شماره : 116308
2 / 9 / 2018 - 20:41

منطقه ی آزاد ارس؛ تناقض در گفتار و رفتار مسئولین

آنجا که به‌یک‌ باره انتظامات! مقابل خودرویی را گرفت و آن شهروند داد زد برو کنار و آن مرد گفت: ” خَفَلن! ” حسابی رویِ اعصابم بود.

به گزارش اهر وصال به نقل از آناج/ مجید قنبرزاده:

صبحِ روز جمعه جهت حضور در آئین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه آزاد ارس به‌مناسبت هفته دولت در شهرستان جلفا حضور یافتم. فارغ از کم و کیف طرح‌ها، آنچه بیننده را به تأمل وا می‌داشت نوع کردار برنامه‌ریزان بود.

در طول حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در پروژه‌های مختلف، اشخاصی آبی‌پوش بر سر تقاطع‌هایی که بیشترشان نیز خلوت بود و به‌قولِ معروف پرنده پر نمی‌زد حاضر می‌شدند و حتی اگر یک خودرو در مسیرِ مدیران و هیئت همراه، قصدِ تردد می‌کرد مانِعش می‌شدند تا کاروان بگذرد و برود!

آنانکه با مردان آبی‌پوشِ بی‌سیم به‌دست مقابل خودروهایشان مواجه بودند، متعجب خودروهای عبوری را دید می‌زدند و لابد با خود می‌گفتند “نکند نشست سه‌جانبه را جلفا انداخته و پوتین، اردوغان و روحانی را به ارس آورده‌اند!” لیکن ما که در آنجا بودیم خوب می‌دانستیم در آن خودرو امام جمعه جلفا، نمایندگان تبریز و جلفا، مدیرعامل منطقه آزاد ارس و مشاور رئیس‌جمهور نشسته‌اند!

علی‌ایّحال سرنشینان آن خودرو مدام در مسیرها این رویه را دیدند اما تا پایان بازدیدها، روند ادامه یافت و هیچ‌کس اعتراضی نکرد تا لاکچری‌ بازی‌ها شاید به بهانه‌ی “تامین امنیت کاروان” و یا “ارزش وقتِ آقایان” خیلی شیک و مجلسی به‌کرسی بنشیند.

وقتِ نماز جمعه که رسید، حاج‌آقا اندکی قبل‌تر از کاروان جدا شده بود تا به مسجد برسد و برای مردم از مبارزه با فساد، مختلس و اشرافی‌گری بگوید، مدیرعامل منطقه ی خیلی مردمی در میانِ جماعت وضوء می‌گرفت و به دردهایشان گوش می‌داد و نگارنده این وسط به‌ تناقض‌ها می‌نگریست!

به‌وقت خروج از نماز جمعه، مردی میانسال با مشاهده خودروهای مدل بالا و شاسی‌بلند، داد می‌زد بیا ! آنجا برای ما روضه می‌خوانند و اینجا با این خودروها می‌آیند و می‌روند، علی هم اینگونه بود؟! اعتراضِ این مرد چند ثانیه‌ای طول نکشید اما در طول مسیر بازگشت به تبریز فکرم را مشغولِ خود کرد، به‌راستی یک جای کار می‌لنگد!

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 116308 توسط قربان موحد و در روز یکشنبه 2 سپتامبر 2018 ساعت 20:41:43
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر