شماره : 42745
9 / 9 / 2015 - 17:20

اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور نیازمند الگوی دینی و بومی است

فرماندار خرم‌آباد گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور نیازمند ارائه الگوی دینی و بومی است. به گزارش اهروصال، حبیب‌الله خجسته پور عصر امروز در جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان لرستان، اظهار داشت: طبق اصل قانون اساسی، اقتصاد در نظام جمهوری اسلامی در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تعریف‌شده است. وی افزود: به‌دلیل غیردولتی





فرماندار خرم‌آباد گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور نیازمند ارائه الگوی دینی و بومی است.

به گزارش اهروصال، حبیب‌الله خجسته پور عصر امروز در جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان لرستان، اظهار داشت: طبق اصل قانون اساسی، اقتصاد در نظام جمهوری اسلامی در سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تعریف‌شده است.

وی افزود: به‌دلیل غیردولتی بودن اعضای تعاونی‌ها، این امکان وجود داشت که بخش تعاونی نیز در قالب بخش خصوصی تعریف شود، ولی بخش تعاونی نتیجه اقتصاد اسلامی است که به‌واسطه حضور اسلام‌شناسانی همچون مرحوم آیت‌الله کاشانی در مجلس خبرگان این مهم محقق شد.

فرماندار خرم‌آباد عنوان کرد: تعاونی پیونددهنده سیاست، اقتصاد و فرهنگ در نظام جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: یکی از اصول مهم در تعاونی‌ها اصل برابری است که از دیدگاه سیاسی از این واژه به آزادی و از دید فرهنگی به ارزش‌های دینی و اخلاقی تعبیر می‌شود.

وی بیان کرد: همه دولت‌ها به‌ویژه دولت‌هایی که به دنبال توسعه همه‌جانبه، کاهش تصدی‌گری دولت به‌ویژه در بحث‌های غیرحاکمیتی هستند، اقتصاد یکی از حوزه‌هایی است که می‌توان میزان تصدی‌گری را در آن کاهش داد.

خجسته پور با بیان اینکه فعالیت تعاونی‌ها جمع‌کردن سرمایه‌، استعداد و خلاقیت‌ها در جهت تولید و کارآفرینی است، تصریح کرد: امروزه در دنیا بحث مشارکت‌های مردمی، در همه حوزه‌ها به‌ویژه مباحث تولیدی و اقتصادی یک اصل پذیرفته‌شده است که جلب این مشارکت‌های مردمی، مستلزم فراهم بودن بسترهای مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بسترهای مناسب برای جلب مشارکت‌های مردمی، تعاونی‌ها هستند که مردم می‌توانند با اندک سرمایه‌ای در این تعاونی‌ها عضو شده و در یک فعالیت اقتصادی سهیم باشند چرا که نمود بارز همدلی و هم‌زبانی را می‌توان در تعاونی‌ها مشاهده کرد.

فرماندار خرم‌آباد با اشاره به‌ضرورت آموزش مفاهیم و مبانی تعاون به مردم، گفت: باید آموزش‌هایی همگانی در رابطه با تعاون، به‌عنوان یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصادی به جامعه منتقل شود.

وی اظهار داشت: برگزاری ۱۰ دوره جشنواره تجلیل از تعاونی‌های برتر بیانگر اهمیت این مقوله در نظام جمهوری اسلامی است زیرا تعاون وسیع‌ترین شبکه‌ای است که مشارکت مردمی را به دنبال دارد.

خجسته پور افزود: استان لرستان ازنظر منابع، استانی غنی و ثروتمند است ولی سرمایه‌گذاران بزرگی در این استان و جود ندارد، بنابراین ناچاریم  در قالب تعاونی‌ها، سرمایه‌های خرد را در کنار یکدیگر جمع کنیم تا مشکل نبود سرمایه‌گذاری‌های کلان جبران شود.

وی عنوان کرد: اگر بخواهیم بحث اقتصاد مقاومتی را به دنیا معرفی کنیم باید این کار با ارائه یک الگوی دینی و بومی انجام بگیرد که در این میان بهترین الگو همان تعاون گری است.

انتهای پیام/ج


ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 42745 توسط قربان موحد و در روز چهارشنبه 9 سپتامبر 2015 ساعت 17:20:12
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر