شماره : 115562
25 / 7 / 2018 - 15:41

جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران نام دبیرخانه دائمی را به یدک می‌کشد/ برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه یعنی پاسخ به مطالبات هنرمندان است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر گفت: جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران دبیرخانه دائمی دارد اما تنها وجود نام دبیرخانه کارساز نیست بلکه ایجاد ساختار می‌تواند به دبیرخانه هویت واقعی ببخشد.

به گزارش اهروصال؛ مهدی زارعی در نشست خبری عوامل اجرایی دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر (ارسباران) با اصحاب رسانه و خبرنگاران، علت اصلی تأخیر در انتشار فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر را مشکلات مالی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به بدهی جشنواره از سال گذشته و عدم تحقق وعده‌ها در تأمین مالی علل تأخیر در برگزاری دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر است.
وی افزود: به لحاظ اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه جشنواره‌ای مردمی است و حتی بنا به مسائل مالی ابتدا قرار بود تا برگزار نشود اما هنرمندان و جمعی از مردم به این نتیجه رسیدند تا این جشنواره را برگزار کنند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر به تغییر دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر نیز اشاره کرد و ادامه داد: در اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره احمد رجب پور به‌عنوان دبیر جشنواره دوازدهم انتخاب‌شده بود ولی در جلسه هماهنگی احمد رجب پور بنا به دلایل شخصی و پاره‌ای مسائل کناره‌گیری کردند و نظر بر این شد تا علیرضا آقازاده به‌عنوان دبیر دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر انتخاب شود.
زارعی از انتشار فراخوان دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران خبر داد و گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی فراخوان علاقه مند می‌توانند تا ۱۵ مردادماه آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند با آن‌که فراخوان در روزهای گذشته منتشر شده ولی تا به امروز آثار متعددی به دبیرخانه ارسال‌شده است.
وی اضافه کرد: بعد از اتمام مهلت فراخوان‌که تا ۱۵ مردادماه مقرر شده بلافاصله تا ۲۵ مردادماه بازبینی آثار رسیده به دبیرخانه انجام می‌گیرد و از ۳۱ مردادماه تا ۳ شهریورماه جشنواره دوازدهم تئاتر کوتاه ارسباران اجرا و اختتامیه برگزار می‌شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر بابیان اینکه هنرمندان اهری ابداع‌کننده جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران در کشور هستند، گفت: هنرمندان اهری با کمترین امکانات دوازده سال پیش این جشنواره را کلید زدند این در حالی است که جشنواره تئاتر کوتاه دولتی نیست اما دولت در قبال مطالبه مردم و هنرمندان عرصه نمایشی وظیفه‌هایی دارد.
زارعی خاطرنشان کرد: بنده به‌عنوان خادم عرصه فرهنگ و هنر از مردم و هنرمندان و مسئولین شهرستانی و استانی تقاضا دارم تا همان‌طوری که سال‌های گذشته حامی و پشتیبان این جشنواره بوده‌اند همان‌گونه حامی و پشتیبان بمانند.
وی با تأکید بر اینکه نقش رسانه‌ها در سراسری شدن جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران بی‌بدیل بود، ابراز داشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی تافته جدا بافته از جامعه نیست و این دستگاه در کنار مردم، هنرمندان و اصحاب رسانه از جشنواره تئاتر کوتاه حمایت می‌کند به‌طوری که می‌توان گفت بزرگ‌ترین حمایت از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران از سوی رسانه‌ها بوده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر یادآور شد: در دوره‌های گذشته بود که حتی بلال فروش اهری نیز حمایت خود را از این جشنواره اعلام کرد با اینکه همه می‌دانیم جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران متعلق به مردم است لذا مجدداً تأکیدداریم برای تداوم و استمرار جشنواره هم مردم و هم مسئولین پای‌کار باشند.
زارعی در ادامه با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران سال ۹۴ در اهر افتتاح شد ولی هنوز با گذشت سه سال اهر تنها نام دبیرخانه دائمی را یدک می‌کشد، خاطرنشان کرد: اصولاً دبیرخانه دائمی ساختاری دارد که اگر این ساختار اجرایی شود هم منابع مالی از وزارتخانه تخصیص می‌یابد و هم ساختار تشکیلاتی احیاء می‌شود.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 115562 توسط قربان موحد و در روز چهارشنبه 25 جولای 2018 ساعت 15:41:12
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر