شماره : 114576
26 / 4 / 2018 - 21:08

بیش از ۴۱ هزار دانش آموز شهرستان اهر از خدمات دندانپزشکی استفاده کرده است

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر: در سال ۹۶ بیش از۴۱ هزار دانش آموز شهرستان اهر و هوراند از خدمات مختلف دندانپزشکی استفاده کرده است.

به گزارش اهروصال؛ دکتر نیرپور در مراسم زنگ سلامت که به مناسبت هفته سلامت در مدرسه شهید عمله زاده اهر برگزار شده بود ، توجه به سلامت جسمی و روانی دانش آموزان را بسیار مهم و با اهمیت عنوان کرد و افزود: بهداشت و درمان به ارتقا سطح سلامت دانش آموزان اهمیت خاصی قائل بوده چرا که آنها آینده سازان جامعه هستند و باید از سلامت کامل برخوردار باشند.
وی جایگاه بهداشت مدارس رادر سلامتی بسیار مهم و ویژه دانست و گفت: دانش اموزان درسن یاد گیری هستند و قادرند آموزشهای بهداشتی را بخوبی آموخته وبه خانواده واجتماع انتقال دهند .
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان در بین دانش آموزان افزود: در سال گذشته دندان دو هزار و ۲۴۱ دانش آموز معاینه ، هزارو ۹۹۷ مورد کشیده شده، هزارو ۴۶۶ مورد ترمیم، ۷۹ مورد جرمگیری، ۹ مورد رادیو گرافی، ۸ مورد پالپتومی( درمان عفونت دندان )، سه هزار و ۲۳۹ مورد فیشورسیلنت-تراپی ، ۳۲ هزاردانش آموز ۷ تا ۱۴ سال از خدمات وارنیش فلوراید استفاده کرده است.
وی گفت: ۳۶ درصد دانش آموزان گروه هدف در ۴۰۲ مدرسه شهری و روستایی از خدمات واحد بهداشت مدارس استفاده کرده است.
دکتر نیرپور گفت: خدمات بهداشت مدارس برای دانش آموزان ۶ تا ۱۸ سال بوده و در سال ۹۶ برای ۱۰۰ درصد گروه هدف پرونده بهداشتی تشکیل شده و ۲/۹۹ درصد دانش آموزان مقطع اول ابتدایی ، ۱۰۰ درصد دانش آموزان چهارم ابتدایی و اول راهنمایی و ۷/۹۹ درصد دانش آموزان مقطع اول دبیرستان معاینه شده اند.

گفتنی است ؛برنامه زنگ سلامت با حضور امام جمعه، رئیس آموزش و پرورش و سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر برگزار شد.

ثبت شده در سایت پایگاه تحلیلی خبری اهروصال طی شماره 114576 توسط قربان موحد و در روز پنج‌شنبه 26 آوریل 2018 ساعت 21:08:51
© Copyright 2024 https://aharvesal.ir . All Rights Reserved چاپ این خبر