شماره : 43135
11 / 9 / 2015 - 19:55

نقشه طرح‌های هادی روستاهای کشور بازنگری می‌شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: تا پایان امسال تهیه نقشه طرح هادی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام خواهد شد و از اوایل سال ۱۳۹۵ نیز بازنگری در نقشه‌های قبلی، اولویت کاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خواهد بود. به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، محمدرضا شاملو در جریان بازدید از





معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: تا پایان امسال تهیه نقشه طرح هادی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام خواهد شد و از اوایل سال ۱۳۹۵ نیز بازنگری در نقشه‌های قبلی، اولویت کاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خواهد بود.

به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، محمدرضا شاملو در جریان بازدید از طرح‌های عمران روستایی شهرستان مرند، با بیان اینکه ۳۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد، اظهار داشت: دولت در مدیریت روستاها کمترین نقش را داشته و اغلب امور توسط خود مردم اداره شده است که یکی از بزرگترین کارها شکل‌گیری شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها بوده است.

وی افزود: همچنانکه در تمام صحنه‌های انقلاب و توسعه کشور مردم حضور داشته‌اند باید در سازندگی و عمران هم همکاری بیشتری داشته باشند و به دهیاری‌ها کمک کنند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دهیاران باید به دنبال جذب مشارکت و همکاری مردم باشند، گفت: دهیاران برای موفقیت بیشتر تلاش کنند در کنار منابع محدود، مشارکت‌های مردم و خیرین را جذب کنند و چشم به مبالغ واریزی و اعتبارات اندک نداشته باشند.

شاملو در ادامه، با اشاره به اقدامات مثبت دهیاری‌ها در سطح کشور، گفت: دهیاران از منابع طبیعی و زمین‌های زراعی محافظت کرده و در راستای جمع آوری و دفع بهداشتی زباله‌ها اقدام کنند.

وی افزود: فازبندی در اجرای طرح‌های هادی روستایی اجتناب ناپذیر است اما با اعتبارات کنونی اجرای تمامی فازها در روستاها امری سخت بوده و به کندی پیش می‌رود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مورد مشکلات نقشه‌های طرح هادی اغلب روستاها تصریح کرد: تا پایان امسال تهیه نقشه طرح هادی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام خواهد شد و از اوایل سال ۱۳۹۵ بازنگری در نقشه‌های قبلی اولویت کاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خواهد بود.

رئیس طرح‌های هادی کشور، افزود: هیچ دهیاری ملزم نیست اعتبارات روستایی را در اجرای طرح هادی هزینه کند اما برای پیشبرد کارها و عمران روستاها نیاز به همکاری جمعی است.

شاملو همچنین در مورد وام ساخت و مقاوم سازی مسکن در روستاها، گفت: ما هم قبول داریم که مبلغ ۱۵ میلیون تومان کفاف ساخت واحد مسکونی را نمی‌دهد اما برای تصویب همین مبلغ هم جلسات مختلفی برگزار شده است و امید داریم در آینده این مبلغ افزایش یابد تا رغبت روستاییان افزایش یاید.

وی با بیان اینکه سال جاری بیش از ۴۰۰ سهمیه وام ساخت و مقاوم سازی مسکن در روستاهای شهرستان مرند اختصاص یافته است، افزود: عملا حدود ۳۰۰ نفر مراجعه کرده‌اند و بخشی از سهمیه مورد استفاده قرار نگرفته است.

شاملو در ادامه، با اشاره به برخی ساخت و سازهای غیر مجاز روستایی، خطاب به دهیاران گفت: هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و تخلفات روستایی را گزارش کنید که در صورت تعلل در گزارش، فردا شما مسئول خواهید بود و باید پاسخگو باشید.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین در مورد مشکلات کمیسیون ماده ۹۹ نیز گفت: کمیسیون ماده ۹۹ که کار رسیدگی به ساخت و سازهای غیر مجاز را برعهده دارد و در حال حاضر در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود، پیش نویسی در مورد اصلاح ترکیب اعضا کمیسیون و برگزاری در شهرستان‌ها تهیه شده است و امیدواریم با حمایت قاطع نمایندگان مجلس، مورد تصویب قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، در جلسه‌ای که پس از این بازدید برگزار شد، مصوب شد طرح‌های هادی در ۲۰ روستای مرند که کار به‌سازی و جدول گذاری آن توسط دهیاری‌ها و زیر نظر بنیاد مسکن اجرا شده است، آسفالت شود.

انتهای پیام/


ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 43135 توسط قربان موحد و در روز جمعه 11 سپتامبر 2015 ساعت 19:55:52
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر