شماره : 116204
28 / 8 / 2018 - 8:57

محاکمه سردبیر روزنامه گاردین به خاطر نشر پیام حج رهبر معظم انقلاب

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: ایجاد فرقه‌های مختلف، گروهک‌های تروریستی مانند طالبان یا تربیت روحانی افراطی و وهابی ضدشیعی از طریق آل‌سعود نشانه نفوذ روحانیون افراطی و وهابی عربستان در مساجد انگلیس و اروپا و شکل‌گیری تشیع انگلیسی است.

 

به گزارش اهر وصال به نقل از فارس، آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در دومین همایش بررسی پیامدهای نظری و عملی تشیع انگلیسی در تالار همایش مصلای امام خمینی(ره) با اشاره به روایتی در رابطه با تبیین منویات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان فرموده‌اند ما این تشیع لندنی را تشیع نمی‌دانیم؛ این منویات مبنای احساسی ندارد بلکه بر مبنای اصول دینی، شرعی و مکتب امام جعفر صادق(ع) است.

وی با اشاره به روایتی در رابطه با اینکه جمعی در مسجد نبی اکرم(ص) نشسته،همه را انگشت‌نما کرده و پرده از رازها برمی‌دارند،مطالب ناگفتنی می‌گویند تا مردم را با هم دشمن کنند، گفت: برخی اعتقادات اگر برملا شود منشاء دشمنی می‌شود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به سفر خود به یک کشور اروپایی گفت: فردی در آن کشور به اسلام روی آورده بود که اذان را با نام علی(ع) و همانند شیعه اقامه کرد که این کار منجر به دشمنی‌های زیادی با وی شد.

پیرو مکتب جعفری یعنی اطاعت از تفکر امام صادق نه سرپیچی

وی با تاکید به اینکه امام صادق(ع) با مشی مدارا، چهار هزار شاگرد غیرشیعه را پای منبر خود نشاند، گفت: امام جعفر صادق(ع) فرموده‌اند من امام افرادی هستم که از من اطاعت کنند نه اینکه از فرمان من که سخن خداست، سرپیچی کنند.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) تاکید کرده‌اند که چرا برخی‌ اسم مرا دستاویز اختلافات کرده و با اینکه معصیت می‌کنند ولی خود را از مکتب جعفری می‌ دانند، حتی در فرازی دیگر فرموده‌اند به خدا سوگند من با آن افراد ظاهرساز در یک جا نخواهیم بود و اگر من بهشت بروم آنها روی بهشت را نخواهند دید.

وی با اشا ه به اینکه دشمن از خلاءها استفاده کرده و تشیع لندنی را ایجاد کرده است، گفت: جریان‌هایی از قبیل تشیع لندنی مردمی نبوده بلکه تشکیلاتی است که از طریق سازمان‌های جاسوسی شناسایی شده و حمایت مالی و سیاسی می‌شوند.

استراتژی جنگ روانی دشمن بر مبنای اختلاف مذهبی

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با تاکید به اینکه خطرناک‌ترین جریانی که تشیع را تهدید کرده، این‌گونه جریان‌هاست، گفت: استراتژی جنگ روانی دشمن بر مبنای اختلاف‌افکنی در مذاهب است که این امر از جمله روش‌های دشمن بعد از جنگ سخت است.

وی خاطرنشان کرد: از نزدیک شاهد رشادت‌های دلاورمردان و رزمندگان در هشت سال جنگ سخت بودم که همیشه پیروز بودیم، امروز هم با هوشیاری باید در جنگ نرم پیروز میدان باشیم.

آیت‌الله اراکی افزود: بعد از جنگ سخت، رویکرد جدیدی ایجاد شد که جنگ نرم نامیده می‌شود و دشمن چه کارها که در این جنگ انجام نداد تا از هر طریق ممکن مسلمانان به خصوص ملت ایران را تضعیف کند.

نفوذ روحانیون افراطی و وهابی عربستان در مساجد انگلیس و اروپا

وی، ایجاد فرقه‌های مختلف، مذاهب، گروهک‌های تروریستی مانند طالبان، ایجاد موسسه‌های مختلف تحت نام سنی یا شیعه، تاسیس مساجد و تربیت روحانی افراطی و وهابی ضدشیعی از طریق عربستان سعودی از جمله اقدامات در جنگ نرم است، تصریح کرد: از سال ۷۳ به دستور رهبر معظم انقلاب در کشور انگلیس در کسوت مبلغ حضور داشتم،در آن دوران شاهد بودم که در دانشگاه‌ها تشکل‌هایی برای طرفداری از وهابیت رواج یافته و تمام مساجد در اختیار عربستان قرار گرفته و حتی هر جایی که مسجد نبود عربستان احداث کرده است.

شیعه و سنی اختلاف نظر دارند اما خواهان کشتار هم نیستند

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه شیعه و سنی اختلاف نظر داشته ولی کشت و کشتار را حرام می‌دانیم، ادامه داد: با ایجاد جریان افراطی ضدسنی به گونه‌ای القا شده بود که جنگ با سنی‌ها واجب‌تر از صهیونیست است و همه سنی‌ها جایزالقتل هستند.

وی با تاکید به اینکه در حال حاصر بیش از ۸۰ درصد سنی‌ها معتقد به اهل بیت(ع) بوده و حتی معتقد به ظهور امام زمان(عج) هستند، گفت: علمای زیادی از اهل سنت معتقدند که بعد از پیامبر اکرم(ص) انتخاب ایشان امام علی(ع) است و مابقی خلیفه بودند و حکومت را می‌توان گرفت ولی ولایت دائمی بوده و کسی نمی‌تواند آن را بگیرد.

شیعه به قدری ذخیره دارد که نیاز به مسائل مازاد ندارد

آیت‌الله اراکی ابراز کرد: ما در تفکر شیعه به قدری ذخایر معنوی داریم که چیزی مازاد ارثیه اهل بیت(ع) وجود ندارد که بخواهیم تصوّف انجام دهیم.

وی گفت: در قرآن کریم تاکید بر دوری از بزرگترین تهدید یعنی اختلاف شده است و آیات متعددی در این رابطه وجود دارد و حتی اسلام را در مقابل اختلاف گذاشته است که هیچ سنخیتی بین این دو وجود ندارد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به دو نوع جنگ سخت و نرم علیه اهل بیت(ع) اضافه کرد: اساس جنگ نرم ایجاد اختلاف است.

وی، کتمان حقایق ، تشویه، تبدیل و تحریف چهار پایه ایجاد اختلاف علیه انبیاء، پیامبران و ائمه اطهار(ع) است، توضیح داد: دشمن همیشه سعی کرده تا چهره ناپسند از ائمه ایجاد کند و با تبدیل یا همان جایگزین‌سازی تلاش می‌کردند جای آدم خوب و بد را تغییر دهند.

آیت‌الله اراکی ادامه داد: در زمان معاصر، بعد از جنگ سخت و هشت سال دفاع مقدس، جنگ نرم شکل گرفت و همین چهار اصل با کتمان حقایق و تشویه چهره روحانیت،علما و آرمان‌ها ایجاد شد و در حقیقت جنگ با تقدس آغاز شد.

وی بیان کرد: شیوه‌های چهار اصل اختلافات توسط دستگاه‌های اطلاعاتی موصاد، انگلیس و آمریکا با تعامل هم پیش رفت.

آیت‌الله، تعطیلی رسانه‌های مختلف در بسیاری از کشورها که مربوط به موضاعات انقلاب اسلامی در حیطه جنگ نرم است را مورد اشاره قرار داد و گفت: تلاش می‌شود تا به هیچ وجه پیام امام راحل و ولی‌فقیه در رسانه ها منتشر نشود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه کشور تحریم شده و نشر اندیشه‌های آنها، صحیفه سجادیه و کتب فقهی مذهب اهل بیت(ع) در آن کشورها ممنوع است، تصریح کرد: حتی در دانشگاه‌های مختلف دنیا کتاب‌های معتدل شیعه و سنی ممنوع است.

محاکمه سردبیر روزنامه گاردین به خاطر نشر پیام حج رهبر معظم انقلاب

وی با اشاره به اینکه یک زمان می‌خواستیم پیام رهبر معظم انقلاب در رابطه با حج را در گاردین منتشر کنیم که با مخالفت روبه رو شدیم، گفت: وقتی منتشر کردن پیام رهبر معظم انقلاب در خصوص حج مورد مخالفت قرار گرفت، مجبور شدیم تا آن را به عنوان آگهی منتشر کنیم که بعدها سردبیر همین روزنامه را دستگیر کرده و محاکمه کردند.

آیت‌الله اراکی اذعان داشت: کشوری که ادعای آزادی دارد چرا باید هراس از انتشار یک پیام داشته باشد و آزادی را برای ما بخواهند ولی در کشور خودشان چنین آزادی نباشد.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی یادآور شد: ما هیچ‌گاه انفجار بمب‌های مختلف در لبنان را فراموش نمی‌کنیم در حالیکه الان به برکت وجود حزب‌الله دیگر چنین اتفاق‌هایی نمی‌افتد.

وی با اشاره به گفته‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در رابطه با سوریه مبنی بر اینکه آنچه بر سر سوریه می‌آید، کیفری است که ما بر آنها تحمیل کرده‌ایم که قرارداد صلح را امضا نکرده است، گفت: الان سوریه به یک کشور قدرتمند تبدیل شده است و این اقتدار را انقلاب شکوهمند اسلامی هدیه داده است.

دبیرکل مجمع تقویت مذاهب اسلامی تصریح کرد: برخی‌ برای انحراف افکار عمومی می‌گویند ایران در منطقه دخالت کرده است در حالیکه باید پرسید دخالت را ما کرده‌ایم یا عربستان سعودی که علیه مسلمانان با استکبار پیمان بست؟

وی متذکر شد: ما شاهد ایجاد تحریف مفهومی بوده‌ایم به طوریکه تحریف خود خداوند نیز ایجاد شده بود یعنی به گونه‌ای وانمود می‌کردند که خدا فقط آفریننده است.

برخی‌ بدون علم و تخصص حرف از دین در رسانه‌ها می‌زنند

آیت‌الله اراکی ادامه داد: جالب است افرادی از آن سوی دنیا بدون هیچ علم و اعتقادی در مورد دین و جدایی آن از سیاست حرف می‌زنند و حتی در خود صدا و سیمای کشور افرادی پشت میز نشسته و در مورد دین حرف می‌زنند در حالیکه کسی نیست به آنها بگوید که شما مگر چه کاره‌ هستید که که در رابطه با دین حرف می‌زنید و کجا اصلا درس دین و سیاست و علم خوانده‌اید؟

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: بزرگترین خطر جنگ داخلی در جامعه شیعی، جنگ علیه مذاهب، جنگ شیعه علیه شیعه و مسلمان علیه مسلمان است.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 116204 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 28 آگوست 2018 ساعت 08:57:08
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر