شماره : 120
4 / 1 / 2015 - 17:57

رد ۴۵۲ پرونده استخدامی آذربایجان‌شرقی در مرحله گزینش

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدتقی طالبیان ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس گزینش کشور اظهار داشت: در یک سال گذشته از تعداد ۱۲ هزار و ۲۶۰ پرونده تمدیدی برای ۷۱ مورد و از ۴ هزار و ۱۴۲ پرونده تبدیل وضعیت برای ۱۲۱ مورد رای منفی صادر شده است. وی تعداد کل پاسخگویی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدتقی طالبیان ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس گزینش کشور اظهار داشت: در یک سال گذشته از تعداد ۱۲ هزار و ۲۶۰ پرونده تمدیدی برای ۷۱ مورد و از ۴ هزار و ۱۴۲ پرونده تبدیل وضعیت برای ۱۲۱ مورد رای منفی صادر شده است.

وی تعداد کل پاسخگویی به پرونده‌های نیابتی را یک هزار و ۴۰۰ فقره، استعلامات ۸ هزار و ۶۷۴ مورد، تحقیقات انجام شده ۳۴ هزار و ۴۳۱ مورد و تعداد کل مصاحبه‌های انجام شده را ۸ هزار و ۷۳۰ مورد اعلام کرد.

۹۰ درصد شاغلان دولتی دارای مدارک لیسانس به بالا هستند

طالبیان افزود: بیش از ۹۰ درصد افراد شاغل دارای مدارک تحصیلی لیسانس به بالا هستند و در ۹۸ درصد کارکنان شاغل حداقل یک بار آموزش‌های تخصصی مربوط به پست سازمانی خود را سپری کرده‌اند.

مدیر هسته گزینش استانداری آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: تمام هسته‌های گزینش حداقل یک بار در سال توسط هیئت‌های مرکزی و از هر ۳ تا ۴ سال توسط هیئت عالی که زیر نظر مقام ریاست جمهوری است مورد بازرسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

معیار گزینش حال فعلی افراد است مگر در موارد خاص

وی گفت: صدور آراء در هسته‌های گزینش به سه شکل مثبت، مشروط و منفی با استناد به مواد و بندهای قانونی صورت می‌گیرد که در همه حال به فرمایش حضرت امام میزان حال فعلی افراد است مگر در موارد خاص که در قانون به صراحت آمده است.

این مسئول یادآور شد: آراء مشروط به صورت تذکر ارشادی، سیر مطالعاتی و اخذ تعهد بوده و تا نهایی شدن آراء منفی در چهار مرحله مورد بازبینی قرار می‌گیرند و توسط حداقل ۱۲ کارشناس و افراد خبره بررسی می‌شوند و در هر مرحله گزینش‌گران موظف به پاسخگویی، راهنمایی و اعلام علت مردودی به افراد ذی‌نفع هستند.

مدیر هسته گزینش استانداری آذربایجان شرقی اضافه کرد: در گزینش‌ها مذاکرات ارشادی، سیر مطالعاتی و اخذ تعهد با رویکرد اصلاحی و راهنمایی افراد کم‌اطلاع و ناآگاه جایگاه ویژه و ثمرات مطلوبی برای ارتقاء سطح سلامت نظام اداری و افراد دارد.

وی با بیان اینکه گزینش معقول، ضابطه‌مند و هوشمندانه از به خطر افتادن نظام سلامت اداری و صرف هزینه‌های کلان مادی و معنوی فساد اداری پیشگیری می‌کند، افزود: یک گزینشگر متعهد و کاردان از یک طرف باید مامور و مواظب حدود الهی، صلاح نظام و حقوق مردم بوده و از طرف دیگر حافظ آبرو و حقوق متقاضی باشد و افراد اصلح را برگزیند.

طالبیان متذکر شد: انتخاب راه متعادل و اجتناب از افراط و تفریط در این عرصه کاری ضروری و بس دشوار است به طوری نبی مکرم اسلام به کارگیری افراد بدون توجه به امر گزینش و شایسته‌سالاری را خیانت به خدا، سنت رسول و تمام مسلمین دانسته و حضرت علی(ع) مهمترین علت زوال و سقوط تمدن‌‌ها را عقب راندن شایستگان و مقدم داشتن افراد فرومایه بیان می‌فرمایند.

 

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 120 توسط قربان موحد و در روز یکشنبه 4 ژانویه 2015 ساعت 17:57:48
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر