شماره : 115814
12 / 8 / 2018 - 11:33

مدیر شایسته نباید زود از کوره در برود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه یکی از ریشه‌های مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور، کاهش تقوای الهی در برخی کارگزاران است، گفت: لازم است تا بین مدیران تقوای الهی افزایش یابد.

به گزارش اهر وصال به نقل از خبرگزاری فارس ،حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل سابق و جدید صدا و سیمای مرکز استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: از موفقیت‌های یک سازمان اهمیت به پیشکسوتان و بازنشستگان آن سازمان است.

وی با تاکید به اینکه احترام به پیشکسوتان در حقیقت احترام به شاغلان و انگیزه‌دهی به آنهاست،گفت: در این جمع نیز پیشکسوتان زیادی وجود دارند که میزبانی می‌کنند و یک حرکت بسیار مورد پسندیده‌ای است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مدیران شایسته، عدالت توأم با معنویت و عقلانیت است.

وی ادامه داد:در عدالت هم عقلانیت و هم معنویت باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه یکی از ریشه‌های مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور،کاهش تقوای الهی در برخی کارگزاران است، توضیح داد: لازم است تا بین مدیران تقوای الهی افزایش یابد.

وی با تاکید به اینکه روحیه جهادی از دیگر ویژگی یک مدیر شایسته است، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر روحیه عافیت‌طلبی در میان برخی‌ها گسترش یافته است و باید یک مدیر دارای روحیه جهادی باشد.

آل‌هاشم بیان کرد: مدیر شایسته آن مدیری است که روحیه انقلابی داشته و از روحیه انقلابی کامل برخوردار باشد.

وی، ولایت‌مداری را یک اصل برای مدیر شایسته برشمرد و گفت: نمی‌شود یک مدیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی مشغول باشد و ولایت‌مدار نباشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی ابراز کرد: نقدپذیری، برخورداری و شرح صدر از ویژگی اصلی یک مدیر شایسته باید، باشد چراکه مدیر شایسته آن مدیری است که از نقدپذیری دیگران ناراحت نباشد و زود از کوره در نرود.

وی ادامه داد:مبارزه جدی با فقر، فساد و تبعیض از دیگر ویژگی مدیر شایسته است، از این‌رو یک مدیر شایسته باید مبارزه جدی با این موضوعات داشته باشد.

امام جمعه تبریز متذکر شد: یک مدیر شایسته باید مقاوم و بی‌اعتقاد به دشمن باشد و در مقابل تهدیدات نظام مقدس جمهوری اسلامی مقاوم بوده و از تهدید دشمن نهراسد.

وی، مهم‌ترین ویژگی دیگر مدیر شایسته را ضداشرافی‌گری دانست و توضیح داد: یکی از آفت‌های جامعه ما همین اشرافی‌گری است چراکه مردم همه حرکات و سکنات مدیران را رصد می‌کنند، از این‌رو باید مدیر شایسته با مردم، کنار مردم و برای مردم باشد.

آل‌هاشم بیان کرد: مدیری با کارآمدی بالا و مسوول دلسوز می‌تواند تحولات شگفتی‌ساز در حوزه مدیریتی خود ایجاد کند و در مقابل یک مدیر خسته و ناکارآمد هر چند آدم خوبی باشد، باعث انفعال می‌شود.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 115814 توسط قربان موحد و در روز یکشنبه 12 آگوست 2018 ساعت 11:33:39
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر