شماره : 22810
19 / 5 / 2015 - 14:54

تجاری‌سازی صنایع‌دستی لرستان نیازمند تسهیلات کم‌بهره است‌

استاندار لرستان گفت: لرستان از لحاظ صنایع‌دستی قدرت بالایی دارد ولی متأسفانه این صنایع تجاری نشده‌اند بنابراین تجاری‌سازی صنایع‌دستی استان نیازمند تسهیلات کم‌بهره است. به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، هوشنگ بازوند عصر امروز در نشست معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با روسای دانشگاه‌های لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار





استاندار لرستان گفت: لرستان از لحاظ صنایع‌دستی قدرت بالایی دارد ولی متأسفانه این صنایع تجاری نشده‌اند بنابراین تجاری‌سازی صنایع‌دستی استان نیازمند تسهیلات کم‌بهره است.

به گزارش اهروصال به نقل از تسنیم، هوشنگ بازوند عصر امروز در نشست معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با روسای دانشگاه‌های لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: استان لرستان ظرفیت و ثروت‌های خوبی ازلحاظ گردشگری، کشاورزی و خاک مرطوب دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان تحصیل می‌کنند، افزود: وجود دانشگاه‌ها، معادن نفت و گاز فرصت‌های خوبی برای این استان محسوب می‌شود.

بازوند تصریح کرد: عدم خودباوری و کم‌رنگ بودن سرمایه یکی از چالش‌های اساسی در استان است، برای امسال مقرر شد به‌صورت دوره‌ای جلسه هم‌اندیشی با دانشگاهیان برگزار شود تا در راستای ظرفیت‌های استان دانشجویان نقش‌هایی را ایفا کنند تا آمایش نیروی انسانی در استان ایجاد شود.

وی بابیان اینکه زمانی می‌توانیم ادعا کنیم درحال‌توسعه هستیم که بخش خصوصی قوی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حضور دانشگاهیان در استان می‌تواند تولید فکر و ایده کند، از نخبگان استان تقاضا داریم در بخش خصوصی ورود پیدا کنند.

استاندار لرستان گفت: بنیاد ملی نخبگان می‌تواند در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان جایگزین نفت شوند به‌گونه‌ای که موتور محرکه اقتصادی می‌تواند شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و جای اقتصاد نفتی را بگیرد.

وی اظهار داشت: لرستان از لحاظ صنایع‌دستی قدرت بالایی دارد ولی متأسفانه این صنایع تجاری نشده‌اند، تجاری‌سازی صنایع‌دستی استان نیازمند تسهیلات کم‌بهره است که بااعتبار اندک می‌توان این صنایع را پویا کرد.

بازوند بابیان اینکه لرستان از لحاظ گردشگری یک معبر است که باید به مقصد تبدیل شود، افزود: برای اینکه لرستان به مقصد گردشگری تبدیل شود اعتباراتی نیاز است بنابراین می‌توان در سایت‌های گردشگری نسبت به ساخت‌ و سازها برای گردشگری اقدام کرد.

وی عنوان کرد: با تسهیلات کم‌بهره ۲۵ درصد می‌توانیم در سایت‌های گردشگری کارهایی انجام دهیم و ظرفیت‌های گردشگری استان را فعال کنیم.

‌انتهای پیام/


ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 22810 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 19 می 2015 ساعت 14:54:05
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر