شماره : 36596
2 / 8 / 2015 - 6:29

سرمایه‌گذاری جدی در آذربایجان‌غربی انجام نشده است

 استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاری جدی در آذربایجان‌غربی انجام نشده است. به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، قربانعلی سعادت عصر امروز در دیدار با اساتید حقوق دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از گذشته‌های دور تاکنون مرزنشینی در آذربایجان‌غربی برقرار بوده و مرزنشینان مراودات تجاری با کشورهای همسایه مثل ترکیه و عراق داشتند. استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در





 استاندار آذربایجان‌غربی گفت: سرمایه‌گذاری جدی در آذربایجان‌غربی انجام نشده است.

به گزارش اهروصال به نقل از  تسنیم، قربانعلی سعادت عصر امروز در دیدار با اساتید حقوق دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از گذشته‌های دور تاکنون مرزنشینی در آذربایجان‌غربی برقرار بوده و مرزنشینان مراودات تجاری با کشورهای همسایه مثل ترکیه و عراق داشتند.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در این باره ما طرحی برای کنترل مرزی و جلوگیری از اتفاقات مرزی داشتیم و به همین منظور وجود بازارچه‌های مرزی را با وجود مخالفت‌های اولیه پیشنهاد کردیم که در نهایت سایر دولت‌ها نیز از ایران تقلید کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه سرمایه‌گذاری جدی در استان انجام نشده برای مثال در سال ۶۷ که به خاطر جنگ تحمیلی، مشکلاتی در سرمایه‌گذاری انجام شده و پس از آن مسائل داخلی پیش آمد.

سعادت افزود: از سوی دیگر در سال ۷۰ که شمال عراق بمباران شد، هزاران عراقی به آذربایجان‌غربی مهاجرت کرده و سبب شد که در عمل سرمایه‌گذاری خاصی در استان صورت نگیرد.

استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: متاسفانه در دولت نهم و دهم نیز با وجود درآمدهای نفتی، سرمایه‌گذاری چندانی در آذربایجان‌غربی انجام نشد و حتی مصوباتی نیز که با اجرای آن از نظر توسعه‌ای می‌توانست راهگشا باشد اجرایی نشد.

وی به معضل دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: بی‌تردید مشکل دریاچه ارومیه در حد حرف و حدیث نیست چون مصوبه نخست هیئت دولت، احیای آن بود و در این باره در دولت تدبیر و امید تصمیم بر آن شد که در ۳ سال نخست، کار تثبیت دریاچه و در ده سال بعدی کار احیاء آغاز شود و حتی اعتباراتی برای حل بحران آن مصوب شده است.

سعادت گفت: برای احیای دریاچه ارومیه الگوی کشت تغییر داده شد تا جایی که ۱۷ هزار از اراضی و باغات استان مجهز به آبیاری نوین شده و چاه‌های غیرمجاز نیز مسدود شدند و از سوی دیگر اداره کل منابع طبیعی گیاهانی را در حوضه آبریز دریاچه ارومیه کشت کرد که ریزگردهای نمکی را کنترل کردند.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ترددهای غیرمجاز در استان اظهار داشت: در سال گذشته ۱۰ هزار نفر در استان عابر غیرمجاز شناسایی شد در حالی که در ۴ ماهه نخست سال این تعداد از کشورهای افغانستان، پاکستان، هند و بنگلادش در مرزهای آذربایجان‌غربی به صورت غیرمجاز تردد کردند.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استان از علوم انسانی هستند که یکی از آنها رشته حقوق است افزود: متاسفانه برای بسیاری از آنها بازار کار وجود نداشته و باید یک همفکری اساسی برای اشتغال آنها صورت گیرد.

انتهای پیام/


ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 36596 توسط قربان موحد و در روز یکشنبه 2 آگوست 2015 ساعت 06:29:56
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر