شماره : 46321
2 / 10 / 2015 - 6:46

چرا تحلیلگران رسانه‌های غربی در مورد فاجعه منا سکوت‌ کردند؟

یک پژوهشگر رسانه با اشاره به اینکه نزدیک به یک هفته از فاجعه منا می‌گذرد اما خبری از گزارش و تحلیل در بی‌بی‌سی نیست و تنها اخباری بدون تحلیل و کوتاه از این فاجعه منتشر شده است، گفت:‌ چرا تحلیلگران رسانه‌های غربی در مورد فاجعه منا سکوت‌ کردند؟ به گزارش اهروصال، مجید امرایی در گفت‌وگو





یک پژوهشگر رسانه با اشاره به اینکه نزدیک به یک هفته از فاجعه منا می‌گذرد اما خبری از گزارش و تحلیل در بی‌بی‌سی نیست و تنها اخباری بدون تحلیل و کوتاه از این فاجعه منتشر شده است، گفت:‌ چرا تحلیلگران رسانه‌های غربی در مورد فاجعه منا سکوت‌ کردند؟

به گزارش اهروصال، مجید امرایی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص سکوت رسانه‌ای غرب در مورد فاجعه منا، اظهار داشت: در حال حاضر جنگ دنیا جنگ رسانه و درگیری بین کشورها از این نوع است لذا در این شرایط نظام سلطه و در راس آن امریکا و اسرائیل که سلطه عجیبی بر رسانه‌های عمومی و چندزبانه دنیا دارند سکوت خبری پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: اتفاق منا یک جنایت انسانی است و آنها اجساد قربانیان این جنایت را با تریلی‌های حمل قربانی انتقال دادند و این نشان می‌دهد عربستان وضع خوبی ندارد، انسان‌هایی که در حرم امن الهی به دست مدعیان پرده‌داری کعبه قربانی شدند و اتفاقات در مکه نشان‌دهنده ضعف دولت آل سعود در برگزاری مراسم حج است.

این پژوهشگر حوزه رسانه همچنین گفت: وظیفه رسانه‌ها این است که اخبار را درست منتشر کنند و به گوش جهانیان برسانند، بیش از یک هفته است که عربستان اجساد قربانیان را تحویل نمی‌دهد، رسانه‌های ما حتی شبکه‌های اجتماعی باید در این زمینه واکنش نشان دهند و عرض اندام کنند.

وی با اشاره به اینکه نظام قدرت و سلطه در سیستم عربستان مقابله زر و زور با انسان‌های مستضعف در طول تاریخ است، افزود: نزدیک به یک هفته از فاجعه منا می‌گذرد اما خبری از گزارش و تحلیل در بی بی سی که مدعی اتاق خبر جهان است، نیست و تنها اخباری محدود، بدون تحلیل و کوتاه از این فاجعه منتشر می‌کنند.

امرایی در پایان گفت:‌ آنهایی که خودشان را به این رسانه‌ها فروختند چرا تحلیل در مورد این فاجعه تحلیل ندارند و چرا صحبتی نمی‌کنند؛ نظام سلطه این تحلیلگران را خریده است و جان انسان‌ها برایش ارزش ندارد، حداقل ۵ هزار خانواده در سراسر دنیا داغدار شدند و عاشورای تاریخ ما اتفاق افتاد. این وظیفه تک تک افراد رسانه‌ای است که در این حوزه روشنگری کنند و صدای فریاد شهیدان این فاجعه را به گوش جهانیان برسانند.

انتهای پیام/


ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 46321 توسط قربان موحد و در روز جمعه 2 اکتبر 2015 ساعت 06:46:45
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر