شماره : 75180
31 / 5 / 2016 - 9:26

۵۰ هزار مترمربع آسفالت‌ریزی می‌کنیم/ شهرداری اهر را با بدهی ۱۸ میلیارد تومانی تحویل گرفته‌ام

اهروصال:شهردار اهر از آسفالت‌ریزی ۵۰ هزار مترمربعی طی سال جاری در شهر اهر خبر داد، گفت: بحران مالی شهرداری‌ها تنها به شهرداری اهر ختم نمی‌شود بلکه سایر شهرداری‌ها با این مشکل مواجه‌اند و بنده شهرداری اهر را بدهی ۱۸ میلیارد تومانی تحویل گرفته‌ام.

به گزارش خبرنگار اهروصال، مرتضی اعیانی در اولین نشست خبری در سال ۹۵ با اشاره به اینکه رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، اظهار داشت: رسانه‌ها نقش قابل‌توجهی در برقراری ارتباط بین مسئولین و مردم را دارند و این تأثیر رسانه‌ها می‌تواند توأم با انتقادهایی منصفانه و سازنده‌ای را ایجاد کند.

وی بابیان اینکه وضعیت فعلی شهرداری‌ها از نظر منابع مالی اسفبار و نگران‌کننده است، افزود: اغلب شهرداری‌های کشور اکنون با مشکلات منابع مالی دست‌وپنجه نرم می‌کنند درحالی‌که این مشکل تنها به شهرداری مختص نمی‌شود، در حال حاضر شهرداری از بدهی ۱۸ میلیارد تومانی رنج می‌برد.

اعیانی ادامه داد: با وجود بدهی‌هایی که شهرداری اهر دارد ولی اولویت را پرداخت مطالبات پیمانکاران و کارکنان قرار داده‌ایم و با پرداخت مطالبات کسانی که برای شهرداری کارکرده‌اند اجازه نمی‌دهیم وقفه‌ای در اجرای پروژه‌های عمرانی ایجاد شود. و از طرفی این بدهی‌ها در صورت تحقق کامل بودجه شامل ۷۰ درصد بودجه است.

شهردار اهر با تأکید بر اینکه برای پیشبرد برنامه‌ها و مدیریت شهری با تمامی اعضای شورای اسلامی شهر اهر توافق شده است، گفت: تأکید داریم که نقش رسانه‌ها در حوزه مختلف از جمله جلب مشارکت‌های مردمی بی‌بدیل بوده و در همین راستا بارها شاهد بودیم که فرهنگ‌سازی رسانه‌ها باعث شد تا مردم در پروژه‌ها مشارکت چشمگیری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های متنوع و مختلفی در حوزه عمران، امسال عملیاتی می‌شود، بیان کرد: آسفالت کوچه‌ها و معابری که بخشی از هزینه‌ها از سوی مشارکت‌های مردمی تأمین‌شده را در اولویت قرار داده‌ایم و به‌طور قطع یقین اکنون قول می‌دهیم که آن‌ها را آسفالت‌ریزی کنیم.

عضو کمیته فنی و بازرگانی سازمان شهرداری‌های کشور اضافه کرد: کارخانه‌های آسفالت موجود در شهرستان اهر بهترین پتانسیل را برای شهرستان ایجاد کرده و در حال حاضر حواله چندین دستگاه لودر و گریدر که برای شهرداری حکم ماشین‌آلات کلیدی و با مبالغ بالای ۱ میلیارد تومان دارد را دریافت کردیم و در هفته‌های آینده به ناوگان شهرداری ملحق می‌شود.

اعیانی بابیان اینکه نواقصات پارک آنالار شهر اهر به‌زودی رفع می‌شود، گفت: برخی نواقصات در پارک آنالار شهر اهر وجود داشت اکنون در حال رفع این نواقصات هستیم و محوطه‌سازی تکمیل‌شده و اعتقاد داریم که این پارک برای مردم مناسب‌ترین ظرفیت جهت تفریح به شمار می‌رود.

شهردار اهر با تأکید بر اینکه هر فعالیت‌های فرهنگی و هنری که شهری به آن پرداخته نتیجه مطلوبی به دست آورده است، گفت: در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی از چهره‌های که الگوی فرهنگی در شهر اهر مطرح هستند استفاده کنیم و نگاه تصدی گرانه را رها و حمایت‌های سخت‌افزاری داشته باشیم و این چهره‌ها را در عرصه فرهنگی وارد کار کنیم.

وی با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران)، اظهار کرد: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر اتفاقی بزرگ در عرصه فرهنگی شهرستان بوده و می‌توانیم به نحو مطلوبی برای شناساندن منطقه ارسباران بهره‌برداری کنیم و هر فعالیتی که در این راستا انجام می‌شود بر مبنای منطقه‌ای باشد و اهر که نقطه ثقل منطقه قرارگرفته حرکت کرده باشیم.

اعیانی با ذکر اینکه تعامل با سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی جهت برگزاری اعیاد مذهبی در شهرستان اهر ضروری است، گفت: باید همه سعی کنیم تا تقویم فرهنگی تدوین شود و در این تقویم برنامه‌هایی مشخص برای مناسبت‌های مختلف تدوین‌شده تا بتوانیم با برنامه مشخصی پیش رویم.

عضو کمیته فنی و بازرگانی سازمان شهرداری‌های کشور از بازگشایی شهربازی باغ شهر اهر طی هفته آینده خبر داد، بیان داشت: برخی ایراد و اشکالاتی که شهربازی باغ شهر اهر وجود داشت با استانداردسازی و رفع مشکلات به وجود آمده به مرحله بازگشایی رسیده که هفته آینده راه‌اندازی می‌شود.

شهردار اهر بر لزوم برند سازی ورنی اهر تأکید کرد و گفت: همه بایستی تلاش کنند تا ورنی اهر برند سازی کنیم درحالی‌که اغلب شهرستان‌ها به محصولی خاص معروف هستند و محصول صنایع‌دستی به نام ورنی، اهر را به پایتخت ورنی ایران تبدیل کرده که امیدواریم با برند سازی از ظرفیت‌های بالقوه این محصول استفاده کنیم.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 75180 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 31 می 2016 ساعت 09:26:18
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر