شماره : 114954
29 / 5 / 2018 - 9:10

تعارضات فرهنگی

تعارضات فرهنگی را باتساهل وتسامح نمی توان ازکنارش رد شد. مسامحه در امورفرهنگی عواقب بسیار خطرناک وتاریکی دارد.

سیدرضا موسوی دراهروصال نوشت؛

تعارضات فرهنگی را باتساهل وتسامح نمی توان ازکنارش رد شد. مسامحه در امورفرهنگی عواقب بسیار خطرناک وتاریکی دارد.

متاسفانه در بعضی از مسئولین و افراد این تفکر غلط و اشتباه مشاهده می شود. با نام آزادى و حقوق مدنی و حقوق شهروندی باورهای ملتی را بازیچه قراردادن گناهى نابخشودنی است.

نمی شود تابع قوانین سکولاریسم با اصطلاحات و الفاظ متنوعی باشیم و همزمان ادعای تدیّن هم داشته باشیم. با سند ۲۰۳۰ مگر می شود امید به آینده ای روشن داشت.!؟

منطقه آزاد اقتصادى نامگذاری بکنیم و بجای رونق اقتصادی هنجارشکنی و ولنگارى فرهنگی را ترویج و تبلیغ کنیم؟!

نمی شود امور اجرایی کلان مملکت و اسناد بالادستی و… جامعه را با مفاهیم جوامع سکولار و غرب تنظیم بکنیم و در مقابل از مردم توقع دینداری داشته باشیم. خیانت این نیست که فلان مسئولی فلان بی تعهدی را کرد! با اینکه این خود گناه بزرگی است لیکن خیانت آن است که سبک زندگی ملتی را تغییر و باورها و ارزشهای دینی و اسلامی را از آنها گرفته شود …

سکولاریسم همان مصداق آیه قرآن است : تا شما را از دین خود خارج نکرده اند دست از سرتان بر نخواهند داشت …

کاش بعضی از آنهایى که صاحب پست و مقامى هستند در این آیه را ذره ای تفکر می کردند .

سکولاریزه کردن جامعه از آغاز پیروزى انقلاب اسلامی در دستور کار دشمن بوده و هنوز بعد از چهار دهه باز هم با تمام قوا به استحاله کردن وکاریکاتوریزه کردن انقلاب، دلخوش کرده و واقعاً هم سنگ تمام می گذارند و از هیچ ابزاری فروگذاری نمی کنند …

تعارضات فرهنگی بوجود آمده بخش عظیمی از انسانهای آگاه به مسائل و موضوعات جامعه چه علما، فضلا واهل معرفت، جامعه شناسان و فرهیختگان و… و هرانسان بابصیرت را به فکر و نگرانى می اندازد.

احیاناً برای افراد عادی و بخشی از جامعه ممکن است با اینکه تعارضی در فرهنگ هم صورت پذیرد لیکن چندان مهم نباشد علی هذا اهل معرفت نمی توانند بی تفاوت ازکنار آن بگذرند …

نظریه پردازان مشهور غربی بر این باورندکه با ابزارآلات نظامی  نمی توان کاری بر علیه ملت ایران پیش برد، چرا که شیعه شهادت را برای خود سعادت می داند و آنها با این مکانیزم (جنگ سخت) شکست نخواهند خورد. در عوض باید کاری کرد که دین شان جعل شود تا تشیعی بی روح و مخالف با سیاست و جهاد باشد. باید روحیه شهادت طلبی را از آنها گرفته و یا سست کرد.

لذا مسئله فوق برای مسئولین و دلسوزان زنگ خطر به حساب می آید.

راه مقابله و دفع این دشمنی های خطرناک مقاومت و ایستادگی و بصیرت است. شناخت شناسی دینی هم لازم هست باید فرهنگ خود درست و صحیح بشناسیم و هم فرهنگ غرب سکولار را بشناسیم تا بتوانیم با تمییز دادن این دو مقوله از هم آن را براى افراد جامعه بشکل ساده و بیّن و روان تبیین بکنیم تا فرهنگ ضددینی با فرهنگ‌ برگرفته از دین باهم خلط نشوند.

الحاد بر آن است تا از هرچه ارزشها و قداستهای چه دنیوی و چه ماورای طبیعی جامعه دینی اسلامی ایران وجود دارد جعل سازی کرده و آنها را به ضدخود مبدل سازد …

بدترین گناه تغییر اعتقادات و باورهای جوانان یک مملکت است اینکه با نام آزادى، با ایمان مردم دشمنی کردن کار ابلیس است نه روشنفکری !؟

علی ایُحال نباید از تعارضات بوجود آمده فرهنگی غافل بود باید ایستادگی و مقاومت کرد و با وجه استدلال و منطقی محکم و روشن تبیین واقعیات کرد تا افراد جامعه را آگاه و متوجه حساسیت موضوع ساخت.

این مسولیت بسیار مهم هم بردوش علما و روحانیت و اساتید دانشگاهی و دلسوزان جامعه می باشد. امید است که ایرانی اسلامی و زمینه ساز ظهور حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه باشیم و رو سفید از زیر امانتى که از انبیا و ائمه ى اطهار به دست ما رسیده، برآییم.
انتهای پیام/

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 114954 توسط قربان موحد و در روز سه‌شنبه 29 می 2018 ساعت 09:10:12
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر