شماره : 114799
20 / 5 / 2018 - 12:18

راه‌اندازی موسسه خیریه بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر

برای افزایش مشارکت خیران منطقه قره داغ در امور درمان و حوزه سلامت شهرستان، «موسسه خیریه حامی بیمارستان‌های دولتی» در بیمارستان باقرالعلوم شهرستان اهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش اهروصال، «سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر» در جلسه انتخاب هیئت‌مدیره و بازرس موسسه خیریه بیمارستان باقرالعلوم اهر گفت: مؤسسات خیریه یکی از ارکان اصلی نظام سلامت بوده و می‌تواند در راستای تحقق اهداف نظام سلامت بسیار مفید واقع شود.

دکتر «نیرپور» مردم منطقه قره داغ و شهرستان اهر را در اجرای کارهای بشردوستانه بسیار فعال و باسابقه دانست و افزود: در حوزه بهداشت، سه خانه بهداشت و درمان نقدوز، سراجه لو و بالی قشلاق توسط خیرین ساخته‌شده و همچنین زمین خانه بهداشت ورگهان و چلب وردی اهر نیز توسط خیرین اهداشده است.

وی، ضمن حمایت از راه‌اندازی موسسه خیریه بیمارستان اهر گفت: امید است، این موسسه بتواند در تحقق اهداف اش موفق و قسمتی از مشکلات درمانی شهرستان را حل نماید.

«رئیس اداره امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز» نیز در این مراسم گفت: «مؤسسات خیریه حامی بیمارستان‌های دولتی» برای ساماندهی خدمات عام‌المنفعه و امور نیکوکاری و بهره‌برداری از منابع حاصل از امور خیریه در تأمین نیازهای داروئی، درمانی، حمایتی و تجهیزات موردنیاز بیماران، همچنین ساخت و بازسازی بیمارستان، درمانگاه‌های تخصصی و توسعه کمی و کیفی خدمات در بیمارستان‌های دولتی تأسیس می‌شوند.

«دواتگری» با اشاره به ماهیت غیرسیاسی، غیرتجاری، غیرانتفاعی، غیردولتی، داوطلبانه و عام‌المنفعه بودن این مؤسسات افزود: موسسه خیریه در موضوع امور خیریه و نیکوکاری و حمایت از بیماران با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و اساسنامه کشوری خود در محدوده استان‌ها فعالیت خواهد نمود.

وی مدت فعالیت این مؤسسات را نامحدود دانست و گفت: موسسه خیریه بیمارستان اهر پس از ثبت می‌توانند از مساعدت‌های خیرین مقیم خارج از کشور نیز بهره‌مند شوند.

«رئیس اداره امور خیرین و مؤسسات خیریه سلامت دانشگاه علوم پزشکی تبریز» هدف این مؤسسات را ساماندهی مشارکت‌های مردمی برای حمایت از بیماران، ساخت و تجهیز و بازسازی و توسعه بیمارستان، هماهنگی خیرین برای مشارکت در توسعه سلامت عنوان کرد و یادآور شد: این مؤسسات برای رسیدن به اهدافشان می‌توانند از روش‌های زیر استفاده نمایند:

۱- همکاری با واحد مددکاری بیمارستان برای کمک به حوزه مددکاری به‌منظور شناسایی نیازهای بیماران و اولویت‌های توسعه بهسازی و خدمات بیمارستانی بر اساس توان موسسه.

۲- پیگیری به‌منظور بهره‌برداری از حداکثر ظرفیت‌های بخش دولتی و غیردولتی.

۳- تبلیغات و اطلاع‌رسانی، برگزاری همایش‌ها و نشست‌هایی با حضور مردم، خیرین و گروهای داوطلب به‌منظور معرفی نیازهای بیماران، برنامه‌های توسعه بیمارستان و اهداف موسسه.

۴- شناسایی نیازهای اصلی و اولویت تأمین یا تجهیز منابع از طریق روش‌های نوین کسب منابع.

۵- برگزاری جشن‌های گل‌ریزان، بازارچه‌های خیریه، گرفتن حق عضویت، توزیع صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی.

در پایان این مراسم پس از رأی‌گیری اعضای هیئت‌مدیره و بازرس موسسه خیریه بیمارستان اهر انتخاب شد که آقای دکتر ممی خانی و دکتر مهدی زاده، خانم خان‌زاده، خانم اکبر زاده، خانم عباسی به‌عنوان اعضای اصلی و آقای فضلی و آقای فتحی به‌عنوان اعضای علی‌البدل و خانم دکتر عابدی به‌عنوان بازرس انتخاب شد.

گفتنی است: این موسسه پس از انجام کارهای مربوط به ثبت و سایر تشریفات قانونی رسماً فعالیت اش را شروع خواهد نمود.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 114799 توسط قربان موحد و در روز یکشنبه 20 می 2018 ساعت 12:18:30
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر