اتوبان تبریز مرند تهران، توجه به بافت حاشیه‌ای تبریز با ۴۰۰ هزار نفر سکنه، اتصال راه‌آهن شوروی سابق به آذربایجان که مطالعات آن انجام شده، تخصیص بودجه به دریاچه ارومیه، تخصیص بودجه راه تبریز اهر، تسریع پرداخت وام به واحدهای تولید و تامین شکر موردنیاز کارخانه‌های بیسکوئیت و شکلات شد.

انتهای پیام/ایسنا

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 85556 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 23 آگوست 2016 ساعت 13:33:32
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر