شماره : 1939
18 / 1 / 2015 - 11:47

پادشاه عربستان در حصار؛ ممنوعیت صدها شاهزاده از ملاقات با «شاه»

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، با توجه به وخامت وضعیت جسمی «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان گزارش‌های ضد و نقیض درباره وضعیت جسمی وی، منتشر شده است. برخی کارشناسان عربستانی معتقدند «خالد التویجری» رئیس دیوان پادشاهی عربستان که در طول چند سال گذشته موفق شده اطمینان ملک عبدالله را جلب کند، در واقع

به گزارش اهروصال به نقل از فارس، با توجه به وخامت وضعیت جسمی «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان گزارش‌های ضد و نقیض درباره وضعیت جسمی وی، منتشر شده است.

برخی کارشناسان عربستانی معتقدند «خالد التویجری» رئیس دیوان پادشاهی عربستان که در طول چند سال گذشته موفق شده اطمینان ملک عبدالله را جلب کند، در واقع به حاکم اصلی این روزهای عربستان تبدیل شده است.

بر اساس گزارش‌ها از جمله وبگاه خبری «بحرین الیوم»، رئیس دیوان پادشاهی و «متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز» فرزند ارشد شاه سعودی حصاری دور ملک عبدالله ایجاد کرده و اجازه نمی‌دهند دیگر شاهزادگان وضعیت جسمی او را جویا شوند و تنها گروه خاصی از وضعیت واقعی او خبر دارند.

در همین راستا «سعود سیف النصر» یکی از شاهزاده‌های سعودی در صفحه توئیتر خود ضمن انتقاد از پنهان کاری درباره وضعیت پادشاه، رئیس دیوان پادشاهی عربستان و همراهان وی را به تلاش برای عدم اطلاع رسانی درباره شرایط جسمی ملک عبدالله متهم کرده و گفته بود اگر پنهان کاری درباره وضعیت امنیتی کشور به سود امنیت ملی است،‌ پنهان کاری درباره وضعیت جسمی پادشاه فساد ملی است.

وی همچنین گفته است که شرم آور است که صدها نفر از داخل دربار توان عبور از سدی که به وسیله این فرد ایجاد شده ندارند و نمی‌توانند رفتاری که شایسته این مداخله گر است انجام دهند.

کارشناسان عربستانی متعب و تویجری را به شروع کردن «بازی کثیفی» متهم کرده‌اند تا گزینه‌های مطلوب خود را به تاج و تخت نزدیک کنند و در همین راستا، از «احمد بن عبدالعزیز» حمایت نکرده و درعوض از «مقرن بن عبدالعزیز» کوچکترین فرزند آل سعود به عنوان جانشین «سلمان بن عبدالعزیز» ولی‌عهد حمایت کردند تا راه را برای رسیدن مقرن به تاج و تخت آسان کنند.

«عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه ۹۰ ساله عربستان، چهارشنبه ۳۱ دسامبر، در آخرین روز سال میلادی گذشته، به دلیل مشکل تنفسی به بیمارستان منتقل شد.

دیوان پادشاهی عربستان با اعلام این خبر گفت که پادشاه به بیمارستان شهرک پزشکی «ملک عبدالله» منتقل شده است و به جزئیات بیشتری اشاره نکرد اما دو روز بعد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که او به دلیل التهاب ریه و مشکل تنفسی در بیمارستان بستری شده است.

با وجود گذشت بیش از دو هفته از انتقال پادشاه به بیمارستان هنوز تصویری دال بر اینکه او زنده است، منتشر نشده است.

 

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 1939 توسط قربان موحد و در روز یکشنبه 18 ژانویه 2015 ساعت 11:47:17
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر