شماره : 38278
12 / 8 / 2015 - 15:53

جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر همچنان نیاز به حمایت دارد

به گزرش اهروصال، احمد رجب پور در جلسه ستاد اجرایی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) و کانون ارسبارانیهای مرکز در دفتر این کانون در تبریز اظهار داشت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر حدود دو میلیارد ریال هزینه خواهد داشت. وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر کوتاه اهر شرکت

به گزرش اهروصال، احمد رجب پور در جلسه ستاد اجرایی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) و کانون ارسبارانیهای مرکز در دفتر این کانون در تبریز اظهار داشت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر حدود دو میلیارد ریال هزینه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر کوتاه اهر شرکت می کنند، افزود: دبیرخانه دائمی تئاتر کوتاه حتی هزینه رفت و آمد گروه های نمایشی را نیز پرداخت می کند که لازم است بخش خصوصی در این زمینه سرمایه گذاری کنند.

دبیر اجرایی نهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر همچنین از برگزاری این جشنواره بصورت بین المللی در سال آینده در شهرستان اهر خبر داد و گفت: هنرمندان روسیه تمایل دارند که جشنواره تئاتر اهر بصورت بین المللی برگزار شود تا بتوانند در این جشنواره شرکت کنند.

رجب پور ادامه داد: مقدمات بین المللی شدن جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر انجام شده که امیدواریم بتوانیم از سال آینده در اولین دوره را با حضور هنرمندانی از پنج کشور مختلف آغاز کنیم.

 

 

 

وی با تاکید براینکه حمایت مالی و معنوی مسئولان و بخش خصوصی از جشنواره تئاتر کوتاه اهر باعث پیشرفت هنر تئاتر خواهد شد، تصریح کرد: تاکنون حمایت هایی از جشنواره تئاتر کوتاه اهر شده و حمایت های معنوی نیز لازم و ضروری است و در این میان باید چنین جشنواره هایی باید از جذابیت های لازم برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برخوردار باشند.

دبیر اجرایی نهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر با اشاره به اینکه حتی کمبودهایی که از نظر مالی و امکاناتی نیز مانع برگزاری جشنواره در این شهرستان نمی شود، اظهار داشت: مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اهر مورد بهره برداری قرار می گیرد که محور اصلی برنامه های جشنواره تئاتر کوتاه در این مجتمع برگزار خواهد شد.

 

حمایت از تئاتر، حمایت از فرهنگ دیرینه منطقه ارسباران است

مشاور عالی نهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر نیز در این جلسه گفت: اهر پنجمین شهرستانی است که جشنواره سراسری و با رویکرد تئاتر کوتاه در سطح کشور برگزار می کند.

عباس شاه محمدزاده ادامه داد: این رویداد مهم بر چهره فرهنگی شهرستان اهر تاثیرات بسیار زیادی خواهد گذاشت و نام اهر را بعنوان برندی در تاریخ تئاتر کوتاه تبدیل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تئاتر هنری است که در لحظه اجراء شکل می گیرد، گفت: هدف از برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه شناساندن ظرفیت و پتانسیل های منطقه ارسباران (قره داغ) به عنوان مهد تئاتر است و باید توجه کرد که حمایت از تئاتر اهر یعنی حمایت از فرهنگ دیرینه منطقه ارسباران.

مشاور عالی نهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر در پایان با تاکید بر اینکه هنر تئاتر تاثیر زیادی بر روحیه انسان نسبت به سایر هنرهای نمایشی دارد، خاطر نشان کرد: حمایت مسئولان و سرمایه گذاران از هنر تئاتر به معنی حمایت از فرهنگ دیرینه منطقه ارسباران است.

 

آماده همکاری برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر هستیم

میر غفار حسینی مدیر عامل کانون ارسبارانیهای مقیم تبریز نیز با بیان اینکه نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران( یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی ارسباران و شهرستان اهر است گفت: کانون ارسبارانیهای مقیم تبریز با درک شرایط و موقعیت این جشنواره، آماده همکاری و کمک به این رویداد مهم فرهنگی خواهد بود.

وی افزود: بخش فرهنگی کانون ارسبارانیهای مقیم تبریز نیز فعال شده و در کنار سایر مسائل مرتبط با منطقه فعالیتهای فرهنگی  خود را نیز با جدیت دنبال می کند.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 38278 توسط قربان موحد و در روز چهارشنبه 12 آگوست 2015 ساعت 15:53:08
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر