شماره : 42313
6 / 9 / 2015 - 21:37

دولت باعث عدم اجرای سند توسعه بخش تعاون شد

رئیس اتاق تعاون با بیان اینکه مقاومت‌های دولت باعث شد که سند توسعه بخش تعاون اجرا نشود، گفت: دولت برخلاف شعارهای که در خصوص واگذاری امور به بخش خصوصی مقاومت‌های زیادی را از طرف برخی مسئولان صورت می‌دهد. به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، بهمن عبداللهی در نشست مشترک اتاق‌های بازرگانی اصناف و تعاون ایران





رئیس اتاق تعاون با بیان اینکه مقاومت‌های دولت باعث شد که سند توسعه بخش تعاون اجرا نشود، گفت: دولت برخلاف شعارهای که در خصوص واگذاری امور به بخش خصوصی مقاومت‌های زیادی را از طرف برخی مسئولان صورت می‌دهد.

به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، بهمن عبداللهی در نشست مشترک اتاق‌های بازرگانی اصناف و تعاون ایران گفت: امروز یک میلیارد نفر از جمعیت جهان در قالب تعاونی‌ها کار می‌کنند و ۲٫۶ میلیون تعاونی در دنیا داریم.

وی درباره گردش مالی تعاونی‌ها در دنیا اظهار کرد: در ایالات متحده تعاونی‌ها دارای ۷۰۰ میلیارد دلار گردش مالی هستند که این رقم در انگلیس ۴۰۰ میلیارد و در آلمان ۳۰۰ میلیارد دلار است که نقش مهمی در اقتصاد کشور‌های خود دارند.

عبداللهی تصریح کرد: در اقتصاد کشور ما به تعاونی‌ها و بخش خصوصی تأکید شده است اما توجه لازم برایی حضور آنها در این عرصه فراهم نشده و نسبت به برنامه‌ها و احکام فاصله قابل توجهی دارند.

رئیس اتاق تعاون در خصوص دلایل تشکیل دبیرخانه مشترک بین سه اتاق گفت: به طور معمول ۹۰ درصد امور اتاق‌های اصناف، بازرگانی و تعاون با یکدیگر همپوشانی دارد که با هماهنگی‌ها در این دبیرخانه می‌توانیم مسئولیت‌ها و مأموریت‌های خود را به نحو بهتری انجام دهیم.

وی تأکید کرد: بهترین قالب برای پیگیری امور تشکیل دبیرخانه‌ای بود تا بتوانیم تا با تعامل یکدیگر پیگیری‌های بخش خصوصی را از بخش دولتی داشته باشیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل اقتصاد کشور دولتی بودن آن است، تأکید کرد: دولت علی‌رغم این‌که شعارهایی در باره خصوصی‌سازی می‌دهد خیلی علاقه‌ای به واگذاری امور ندارد و مقاومت‌های زیادی از سمت برخی مسئولان دولتی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: همین مقاومت‌ها بود که باعث شد سند توسعه بخش تعاون اجرا نشود.

این مقام مسئول بخش تعاون کشور در پایان گفت: برای این‌که بتوانیم امور خود را پیگیری کنیم این دبیرخانه فعالیت‌های هماهنگ و مشترکی انجام خواهد داد و امیدوار به حل مسائل بخش خصوصی از این طریق هستیم.

انتهای پیام/


ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 42313 توسط قربان موحد و در روز یکشنبه 6 سپتامبر 2015 ساعت 21:37:26
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر