شماره : 1790
17 / 1 / 2015 - 14:40

روزنامه مردم امروز با دستور دادستانی توقیف شد/سکوت ادامه‌دار هیئت نظارت بر مطبوعات

به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در پی درج تیتر «من شارلی هستم» از سوی روزنامه مردم امروز که به حمایت از کاریکاتوریست توهین کننده به ساحت پیامبر اکرم (ص) پرداخته بود این روزنامه توقیف شده است. به گزارش خبرنگار دانا، مقامات مسئول در پی مطالبات مردمی در خصوص برخورد

به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در پی درج تیتر «من شارلی هستم» از سوی روزنامه مردم امروز که به حمایت از کاریکاتوریست توهین کننده به ساحت پیامبر اکرم (ص) پرداخته بود این روزنامه توقیف شده است.

به گزارش خبرنگار دانا، مقامات مسئول در پی مطالبات مردمی در خصوص برخورد با کسانی که توهین به حضرت محمد (ص) را بازنشر می‌کنند این اقدام را انجام داده اند که این اقدام آنها شایسته تقدیر است.

خاطرنشان می شود وزارت ارشاد تا کنون اقدامی در جهت توقیف این روزنامه و برخورد با توهین کنندگان به پیامبر انجام نداده است.

تنها یک ماه بیشتر از انتشار روزنامه مردم امروز به سردبیری محمد قوچانی نگذشته بود که این روزنامه با گرفتن ۲ بار تذکر در نهایت توقیف شد.

قوچانی که به مافیای رسانه های اصلاح طلب نیز معروف شده است با آغاز به کار دولت یازدهم فعالیت رسانه‌ای خود را افزایش داد و با تبدیل امتیاز هفته نامه "آسمان" به روزنامه، قوچانی و تیم همراهش دور جدیدی از فعالیت رسانه‌ای در کنار انتشار ماهنامه "مهرنامه" و "تجربه" را آغاز کردند.

با این حال روزنامه آسمان بعد از گذشت شش روز از انتشارش، به علت توهین به مقدسات و غیر انسانی خواندن حکم قصاص توقیف شد. اما نکته جالب توجه اینجاست که قوچانی به نمادی برای توقیف رسانه های اصلاح طلب تبدیل شده و هر جا که وی پا گذشته، بعد از مدت کوتاهی به تعطیلی کشیده است. نمونه بارز آنها نیز توقیف همشهری ماه و توقیف های متوالی شرق گرفته تا هم میهن، شهروند امروز و سرانجام نیز آسمان توقیف شد.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 1790 توسط قربان موحد و در روز شنبه 17 ژانویه 2015 ساعت 14:40:56
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر