شماره : 116028
17 / 8 / 2018 - 22:52

نیروگاه حرارتی هریس خرداد ۹۸ بهره برداری می شود

مجید خدابخش روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه یکهزار مگاواتی در حال احداث شهرستان هریس، از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این طرح خبر داد و گفت: با توجه به کمبود تولید برق درکشور خواسته ما براتمام فاز اول این نیروگاه تا پایان امسال است.

به گزارش اهر وصال به نقل از ایرنا؛ مجید خدابخش روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نیروگاه یکهزار مگاواتی در حال احداث شهرستان هریس، از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این طرح خبر داد و گفت: با توجه به کمبود تولید برق درکشور خواسته ما براتمام فاز اول این نیروگاه تا پایان امسال است.
وی با اشاره به اینکه نیروگاه هریس با سرمایه‌گذاری اولیه ۲۵۰میلیون یورویی و ۱۴۰ میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی در حال ساخت است، افزود: فاز اول این نیروگاه ۳۰۰ مگاوات برق تولید خواهد کرد .
خدابخش خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این نیروگاه، صنایع جدید در منطقه ایجاد و موجب جذب سرمایه گذاری و توسعه و رونق منطقه می شود .
استاندار آذربایجان شرقی امروز همچنین در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شهرستان هریس که در شهرک صنعتی بیلوردی این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه تولیدکنندگان و کارآفرینان افسران خط مقدم جنگ اقتصادی به حساب می آیند، گفت: دستگاه های خدمات رسان و بانک های استان باید با تولیدکنندگان مدارا کنند.
خدابخش با اشاره به اینکه برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی هریس از مشوق های مالیاتی نتوانسته اند استفاده کنند، بر ضرورت اطلاع رسانی از این مشوق ها تاکید کرد.
وی افزود: وقتی مجلس شورای اسلامی و دولت مشوق هایی برای واحدهای تولیدی و بخش خصوصی در نظر گرفته اند تا زمینه توسعه و رونق شهرک های صنعتی فراهم شود، انتظار می رود تا دستگاه ها مشمولان را از چگونگی اجرای مشوق ها مطلع کنند.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تکمیل بزرگراه تبریز-هریس-اهر جزو طرح های مهم استان است، ادامه داد: ۳۵ کیلومتر از ۵۰ کیلومتر باقی مانده تا پایان سالجاری آسفالت ریزی و زیر بار ترافیک می رود.
شهرستان هریس با حدود ۷۰هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 116028 توسط قربان موحد و در روز جمعه 17 آگوست 2018 ساعت 22:52:59
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر