شماره : 72713
11 / 5 / 2016 - 7:48

هزینه‌ درمانی بیماران خاص اهر ماهانه ۳۵۰ میلیون ریال است/ ۱۱۴ بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت

سرپرست اداره بیمه سلامت شهرستان اهر با اشاره به اینکه ۱۱۴ بیمار خاص در اهر تحت پوشش بیمه سلامت قرارگرفته است، گفت: هزینه‌های درمانی بیماران خاص ماهانه ۳۵۰ میلیون ریال است.

محمد حسین‌پور سرپرست اداره بیمه سلامت اهر در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت ایران از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات درمانی به بیماران خاص می‌باشد، در این راستا ارائه دفترچه بیمه درمان رایگان، حذف فرانشیز داروهای بیماران خاص و ارائه رایگان آن‌ها، حذف دوره انتظار از صدور المثنی دفاتر بیماران خاص و افزایش تعداد برگ‌های دفاتر این بیماران از ۱۸ برگ به ۳۶ برگ از اقدامات این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۱۴ بیمار خاص شامل ۵۴ نفر ام‌اس ۲۵ نفر دیالیز ۱۴ نفر هموفیلی ۱۵ نفر پیوند کلیه و ۶ نفر تالاسمی تحت پوشش بیمه سلامت شهرستان اهر است، افزود: داروهای بیمارستانی این بیماران کاملاً” رایگان و با فرانشیز صفر درصد ارائه می‌شود و بقیه داروها بستگی به نوع دارو با فرانشیز ۱۰ درصد و سی درصد توسط بیمه‌شده و ۷۰ تا ۹۰ درصد توسط سازمان بیمه سلامت ارائه می‌شود.

سرپرست اداره بیمه سلامت شهرستان اهر تصریح کرد: هزینه‌های درمانی این بیماران ماهانه ۳۵۰ میلیون ریال می‌باشد که در سال گذشته بالغ‌بر ۴ میلیارد ریال از بابت هزینه درمان این بیماران به مراکز و مؤسسات طرف قرارداد بیمه سلامت شهرستان پرداخت‌شده است.

حسین‌پور در پایان خاطرنشان کرد: در راستای تسهیل ارائه خدمات به این بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت اقدام به حذف کارت هوشمند بیماران خاص نموده و با تخصیص کد مختص هر بیماری در دفاتر درمانی این بیماران ارائه خدمات دارویی و درمانی را بسیار راحت‌تر نموده و مراجعات مکرر و هزینه‌های ایاب و ذهاب این عزیزان را کاهش داده است.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 72713 توسط قربان موحد و در روز چهارشنبه 11 می 2016 ساعت 07:48:34
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر