شماره : 1948
18 / 1 / 2015 - 12:26

جنگ علیه داعش را سردار سلیمانی فرماندهی می کند نه آمریکا

به گزارش اهروصال به نقل از جام نیوز، سایت "اخبار العراق" اعلام کرد: «شیعیان عراق و اهل تسنن میانه رو همه از تأثیر ایران در ایستادگی بغداد در مقابل توطئه های گروهک تروریستی داعش آگاه هستند و حضور نظامی آمریکا در عراق را تنها یک اقدام ظاهری می دانند. آمریکا در نظر دارد تا تنها

به گزارش اهروصال به نقل از جام نیوز، سایت "اخبار العراق" اعلام کرد: «شیعیان عراق و اهل تسنن میانه رو همه از تأثیر ایران در ایستادگی بغداد در مقابل توطئه های گروهک تروریستی داعش آگاه هستند و حضور نظامی آمریکا در عراق را تنها یک اقدام ظاهری می دانند. آمریکا در نظر دارد تا تنها در مناطقی که با منافع واشنگتن همخوانی دارد، موثر واقع شود.»

 

 

این سایت خبری در ادامه گزارش داد: «نیروهای ایرانی با فرماندهی سردار قاسم سلیمانی در کنار گروه های مسلح شیعی توانستند بیشترین تأثیر را در جنگ علیه داعش داشته باشند. همه گروه های مسلح تحت فرمان قاسم سلیمانی در حال مقابله با داعش هستند و در این خصوص حکومت عراق راه برای ادامه فعالیت این گروه ها باز گذاشته است.»

 

 

این روزنامه به نقل از روزنامه آمریکایی "کریستین ساینس مانیتور" افزود: «آمریکا در مورد حضور نظامی خود در عراق دیر عمل کرد و همین امر باعث شد تا ایران به شکل خاصی در عراق مستقر شود. با پیشتازی ایران در عراق علیه داعش، آمریکا دیگر قادر نخواهد بود تا معادلات لازم را در این خصوص به کار گیرد و نقش ایران را در عراق کم رنگ کند.»

 

 

روزنامه مانیتور در ادامه نوشت: «ایران در همان روزهای آغازین حمله داعش به خاک سوریه، علیه این گروه وارد جنگ شده است و این مسئله موجب گردید تا در تشکیل گروه های مسلح با تجربه علیه داعش، ورزیده شود.»

 

 

سایت خبری اخبار العراق در ادامه افزود: «گروه های مسلح و نیروهای مردمی وابسته به آنها در عراق شعارهای انقلاب اسلامی ایران را سر می دهند و تصاویر رهبر فقید ایران و رهبر فعلی این کشور (آیت الله سید)علی خامنه ای را  در مکان های مختلف همراه دارند.»

 

 

این سایت خبری در پایان به نقش فعال و سازنده ایران در عراق اشاره کرد و افزود: «نیروی هوایی ایران همکاری های نظامی وسیعی با عراق دارد. ایران به اعتقاد فرماندهان ارشد نیروهای گروه های مسلح شیعه، تنها کشوری است که عراق را از جهات مختلف حمایت می کند و اگر ایران نبود قطعا عراق تاکنون فرو ریخته بود. با اینکه تاکنون تعداد فرماندهان و نیروهای ایرانی که در عراق حضور دارند، دقیقا مشخص نیست ولی حضور پررنگ و سازنده ای در مناطق مختلف عراق دارند.»

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 1948 توسط قربان موحد و در روز یکشنبه 18 ژانویه 2015 ساعت 12:26:58
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر