شماره : 57310
20 / 12 / 2015 - 18:21

غالب قندیل: پاسخ مقاومت به ترور «قنطار» قطعی است

به گزارش اهروصال «غالب قندیل» مدیر مرکز مطالعات عربی و بین‌الملل لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس، با اشاره به شهادت «سمیر قنطار» از رهبران مقاومت اسلامی لبنان در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تاوان این ماجراجویی را خواهد پرداخت. وی شهید سمیر قنطار را یکی از

به گزارش اهروصال «غالب قندیل» مدیر مرکز مطالعات عربی و بین‌الملل لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس، با اشاره به شهادت «سمیر قنطار» از رهبران مقاومت اسلامی لبنان در حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی تاوان این ماجراجویی را خواهد پرداخت.

وی شهید سمیر قنطار را یکی از برجسته‌ترین فرماندهان مقاومت اسلامی در رویارویی با توطئه‌های دشمنان خواند و گفت: بدون تردید امروزه مقاومت به یک عامل اساسی در رویارویی با ائتلاف استعماری صهیونیستی و در دفاع از سوریه، فلسطین و منطقه خاورمیانه تبدیل شده است و بر کسی پوشیده نیست که قنطار از مدت‌ها پیش نه تنها در دمشق بلکه در مناطق مختلف سوریه حضوری فعال داشت.

مدیر مرکز مطالعات عربی و بین‌الملل لبنان افزود: ‌قنطار پس از آزادی از زندان‌ رژیم صهیونیستی در پی پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه، به صفوف رزمندگان مقاومت اسلامی در رویارویی با دشمن صهیونیستی بازگشت و طی ماه‌های گذشته گزارش‌ها و اطلاعات مختلفی درباره نقش برجسته سمیر قنطار در نبرد با گروه‌های مسلح مورد حمایت اسرائیل در سوریه منتشر شده ست.

وی با اشاره به حمایت‌های دشمن صهیونیستی از تروریست‌های مستقر در منطقه «جولان» سوریه، گفت: اسرائیل همه نمادهای مقاومت که در مبارزه با صهیونیست‌ها و مزدورانشان نقشی ایفا می کنند را هدف قرار می‌دهد و برای همین است که مواضع ارتش سوریه را با هدف حمایت و پشیبانی از گروهک‌های مسلح هدف قرار داده است.

قندیل با اشاره به حمله جنگنده‌های صهیونیستی به فرماندهان مقاومت اسلامی در منطقه جولان به مسافت اندکی از شهر «قنیطره»، تاکید کرد: مطالبی که سایت‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی اندکی پس از شهادت سمیر قنطار منتشر کرده‌اند به مثابه اعلام رسمی این حمله به رزمندگان مقاومت در حومه جنوبی دمشق است.

وی تروریسم تکفیری و دشمن صهیونیستی را دو روی یک سکه خواند و تاکید کرد که نبرد با تروریسم تکفیری و رژیم صهیونیستی نبردی یکپارچه است زیرا گروهک‌های تکفیری، در راستای خدمت به منافع اسرائیل ایفای نقش می‌کنند و ارتباط عملی بین این دو، دیگر بر کسی پوشیده نیست.

قندیل در پاسخ به سئوالی درباره تاثیر شهادت قنطارها بر تحولات و معادلات قدرت در سوریه گفت: تجربه‌های تاریخی نشان داده که هر گاه خون رزمندگان مقاومت ریخته شود، این جنبش قدرتمندتر و ریشه دارتر می‌شود. سمیر قنطار دوستان و هم‌قطاران زیادی دارد که راهش را ادامه می‌دهند و روند مبارزه با رژیم صهیونیستی و گروهک‌های تروریستی مزدور رژیم اشغالگر توسط آنها ادامه خواهد یافت. بنابراین هیچ نگرانی درباره آرمانی که سمیر قنطار پرچم آن را برافراشته بود، وجود ندارد هر چند که نبود وی در میان رزمندگان مقاومت به خاطر اراده و تجربه‌های بالایی که در جنگ با دشمن صهیونیستی داشت، مایه تاسف است.

وی با بیان اینکه قنطار با شهادتش راه جدیدی را برای جوانان لبنانی، سوری و فلسطینی و همچنین برای رزمندگان مقاومت در مبارزه با دشمن ترسیم کرد، یادآور شد که «جنایت صهیونیست‌ها در به شهادت رساندن  سمیر قنطار قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند».

قندیل افزود: محور مقاومت همواره حق پاسخ به هر جنایتی را برای خود محفوظ می‌دارد و این پاسخ با هماهنگی بین ایران، سوریه و حزب الله لبنان و در زمان و مکان مناسب داده خواهد شد. بنابراین پاسخ مقاومت در راه است و زمان و مکانش توسط اعضای این محور مشخص خواهد شد. پیش از این نیز جنایت‌های رژیم اشغالگر قاطعانه توسط محور مقاومت داده شدند و ضربه‌های سهمگینی بر پیکره اسرائیل وارد شده است. محور مقاومت بر زبان «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان چنین موضوعی را بارها تاکید کرده است.

مدیر مرکز مطالعات عربی و بین‌‌الملل لبنان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه «صهیونیست‌ها چگونه توانستند در سایه حضور نیروی هوایی روسیه در سوریه، مرتکب چنین جنایتی در دمشق شوند؟» گفت: رژیم صهیونیستی از آغاز تحولات سوریه، فعالیت‌هایی نظامی در این کشور داشته است و از طرف دیگر سامانه موشکی روسیه نیز در سواحل غربی سوریه مستقر است و تا کنون مطلبی درباره اتخاذ تدبیری برای استقرار سامانه موشکی در نزدیکی دمشق منتشر نشده است و معتقدم که موضوع پدافند هوایی ودفاع هوایی از دمشق نیازمند اطلاعات بیشتری است.

وی در پاسخ به سئوالی درباره شایعات برخی رسانه‌ها مبنی بر وجود هماهنگی نظامی بین مسکو و تل‌آویو گفت: شایعاتی که منتشر شده درباره هماهنگی صرفا برای جلوگیری از درگیری [ناخواسته] بین دو طرف است و هیچ مطلبی درباره هماهنگی در راستای هدف قرار دادن امنیت یا مراکز سوریه منتشر نشده است و معتقدم که چنین موضوعی به هیچ روی وارد نیست.

قندیل همچنین به سفر اخیر «بنبامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیوینستی به مسکو اشاره و تاکید کرد که در آن سفر بر سر جلوگیری از هر گونه درگیری و تنش بین دو طرف توافق شده است. همه می‌دانیم که روسیه با اسرائیل رابطه دارد ولی از طرح‌های زیاده خواهانه آن رژیم حمایت نمی‌کند.

در همین حال، برخی گزارش‌های خبری حاکی است که هنوز روشن نیست که رژیم صهیونیستی چطور این حمله را انجام داده. آیا با جنگنده بوده است یا خیر اما برخی منابع آگاه می‌گویند که اسرائیل بدون ورود به حریم هوایی روسیه و از فضای جولان اشغالی و با موشک هدایت شونده از یک جنگنده محل استقرار قنطار را هدف گرفته است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/TZUOG5
ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 57310 توسط قربان موحد و در روز یکشنبه 20 دسامبر 2015 ساعت 18:21:58
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر