شماره : 45701
28 / 9 / 2015 - 23:58

انجمن میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری تشکیل می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دستورالعمل تشکیل انجمن‌ میراث فرهنگی بخشی و شهرستانی به مسئولان شهرستانی ابلاغ می‌شود. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، خدابخش مرادی شامگاه دوشنبه در دومین جلسه انجمن‌های میراث فرهنگی با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار سازمان مردم نهاد در استان اظهار داشت:





معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دستورالعمل تشکیل انجمن‌ میراث فرهنگی بخشی و شهرستانی به مسئولان شهرستانی ابلاغ می‌شود.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، خدابخش مرادی شامگاه دوشنبه در دومین جلسه انجمن‌های میراث فرهنگی با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار سازمان مردم نهاد در استان اظهار داشت: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید سازمان‌های مردم نهاد را در حوزه گردشگری فعال کند.

وی با بیان اینکه حفاظت از میراث فرهنگی نیازمند مشارکت مردمی است، افزود: برای حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری استان دوره‌های آموزش‌های برگزار شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری فرهنگ‌سازی را یکی دیگر از راه‌های حفاظت از میراث فرهنگی عنوان و بیان کرد: باید نگاه‌ مردم به بناهای تاریخی از یک بنای در حال تخریب به یک بنای با ارزش و با تمدن و فرهنگ غنی تاریخی تبدیل شود در این راستا باید فرهنگ حفاظت و حراست از بناهای تاریخی در جامعه نهادینه و در این حوزه دیدگاه‌های کاربردی بیان و سرمایه‌گذاری‌های لازم انجام شود.

مرادی مشارکت بخش خصوصی را در امر حفاظت و نگهداری از بناهای تاریخی موثر عنوان و تصریح کرد: فعالیت میراث فرهنگی به تنهایی پاسخگو نیست و باید برای حفاظت از بنادر تاریخی بخش خصوصی به کمک بخش دولتی بشتابد و انجمن‌های میراث فرهنگی با مشارکت این بخش انجام شود.

وی ادامه داد: بخش اداری با ایجاد فرصت برای انجمن‌های میراث فرهنگی، باید مشکلات و موانع بر سر راه آن‌ها در امر حفاظت از بناهای تاریخی و میراثی را برطرف کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نگاه مسئولان و متولیان برای تهیه طرح‌های هادی در شهر و روستاها باید بر حفظ بناهای تاریخی متکی باشد.

انتهای پیام/


ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 45701 توسط قربان موحد و در روز دوشنبه 28 سپتامبر 2015 ساعت 23:58:41
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر