شماره : 115575
25 / 7 / 2018 - 22:42

مسئولان باید گام‌های اساسی برای برطرف کردن مشکلات مردم بردارند

امام جمعه اهر بر لزوم توجه مسئولان به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تأکید کرد و گفت: مسئولانی که با خواست و اراده مردم به ریاست رسیده‌اند موظف هستند تا گام‌های اساسی برای حل مشکلات مردم بردارند.

به گزارش اهروصال به نقل از اهرامروز؛ آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان اهر که به مناسبت ۵ مردادماه روز نماز جمعه برگزار شد با اشاره به اینکه مسلمانان به اجتماع در نمازهایی مثل نماز جمعه نیازمندیم، اظهار داشت: مسلمانان هر هفته و سالانه اجتماع بی‌نظیری دارند که از جمله آن‌ها نماز جمعه و نمازهای عید سعید فطر و قربان است.

وی افزود: تا به امروز فرهنگ‌سازی خوبی در نماز عید سعید فطر انجام‌گرفته و هر ساله شاهد هستیم که این اجتماع به‌صورت گسترده برگزار می‌شود اما در نماز عید قربان باید قبول کنیم آن‌طور که باید و شاید فرهنگ‌سازی نشده و در حقیقت مغفول واقع‌شده است.

امام جمعه اهر، نماز جمعه را فرصتی برای بازگویی مشکلات مردم و اعلام مواضع نظام جمهوری اسلامی دانست و ادامه داد: نماز جمعه از مناصب حکومتی است که از جانب حاکم نظام اسلامی واگذار می‌شود.

حاجی‌زاده بابیان اینکه نماز جمعه‌ها جناحی نیستند شاید ائمه جمعه به‌شخصه سلیقه‌ای داشته باشند اما واقعیتاً در نماز جمعه مواضع رهبری اعلام می‌شود، گفت: اینکه برخی‌ها فکر می‌کنند نماز جمعه متعلق به گروه و قشر خاصی است را قبول نداریم چون نماز جمعه به‌تمامی اقشار تعلق دارد.

وی خطاب به کسانی که در نماز جمعه حضور نمی‌یابند گفت: کسانی که حتی یک‌بار در نماز جمعه حضور ندارند این‌طور فکر کنند که عدم حضورشان در نماز جمعه نشان‌گر این است که به‌نظام جمهوری اسلامی اعتقاد ندارند.

امام جمعه اهر، نماز جمعه را منادی به وحدت و انسجام ملی ذکر کرد و بیان داشت: نماز جمعه و تشکیلات شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور دولتی نیستند و در واقع اگر بگویند دولت هزینه‌ای به ائمه جمعه و نماز جمعه می‌کند جفا در حق ائمه جمعه است.

حاجی‌زاده تصریح کرد: ائمه جمعه به‌هیچ‌عنوان حقوق‌بگیر نیستند و تنها هزینه‌ای که می‌گیرند از سوی رهبری است که ماهانه ۲۲۵ هزار تومان شهریه دریافت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه ائمه جمعه پل وحدت بین مردم و مسئولان هستند و در عین حال اگر دولت نیز مسیر را اشتباه می‌رود ائمه جمعه حق‌دارند تا انتقاد کنند، افزود: همه وظیفه‌داریم تا به حاکمیت و دولت در حد توان کمک کنیم به لحاظ اینکه دولت جدای از نظام جمهوری اسلامی نیست و با حکم مقام معظم رهبری رؤسای جمهور تنفیذ می‌شوند.

امام جمعه اهر در ادامه سخنان خود گفت: تشکیلات نماز جمعه حتی به‌اندازه اداره‌ای کوچک برای دولت بار مالی ندارد ولی اقداماتی که این تشکیلات انجام می‌دهد به‌مراتب تأثیرگذار از دستگاه‌های پرهزینه است.

حاجی‌زاده به اجرای طرح توسعه‌ای حوزه علمیه امام صادق(ع) اهر نیز اشاره کرد، ابراز داشت: در حال حاضر حوزه علمیه امام صادق(ع) اهر ۹۰ طلبه دارد که با تکمیل طرح‌های توسعه‌ای این حوزه علمیه تعداد طلبه‌ها و رشته‌های تحصیلی در این شهرستان افزایش می‌یابد.

وی بر لزوم توجه مسئولان به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تأکید کرد و یادآور شد: مسئولانی که با خواست و اراده مردم به ریاست رسیده‌اند موظف هستند تا گام‌های اساسی برای حل مشکلات مردم بردارند.

انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 115575 توسط قربان موحد و در روز چهارشنبه 25 جولای 2018 ساعت 22:42:30
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر