شماره : 75207
31 / 5 / 2016 - 19:38

نزدیک به ۵۰۰ نفر از اهری‌ها به مرقد مطهر امام راحل اعزام می‌شوند

معاون فرماندار شهرستان اهر گفت: به مناسبت ارتحال جان‌سوز حضرت امام خمینی (ره) نزدیک به ۵۰۰ نفر از مردم اهر به مرقد مطهر امام راحل اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اهروصال، مدد سمندری در جلسه شورای فرهنگ عمومی اهر، با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ قرآنی در مراکز عملی همچون مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات به‌خصوص آموزش و پرورش ضروری است، اظهار داشت: با ترویج فرهنگ قرآنی و آموزش‌های قرآنی در شهرستان اهر، این شهرستان را در مقایسه با سایر شهرستان‌های استان به‌عنوان الگو مطرح کنیم.

معاون فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: اداراتی که دارای امکانات هستند بایستی در اختیار فعالیت‌های قرآنی قرار دهند به‌خصوص در ایام تعطیلات تابستانی جهت تشویق جوانان برای حضور در کلاس‌های قرآنی و پر کردن اوقات فراغت آنها قرار گیرد.

وی بابیان اینکه شهرستان اهر بیش از ۲۰۰ روستا دارد ولی روحانیون تنها در اغلب روستاها حضور می‌یابند، گفت: با توجه به اینکه تعداد روحانیون اندک و تعداد روستاها بیشتر است ولی بایستی به‌طوری برنامه‌ریزی کنیم که مردم روستاها از روحانیون بهره لازم را برده و در مساجد به‌صورت پرشور حضور یابند.

معاون فرماندار شهرستان اهر نقش روحانیون را در رابطه با انتقال فرهنگ قرآنی و دینی به جوانان بی‌بدیل خواند.

سمندری با تأکید بر اینکه برای ابراز همدردی در مجالس ترحیم تنها با چاپ بنر و یا اعلامیه نیست، گفت: چاپ بنر و یا اعلامیه جهت ابراز همدردی با خانواده‌ها حتی با انجام اعمال خیری همچون کمک به مستمندان نیز به‌نوعی همدردی است و اعلامه هایی که چاپ و در سطح شهر بیهوده نصب می‌شود علاوه بر زشت نشان دادن سیمای شهری نتیجه دیگری ندارد.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت ارتحال جان‌سوز حضرت امام خمینی (ره) نزدیک به ۵۰۰ نفر از مردم اهر به مرقد مطهر امام راحل اعزام می‌شوند، اظهار کرد: تمامی ادارات و نهادها در اعزام کاروان به مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با سپاه ناحیه اهر همکاری دارند و این کاروان به‌عنوان نمایندگان مردم اهر اعزام می‌شوند.

معاون فرماندار شهرستان اهر بابیان اینکه برخی از مؤسسات قرآنی این شهرستان با مشکل نبود کلاس‌های قرآنی مواجه‌اند، ابراز داشت: اگر محلی که بلااستفاده مانده و یا نیاز به تعمیر و بازسازی دارد این مکان را برای تشکیل کلاس‌های قرآنی در اختیار مؤسسات قرار دهند.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 75207 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 31 می 2016 ساعت 19:38:44
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر