شماره : 25076
29 / 5 / 2015 - 20:26

رسیدگی دولت به صنایع دستی رفع تکلیفی است

رئیس فراکسیون صنایع دستی مجلس گفت: رسیدگی دولت به صنایع دستی رفع تکلیفی است در حالی که این صنعت یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است. به گزارش اهروصال، محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با  تسنیم، با بیان اینکه روی موضوع بودجه صنایع دستی حساس هستیم اظهار داشت: در همین راستا جلسه‌ای با مسئولان سازمان





رئیس فراکسیون صنایع دستی مجلس گفت: رسیدگی دولت به صنایع دستی رفع تکلیفی است در حالی که این صنعت یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش اهروصال، محمد اسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با  تسنیم، با بیان اینکه روی موضوع بودجه صنایع دستی حساس هستیم اظهار داشت: در همین راستا جلسه‌ای با مسئولان سازمان میراث فرهنگی گذاشتیم ولی آنقدر مسائل و مشکلات مطرح شد که به موضوع بودجه نرسیدیم و قرار شد جلسه دومی به خصوص در رابطه با موضوع بودجه و اعتبارات بگذاریم و آن را به سرانجامی برسانیم.

وی با بیان اینکه با این بودجه نمی‌توانیم صنایع دستی را احیا کنیم اضافه کرد: معتقد هستم در حال حاضر یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی باید احیای صنایع دستی باشد، چراکه عمدتاً مواد اولیه این صنایع دستی در داخل کشور است، همچنین دانش و فناوری آن نیز در ایران وجود دارد و ما سابقه و تجربه زیادی در این زمینه داریم به طوری که در برخی از بخش‌ها برند خاص خودمان را در دنیا داریم.

رئیس فراکسیون صنایع دستی مجلس با بیان اینکه با این بودجه‌ها نمی‌شود کاری کرد تصریح کرد: همین موضوع بود که باعث شد این فراکسیون را در مجلس تشکیل دهیم تا مجلس با همکاری دستگاه‌های مرتبط در آینده تاثیر مثبتی در بودجه حوزه صنایع دستی کشور بگذارد و اینکه به صنایع دستی در این کشور متأسفانه آن طور باید و در شان‌ آن هست توجه نمی‌شود و فقط برای اینکه رفع تکلیفی شود و عریضه خالی نباشد کاری می‌کنند.

سعیدی خاطرنشان کرد: در صنعت‌های دیگر ما بودجه زیادی می‌گذاریم اما در صنایع دستی که هم هنر مطرح است و هم صنعت دستی کشور در آن مطرح است و هم مزیت‌های نسبی در داخل کشور داریم و هم ظرفیت رسیدن به آن توان را داریم این اتفاق نمی‌افتد و این جای تأسف دارد.

انتهای پیام/


ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 25076 توسط قربان موحد و در روز جمعه 29 می 2015 ساعت 20:26:20
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر