شماره : 61922
27 / 1 / 2016 - 9:20

۱۰۰۰ در کلاس‌های حفظ قرآن کریم شهرستان اهر شرکت می‌کنند

علی احمدزاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهر در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ در کشور، ضمن برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم در برخی از مساجد، امامزادگان، حسینیه‌ها و مدارس و… اظهار داشت: آزمون پایانی مرحله چهارم طرح تربیت حافظان مشتمل بر

علی احمدزاده رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اهر در گفت‌وگو با خبرنگار اهروصال، در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ در کشور، ضمن برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم در برخی از مساجد، امامزادگان، حسینیه‌ها و مدارس و… اظهار داشت: آزمون پایانی مرحله چهارم طرح تربیت حافظان مشتمل بر دو بخش شفاهی و کتبی است که در بخش اول آن (آزمون شفاهی) از اول اسفندماه تا روز دوازدهم برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۱۰۰۰ نفر در شهرستان اهر، در کلاس‌های حفظ قرآن کریم شرکت می‌کنند، افزود: در آزمون شفاهی، محفوظات داوطلبین در ۴ بخش، حسن حفظ، تجوید، وقف و ابتداء صوت و لحن موردسنجش و ارزیابی قرار می‌گیرد و آزمون کتبی، روز پنجشنبه مورخ ۱۳ اسفندماه رأس ساعت ۹ صبح همزمان با سراسر کشور در شهرستان اهر برگزارمی شود.

به گفته احمدزاده ضمناً” مکان آزمون کتبی به اطلاع عموم شرکت‌کنندگان خواهد رسید.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر، با اعلام اینکه آزمون کتبی این طرح به‌صورت چهارگزینه‌ای است، گفت: محتوای آزمون از صحت حفظ است و مواردی از قبیل تجوید و ترجمه شامل این آزمون نمی‌گردد، لذا ازآنجایی‌که نمره نهایی آزمون، از مجموع دو بخش شفاهی و کتبی محاسبه می‌شود، جهت شرکت در آزمون کتبی، حضور تمامی داوطلبین در بخش شفاهی الزامی است.

احمدزاده تصریح کرد: همچنین داوطلبانی که به‌صورت متفرقه و غیرحضوری اقدام به حفظ قرآن نموده‌اند می‌توانند در این آزمون شرکت کرده و در آخر به حافظانی که در آزمون حدنصاب نمره قبولی را کسب کنند گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: این آزمون محدودیت سنی ندارد و مشمول تمامی رده‌های سنی می‌گردد.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 61922 توسط قربان موحد و در روز چهارشنبه 27 ژانویه 2016 ساعت 09:20:49
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر