شماره : 14226
1 / 4 / 2015 - 15:15

بدعت پیامکی روحانی برای هر ایرانی چقدر آب می‌خورد؟

چنانچه اپراتورهای تلفن همراه به صورت رایگان، این پیامک ها را ارسال کرده اند، در مقابل، چه درخواست و توقعی از دولت خواهند داشت؟! به گزارش اهروصال به نقل از خیبر آنلاین، شیخ حسن روحانی با ارسال پیامک به مشترکان تلفن همراه، همانند سال قبل و در اقدامی بدعت گونه، فرارسیدن نوروز را تبریک گفت!





چنانچه اپراتورهای تلفن همراه به صورت رایگان، این پیامک ها را ارسال کرده اند، در مقابل، چه درخواست و توقعی از دولت خواهند داشت؟!

به گزارش اهروصال به نقل از خیبر آنلاین، شیخ حسن روحانی با ارسال پیامک به مشترکان تلفن همراه، همانند سال قبل و در اقدامی بدعت گونه، فرارسیدن نوروز را تبریک گفت!

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی “خیبرآنلاین”، در پیامک رییس دولت یازدهم که در اولین روز سال ارسال شد، آمده است: “نوروزی فاطمی و سالی همراه با سربلندی و سلامت برایتان آرزومندم.”
 

 

دقیقا سال قبل در چنین روزهایی بود که مخاطبان تلفن همراه به ناگهان پیام تبریک روحانی را بر روی تلفن همراه خود دریافت نمودند و این پیام ها به قدری فله ای ارسال شده بود که تا برخی موارد بارها پیام به دست یک مخاطب می رسید.

شاید اقدام سال قبل به دلیل اینکه اولین نوروزی بود که مردم ریاست روحانی را تجربه می نمودند و هم شخص رییس دولت برای ایجاد رابطه بهتر بین دولت و ملت متوسل به ارسال پیامک شده بود، همه را مجاب می کرد که در شروع سال ۹۴ دوباره از پیامک های هزینه زا برای بیت المال آن هم به نام شخص حسن روحانی جلوگیری به عمل آید.

ولی ناگاه از اولین ساعات اولین روز فروردین ۹۴ پیامک هایی با نام Rouhani بر روی صفحات پیامک تلفن همراه نقش بست که حکایت از اجراشدن پروژه سال قبل دولت برای پیامک انبوه به تمام مخاطبان شبکه تلفن همراه در کشور داشت.

پیگیری های خبرنگار ما حکایت از آن دارد که در حال حاضر در سامانه ۳ اپراتور فعال تلفن همراه، بیش از ۱۱۵ میلیون سیمکارت به ثبت رسیده و از این تعداد، بیش از ۷۵ میلیون مشترک فعال شناسایی شده است.

سامانه های پیامکی که به جای عدد از اسم مخاطب و یا شرکت موردنظر اقدام به ارسال پیامک می نمایند، به سامانه “ماسک” – mask – معروف هستند و اشتراک سالانه آن قیمتی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای متقاضی را به ارمغان می آورد. متن پیامک ارسالی از سوی روحانی نیز به جهت حجم کلمات آن، شامل دو پیامک شده که با احتساب افزایش ۱۰ ریالی قیمت هر پیامک از ابتدای سال ۱۳۹۴ (هر پیامک ۱۱۰ ریال) مبلغ ۲۲۰ ریال برای هر پیامکی که به دست مخاطب می رسد، را باید درنظر گرفت.

با این حساب، اگر یک ایرانی بخواهد چنین پیامکی با کیفیت مدنظر روحانی ارسال کند، هزینه طبیعی آن بدین شرح خواهد بود:

* برای کل سیمکارت های ثبت شده:

۱۱۵۰۰۰۰۰۰*۲۲ = ۲۶۳۰۰۰۰۰۰۰ (۲ میلیارد و ۶۳۰ میلیون تومان) البته با احتساب اشتراک یک ساله استفاده از سیستم پیامکی “ماسک”.

* برای سیمکارت های فعال:

۷۵۰۰۰۰۰۰*۲۲ = ۱۷۵۰۰۰۰۰۰۰ (۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان)که این مبلغ نیز به احتساب هزینه یک ساله سامانه “ماسک” بوده است.
 

 

بدعت پیامکی روحانی برای هر ایرانی چقدر آب می‌خورد؟

حال این بدعت پیامکی که در سال گذشته و امسال دوبار تکرار شده، چه تناسبی با اقتصاد مقاومتی دارد و قرار است به رابطه دولت – ملت در شرایط حساس کشور چه کمکی نماید؟

اگر دولت برای ارسال این پیامک ها هزینه های فوق را پرداخت کرده، میان این اقدام هزینه بر بی فایده با خزانه خالی مطرح شده توسط روحانی دقیقا چه ارتباطی حکمفرما خواهد بود؟

چنانچه اپراتورهای تلفن همراه به صورت رایگان، این پیامک ها را ارسال کرده اند، در مقابل، چه درخواست و توقعی از دولت خواهند داشت و آیا آنان حاضر هستند تا اینگونه اقدامات خیرخواهانه را برای سایر ایرانیان نیز انجام دهند؟

سوال بعدی این است که با توجه به انتشار پیام تصویری و رایگان رییس جمهور از طریق شبکه های مختلف صداوسیما پس از بیانات ولی امر مسلمین، ارسال این پیامک ها چه کمکی به همدلی و همزبانی میان دولت و ملت می کند؟ با توجه به گزارش های مختلفی که از واکنش منفی مردم نسبت به این اقدام نمایشی صورت گرفته، آیا اصرار بر این بدعت اشتباه، عدول از مسیر تدبیر و اعتدال نیست؟


ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 14226 توسط قربان موحد و در روز چهارشنبه 1 آوریل 2015 ساعت 15:15:21
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر