شماره : 42794
9 / 9 / 2015 - 18:54

تمام پیشرفت‌های صنعت موشکی کشور مرهون تلاش جوانان است

جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تمام پیشرفت‌هایی که در عرصه موشکی برای کشور به وجود آمده مرهون تلاش‌های جوانان در این بخش است. به گزارش اهروصال، سردار علیرضا افشار عصر امروز در سلسله نشست‌های بزم اندیشه ضمن تبریک فرارسیدن روز دحوالعرض که از آن با عنوان روز تولد زمین یاد کرد، اظهار





جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: تمام پیشرفت‌هایی که در عرصه موشکی برای کشور به وجود آمده مرهون تلاش‌های جوانان در این بخش است.

به گزارش اهروصال، سردار علیرضا افشار عصر امروز در سلسله نشست‌های بزم اندیشه ضمن تبریک فرارسیدن روز دحوالعرض که از آن با عنوان روز تولد زمین یاد کرد، اظهار داشت: ویژگی بارز جوانان استقلال این قشر است چرا که هیچ محدودیتی نداشته و آزادی عمل دارد.

افشار ریسک پذیری جوان را به مراتب بالاتر از سایر اقشار دانست و افزود: ویژگی دیگر جوان تحول خواهی است و اگر ما از هدایت جوانان غفلت کنیم سبب ایجاد فساد می‌شود.

وی با بیان اینکه این روحیه و ویژگی‌های جوانی نقش به سزایی در پیروزی انقلاب و همچنین حفظ آن داشته است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب جریانی که جهت گیری نظام به سمت اهداف خود را حفظ کرد، جوانان بودند.

جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به حرکت‌های مهم انقلابی مثل جهاد سازندگی، تصریح کرد: قشری که کار عظیمی را در این زمینه‌ها بر عهده داشته و نقش به سزایی ایفا کرد نیز جوانان بودند.

افشار  خاطرنشان کرد: جهاد سازندگی نماد بارزی از جوانان انقلابی است و این نشان دهنده اعتماد مسئولان به این قشر است که آنان نیز به خوبی از پس این مسئولیت برآمدند.

وی گفت: به منظور ایجاد روحیه و تفکر جهادی، دفاتر جهاد در سازمان‌های مختلف بوجود آمدند.

جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تسخیر لانه جاسوسی را دارای دستاورد های بسیاری دانست و افزود: لانه جاسوسی کانون برنامه‌ریزی آمریکا برای تمام کشورهای منطقه بود.

افشار در ادامه خاطرنشان کرد: تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان، شجاعت این قشر را نشان می‌دهد و امام نیز در این خصوص بیاناتی مبنی بر اهمیت بسیار زیاد این تسخیر و باارزش‌تر بودن آن نسبت به انقلاب اسلامی داشته‌اند.

وی با بیان اینکه تا پیش از دفاع مقدس خاکستر یأس به روی تمام کشورها پاشیده شده بود، تصریح کرد: جوانان مورد اعتماد مسئولین قرار گرفتند و با هدایت‌های امام و مسئولان چنین دستاوردهایی را به دست آوردند.

افشار با اشاره به دانش پیشرفته ایران در صنعت موشکی اعم از موشک‌های بالستیک و غیره، اظهار داشت: هرآنچه که ما در این صنعت داریم نشات گرفته از روحیه انقلابی و تحول خواهی جوانان کشور دانست.

وی تحول خواهی جوانان را زمانی موثر دانست که در جهت مناسب به کار گرفته شود و خاطر نشان کرد: اگر این جهت مناسب باشد این تحول خواهی منجر به وجود آمدن روحیه انقلابی می‌شود.

جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به وجود مشکل در بحث فرهنگ و اجتماع در کشور، گفت: باید برای رفع این مشکلات فرهنگ عمومی را افزایش داد چرا که از این طریق می‌توان به طور محسوسی در رفع این مشکل گام برداشت.

وی مهمترین مشکل عرصه فرهنگی را نبود احساس جنگ در عرصه  فرهنگی و جنگ نرم دانست و افزود: اگر این احساس  در کشور به وجود بیاید بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

وی هدف بسیاری از نرم افزارهای تولیدی کنونی را کشور ایران دانست و خاطر نشان کرد: دومین ویژگی  احساس جنگ نرم، انسجام و وحدت است.

افشار بی اعتمادی نسبت به نظام و مسئولان و سیاه نشان دادن فعالیت‌های انجام شده توسط دولت‌های گذشته را بسیار مضر و ضربه زننده به اتحاد و وحدت مردم دانست و افزود: مقام معظم رهبری تذکر داده‌اند که هر چیز خوبی در گذشته است را حفظ کنیم و در راستای حل مشکلات گذشته گام برداریم.

جانشین معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح روحیه انقلابی و جوانگرایی را راه حل و کلید حل مشکلات دانست و تصریح کرد: اقتصادی مقاومتی و مسائل پیرامونی آن نیز با اعمال همین روحیه انقلابی و جوانگرایی محقق می شود.

افشار استکبار ستیزی و تحول خواهی را مختص جوانان اعلام کرد و افزود: با آینده نگری و دقت در آینده، حوزه فضای مجازی و فناوری نوین می‌تواند نقطه  آسیب ما باشد چرا که دشمن سرمایه گذاری هنگفتی در این زمینه انجام می‌دهد.

انتهای پیام/


ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 42794 توسط قربان موحد و در روز چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 ساعت 18:54:33
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر