شماره : 12833
24 / 3 / 2015 - 11:53

هشدار یوفا به رئال، بارسا، بایرن ویونتوس و پاری سن ژرمن

به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) به تمام تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هشدار داد که مانع پرخاشگری بازیکنان خود به داوران شوند.  به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، جیانی اینفانتینو دبیرکل یوفا با بیان این موضوع افزود: هیئت رئیسه یوفا از





به گزارش اهروصال به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) به تمام تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هشدار داد که مانع پرخاشگری بازیکنان خود به داوران شوند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، جیانی اینفانتینو دبیرکل یوفا با بیان این موضوع افزود: هیئت رئیسه یوفا از استقرار فن آوری ویدئویی برای پی بردن به اشتباهات داوری حمایت نمی‌کند.
پییر لوئیجی کولینا رئیس کمیته داوران یوفا نیز روز جمعه طی نشستی در سوئیس به باشگاههای اتلتیکومادرید، بارسلونا، بایرن مونیخ، یوونتوس، موناکو، پاری سن ژرمن، پورتو و رئال مادرید هشدار داده بود.
این نشست در مقر یوفا در سوئیس یک روز پس از آن برگزار شد که یوفا سرژ آری‌یر مدافع ساحل عاجی پاری سن ژرمن را به دلیل اقدامات توهین آمیز علیه داور دیدار این تیم با چلسی از سه بازی اروپایی محروم کرد.
آری‌یر در دیدار پاری سن ژرمن و چلسی که ۲-۲ تمام شد بازی نکرد، ولی به دلیل اخراج زلاتان ابراهیمویچ توسط بیورن کویپرس داور بازی در فیسبوک سخنان تحقیرآمیزی را علیه وی مطرح کرد.
یوفا نگران تمایل روز افزون گروههای بازیکنان به احاطه کردن داور پس از هر تصمیم جنجال برانگیز است. اینفانتینو این مسئله را quotation mark موضع تهاجمی quotation mark برخی بازیکنان نسبت به داوران نامید و محکوم کرد.
وی افزود: این چیزی است که ما نمی‌پذیریم و نمی‌توانیم بپذیریم و درباره آن بسیار شفاف هستیم. ما همچنین باید از داوران حفاظت کنیم و به داوران احترام بگذاریم.
این مقام یوفا خاطرنشان کرد: ما درک میکنیم که پیرامون بازیها تنش وجود دارد. اما احترام به داوران پایه و اساس بازی است. 
اخراج اشتباهی گرت مک‌آلی مدافع وست برومویچ تنها ۸۹ ثانیه پس از شروع دیدار با منچسترسیتی که به شکست ۳-۰ وست برومویچ انجامید، جنجال زیادی را در لیگ برتر انگلیس درست کرده است. مک آلی در شرایطی اخراج شد که کرگ داوسون هم تیمی اش مرتکب خطا شده بود.
اینفانتینو افزود: فن آوری بیشتر راه حل این مشکل نیست البته اذعان کرد که باید بحث بیشتری پیرامون این موضوع صورت بگیرد.
وی گفت: اگر از کمک داورهای بیشتری استفاده شود، دیگر در شناسایی بازیکنان اشتباه رخ نخواهد داد. اما درباره موضوعات دیگر این یک بحث قضاوت است برای داوران است و باید در آینده نیز بر عهده داورات باقی بماند. 

انتهای پیام/

source


ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 12833 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 24 مارس 2015 ساعت 11:53:55
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر